A 5-a primăvară nu se uită niciodată. Se sărbătorește. Așa consideră echipa Oxygen Cluj-Napoca care transmite pe pagina de Facebook mulțumiri partenerilor, colaboratorilor și mai ales colegilor pentru încredere, prietenie și pentru că au ales să rămână alături de agenție în tot acest timp. Coordonatoarea filialei locale, Ruxandra Marin, originară din Cluj-Napoca, și-a început cariera în comunicare în urmă cu 20 ani, în cadrul Orange România. Înainte de a se alătura echipei Oxygen, Ruxandra a gestionat activitatea de comunicare pentru clienți din diverse industrii, în cadrul agenției Civitas Global Ketchum.
Am vorbit cu Ruxandra Marin, Senior Partner, OXYGEN și am aflat mai multe despre acești ani, piața locală, provocări și inspirație.
un interviu de Romanița Oprea, din seria #perspective
De ce ați decis să deschideți biroul regional de la Cluj, în urmă cu 5 ani?
Deschiderea biroului din Cluj a venit ca un pas firesc, a făcut parte din strategia companiei de a se dezvolta și de a fi alături de mediul de afaceri dinamic din zona de Nord-Vest a țării. Aveam în plan această etapă, pentru a acoperi, cu o echipă regională, nevoile clienților noștri.
În 2018, OXYGEN a sărbătorit 10 ani pe piață și a fost momentul cel mai bun pentru a deschide filiala la Cluj-Napoca, fiind prima agenție de comunicare din România care s-a extins într-un oraș din afara Bucureștiului.
Cum era piața atunci și cum este acum?
Clujul este un centru de business care, și la ora actuală, are o dezvoltare extrem de dinamică. Modul în care acest oraș se schimbă continuu implică a ține pasul cu ultimele tendințe. Clienții din regiune apreciază că punem pe masă o echipă de experți de comunicare integrată care au lucrat pe campanii naționale de anvergură, ceea ce nu se găsește pe plan local. În plus, cu rădăcini în inima Ardealului, echipa care se ocupă de dezvoltarea OXYGEN Cluj este locală. Cu siguranță o călătorie interesantă, cu multe provocări, dar și cu multe oportunități. Clujul prezintă acum și mai multe oportunități față de acum 5 ani, datorită oamenilor care dezvoltă aici companii și proiecte de renume.
Cum ați spune că ați ajutat și voi la schimbarea / dezvoltarea ei?
Acum, după cinci ani de activitate, credem și mai mult în decizia de extindere a OXYGEN pe plan local. Am întâlnit un mediu de business diferit, dar foarte dinamic. Ne dorim să contribuim atât la dezvoltarea afacerilor clujene, cât și a companiilor internaționale prezente în Cluj-Napoca și regiune și să aducem valoare prin expertiză și experiența noastră de peste 15 ani în industrie, să construim împreună strategii de comunicare externă și internă de impact. Noi credem în creativitate și în obiective și acțiuni măsurabile care nu pot merge pe un trend fără substanță, fără un impact în rezultate sau relevanță pentru brand.
Ruxandra, ce a însemnat pentru tine personal această provocare și ce te-a determinat să răspunzi pozitiv?
Experiența mea alături de OXYGEN în București, timp de 10 ani, alături de Tereza și echipa de la București, a fost extraordinară. M-am dezvoltat enorm, am lucrat cu profesioniști, am participat la construcția unor branduri și companii de renume care m-au făcut să fiu plină de recunoștință pentru toate experiențele. Pentru mine, OXYGEN Cluj este un vis devenit realitate. Am ocazia să fac ceea ce îmi place, să dezvolt o echipă și un business în orașul meu natal și să rămân, în același timp, conectată la mediul dinamic din București.
Cum se deosebește piața din Cluj de restul țării?
La fel ca în București, și la Cluj, PR-ul se îndreaptă încet, dar sigur, către o practică strategică în construcția de brand, iar clienții îi înțeleg tot mai mult nevoia. Tendința spre digital PR & campanii în social media este la fel de accelerată ca la nivel național, însă deschiderea spre inovare și tehnologizare este mult mai mare aici. Poate și datorită specificului tehnologic al orașului, care îi conferă un alt grad de curaj. Cum progresul adoptării tehnologiei și creșterea digitalizării provocă cea mai mare schimbare pe piața muncii, nevoia cea mai mare la nivel de comunicare se simte pe componenta de Employer Branding și comunicare internă. Autenticitatea și relevanța în comunicare nu sunt un clișeu, ci nevoi concrete, mai ales într-un ecosistem puternic cum este Clujul.
Ce tip de clienți deserviți în zona respectivă?
Coordonăm strategiile de comunicare atât pentru clienți cu activitate națională, cât și regională, clienți din diverse industrii precum Alfa Software, Tenaris Silcotub, BERD, UCMS by AROBS, Binance, GOTO Parking și CITR Cluj (Grupul Impetum), Universitatea Tehnica Cluj-Napoca, AXN – Antenna Group și alții. Totodată, ne implicăm în gestionarea proiectelor regionale pentru clienți multinaționale, precum Vodafone.
Care sunt cele mai căutate servicii de comunicare? De ce considerați că este așa?
În contextul actual, servicii de consultanță strategică și comunicare pe sustenabilitate, employer branding & internal comms, relații publice și managementul reputației, social media, digital.
Cum ați resimțit pandemia?
Pandemia a fost o perioadă grea pentru întreaga piață de publicitate și pentru noi, deopotrivă. Ce a ajutat mult a fost legăturile puternice pe care le avem cu clienții noștri, faptul că am lucrat împreună pentru a găsi cele mai bune soluții si pentru a ne adapta rapid la noul context. Cea mai bună dovadă este faptul că avem în continuare în portofoliul agenției clienții cu care am trecut prin pandemie.
Ce planuri aveti la Cluj în continuare?
OXYGEN împlinește anul acesta 15 ani de la înființarea biroului din București și 5 ani la Cluj-Napoca, fiind în top 3 cele mai mari agenții pe plan național. Suntem o echipă de peste 70 de oameni pasionați de comunicare și foarte încrezători că vom continua să ne dezvoltăm pe piață alături de clienții noștri. Țintim o creștere susținută și sănătoasă, și intenționam să facem parte din dezvoltarea domeniului de comunicare & advertising pe plan regional.
Ce vă inspira zilnic?
Să fac ceea ce îmi place zi de zi alături de oamenii din echipa mea.
Categorii:#perspective, Agentii, Interviu, PR
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.