Romania e din nou in febra electorala. Nu-mi vine sa cred cat de tentanta a ajuns sa fie o functie de primar, chiar si atunci cand vine vorba de vreo comuna sau un sector de Bucuresti. Am avut ocazia sa vad cam toate vizualurile folosite de “Candidatii Neamului” in lupta lor pentru a deveni, o parte din ei, “Alesii Neamului”.
Comunicarea publicitara de campanie a fost cea care a facut legea zilele astea. Nu conteaza daca au facut sau nu ceva, zilele acestea e importanta doar promovarea. In acest sens, mi s-a parut iesit din comun accentul pus pe “body language-ul” vizual cu scop vadit electoral.
Maini cu palme deschise intinse patern intr-o simulare a imbratisarii, mana dreapta cu palma in jos taind aerul din interior spre exterior, trunchi rasucit intr-o parte cu palma dreapta intinsa in semn de “Noroc” etc.
Stau si ma intreb daca minunatii consilieri de campanie electorala, platiti banuiesc pe bani scumpi, si-au dat seama ca “produsele” lor opereaza asa de stangaci limbajul trupului si ca nu au cum sa detina la nivel intuitiv si natural aceste elemente de manipulare comportamentala.
In toata campania asta destul de neasteptata pentru Romania ma bucur pentru un singur lucru. Ma bucur ca-si fac loc incetul cu incetul expertii in comunicare.
Pentru ei ma bucur ca le creste cota, pentru alegatori insa …
Categorii:Campanii