Red Bull si marketingul de tomberon

articol de Marian Costache

Am dat recent peste acest filmulet. Despre cum s-a promovat Red Bull pe piata din UK. Taurul era varza in materie de vanzari, asa ca a gasit o smecherie, ca sa treaca apa neagra. A umplut cosurile de gunoi din Londra cu ambalaje goale, asa incat lumea cand trecea prin zona murdara, sa vada gramezile de cutii indesate in cosurile de gunoi. Nici nu stii unde sa poti incadra asta, “truth well told”, geniu al marketingului, smart, seful la gunoaie? Ideea e ca a prins. Lumea, cica, cu cat vedea mai multe ambalaje la gunoi, cu atat sorbea mai tare din bautura pana prindea aripi si zbura prin oras.

Parca te si gandesti la varianta autohtona, dar cu peturi de data asta. Barajul Vidraru, raul Arges la iesirea din Bucuresti, orice margine de sat, aproape orice rau din zona de munte, la varsare, lacul Ciurel, sa mai zicem? Pe toate aceste ape plutesc mii de peturi, in general de apa minerala. Cum ar fi sa aflam intr-o zi ca toate astea nu au fost aruncate de oameni acolo, ci fac parte dintr-o mare campanie de marketing smart. Cineva s-a gandit ca asa si-ar promova si mai bine produsul, daca oamenii interactioneaza mereu cu brandul la marginea apei, la pescuit, scaldat sau plimbat cu barca. Sa speram ca nu vom vedea un asa filmulet pe youtube in anii urmatori, cu explicatile de rigoare.

Dar parca un pic te pune pe ganduri. Ia sa ne gandim la Bucuresti si gramezile de gunoi din primavara trecuta? Ce branduri erau cele mai prezente acolo, ati retinut ceva ambalaje? Cred ca ala ar fi fost un moment propice daca cineva s-ar fi gandit de 2 ori. Dar din pacate toti cereau strangerea gunoiului, in loc de branduirea lui. Dar suntem siguri, ca ocazii vor mai fi.

Revenind acum la clipul Red Bull din Londra, un comentariu de pe youtube ne-a atras atentia, care vorbeste uneori mai limpede despre situatia de facto, decat o mie de campanii:

I love how brilliant we are becoming at manipulating eachother to get what we want no matter the cost. Ah. Gives me a pleasant sense for humanity each day. I’m glad I live in such an honest and genuine world. 😉

Cam asa arata prezentul, hai mai repede cu viitorul ala.

Categorii:Campanii, Opinii

Etichetat ca:, , , ,