Ecologia, “all in one” sau “one for all”

De curand, un prieten de-al meu m-a intrebat ce idei am despre o campanie ecologica pe care ar putea s-o faca o companie mare in Romania sau aiurea. Pana acu’, vorba aia, s-au vehiculat si incercat o gramada de scenarii, care intre timp s-au cam “fumat”.

“Frate, am zis eu, n-are nici o relevanta ca anumite idei au mai fost folosite pentru diverse campanii ecologice. N-ai nici o treaba ! Ce vrei sa spui, crezi ca intre timp planeta e mai curata sau ce ?”

Prin urmare, m-am gandit sa-i recomand o campanie de tipul “all in one”. Mai exact, campania sa fie ampla, de masa, si participantii sa fie incurajati sa mearga pe bicicleta sau pe jos cateva zile, sa consume doar produse ecologice tot vreo cateva zile, sa planteze doi-trei pomi, sa nu foloseasca cosmetice ale caror componente ataca stratul de ozon, sa nu consume produse ale caror ambalaje se recicleaza in mod natural in sute de ani (pet-uri, can-uri de bere, suc, etc), etc..

Cei care pe parcursul unei perioade trec prin toate chestiile astea ar trebui cumva recompensati cu totii sau sa participe la o tragere la sorti. Este evident ca toate actiunile ecologice ale acestor oameni sunt evaluabile in bani pen’ca au scutit planeta de “stres”.

O alta varianta de campanie ecologica ar fi cea “one for all”. Aici lucrurile stau un pic altfel pen’ca “puterea” e in mana unei companii sau a unui lant de companii care ar trebui sa-si si asume anumite incadrari.

Mai exact, treaba se rezuma la crearea unui “timbru ecologic”, universal valabil si care sa categoriseasca produsele in functie de poluarea generata fie la realizarea lor si binenteles si la reciclarea si reintegrarea lor in natura dupa consum. Timbre de acest gen pot fi aplicate pe orice produs al unui magazin sau lant de magazine sau pe produsele apartinand unei companii.

Cred ca asta ar insemna curaj !

Asa cred ca s-ar face cu adevarat educatie ecologica, prin asumarea de catre marii producatori a variantelor in care ei isi realizeaza cifrele de afaceri, unele mai “poluante” decat altele …

Categorii:Campanii