Când Bucureștiul poartă Prada

un articol de Marian Costache, din seria #perspective

Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta Milano după o săptămână în Vaslui? Sau mai bine zis cum ar arăta Italia după o lună în România? Uite, cam ca această butaforie / campanie / reclamă, care a cutreierat străzile Bucureștiului în 2023 toamna. Asta, așa, ca o recapitulare a ce a fost și ce n-a fost bine în anul ce tocmai s-a scurs, din punct de vedere publicitar.

Ați văzut că au cam dispărut campaniile bombastice, care să rupă gura târgului, despre care să vorbească toți zi și noapte? Că nu mai intră nimic în folclor la nivel de expresii și viralizare? Cu toate acestea se dau Effie-uri și Cannes-uri, dar mai subtil, mai din pix, pe cifre ticluite bine în prezentări office și pe statistici și măsurători mai degrabă business to business, decât real to real, cum ar veni. Pare că toată lumea s-a închis în birouri, în reel-uri pe Instagram și TikTok-uri, în care își măsoară audiența din cifrele frumos livrate de social media. Iar acolo totul arată un pic mai bine ca realitatea, de unde și veșnica problemă a conversiei like-urilor și inimioarelor în vânzări pe bune. Cu alte cuvinte, cam totul s-a mutat în online. Cu mici excepții, și am numi aici campania celor de la UTCB, dar despre asta într-un alt articol.

#executia

Acum, închidem paranteza asta foarte mare, și revenim la ce spuneam în intro. Milano, Italia la București? Da, prin parfumul celor de la Prada – Paradox. Execuție frumoasă, direct pe Calea Victoriei, cu o sticlă așezată direct pe caldarâm, într-un București închis în weekenduri circulației. Avea și parfum parfum în locație? Din păcate nu. Ar fi fost ceva să-l putem și mirosi un pic pe milanez.

Ce am remarcat însă, ca în multe cazuri de campanii stradale, e că … ar cam trebui inclus în buget și un bodyguard, frate. Să păzească acolo stabilimentul, că altfel cineva ori vine și fură / mănâncă o literă, ori o dă cu spray de graffittician. Cert e că pare că lumea e pusă un pic pe distrugere când vorbim de mobilier stradal, pur și simplu nu ne place dacă nu ne punem și noi amprenta locală.

Altfel, parfumul roz arăta bine, locația ideală, să sperăm că a vândut și fără literele alea lipsă. Iar de un parfum bun pe străzile capitalei, hai să recunoaștem, e nevoie întotdeauna.