Topmodel sau inginer? Charm vs UTCB

articol de Marian Costache, din seria #perspective

Haidem totuși să nu se ducă ianuarie de 2024 până nu mai batem în cuie ce a fost cu bune și rele în anul ce tocmai s-a dus. Spuneam într-unul din articolele precedente că publicitatea s-a mai dat jos de pe piedestal, că nu mai este acest job sau această îndeletnicire, meserie, meșteșug, la care să aspire toți absolvenții de comunicare sau snspa-uri de capitală sau provincie. Că nu prea se mai discută la bere reclama cutare sau cutare, replica aia mișto, iar asta pare să vină dintr-un simplu motiv.

Că nici la tv nu prea mai ai ce mare chestie vedea în pauzele dintre 2 show-uri, sitcom-uri sau chiar la meci. Cu toate astea, pe net se mai iscă din când în când câte un scăndălutz, se mai dă la gioale și se mai viralizează câte o cioacă. Așa a fost anul trecut cu campania celor de la Universitatea Tehnică de Construcții București sau UTCB. Sub sloganul Noi construim caractere – oamenii au amplasat strategic mașinuțe colantate prin diferite locuri din oraș, mai exact, în fața instituțiilor de învățământ și a bibliotecilor, fix acolo unde se aflau și celebrele mașinuțe – reclamă la videochat – CHARM. Așadar, sloganului We Create Topmodels de la Charm i se suprapunea mesajul tocilăresc și plin de educație de la Universitatea de Construcții – Noi construim cariere.

#sepoatesialtfel

Reprezentanții UTCB spun că au ales mesajul „Se poate și altfel” pentru „a evidenția că pentru tinerii noștri există o opțiune mai bună și mai demnă, respectiv educația”.

Inițiatorii și-au dorit ca prin această campanie să genereze discuții în spațiul public care să ducă la o monitorizare mai riguroasă a reclamelor la videochat, la sancționarea acestor reclame și la interzicerea lor în locuri frecventate de tineri. Iar dacă mai pui că aceste discuții în spațiul public se desfășurau în plin scandal frații Tate, pare că totul a mers mănușă.

Acum, tot ce rămâne este să vedem și roadele campaniei, și să rezulte cât mai multe tipe sexy cu cascheta de inginer șef constructor pe cap, iar studiourile de chat cât mai goale. Populate eventual doar de avataruri digitale, care nu ar fi avut niciodată intenția de a urma o facultate de construit cariere.

Creditele pentru campania UTCB merg la agenția Godmother.