Cu Big Brother-ul de gat

Lyndsay Williams, Managing Director al Girton Labs ltd. din Cambridge UK, inventa in 2004 pentru Microsoft un dispozitiv de inregistrare a intregii existente in imagini si sunete, in timp real, dispozitiv numit SenseCam.

Lyndsay era convinsa la vremea respectiva ca “unealta” va fi utila in primul rand bolnavilor de Alzheimer. De fapt a si derulat cercetari cu un prim lot de pacienti, cercetari desfasurate pe parcursul a trei ani, cu rezultate remarcabile.

De anul viitor Microsoft e gata sa lanseze pe scara larga dispozitivul dar, surpriza, nu doar pentru bolnavii de Alzheimer. Aparatul e prevazut cu GPS si poate transmite date la distanta.

Eu vad in momentul asta doua prime consecinte:

1. oamenii vor sta sa se uite mai mult la ce li s-a intamplat lor decat la TV si internet.
2. oamenii vor fi mult mai atenti la comportamentul lor, stiind ca sunt vazuti de un “Big Brother” tot timpul.

In publicitate ar putea avea ca aplicabilitate, faptul ca datele astea pot fi procesate de companiile care fac focus group-uri, pentru a urmari comportamentele indivizilor, sau ar putea fi introduse reclame by default in dispozitiv, ca atunci cand urmaresti inregistrarea, sa te uiti automat si la reclame.

Ei ce ziceti ? Aveti de gand sa treceti la treaba sau o sa va tineti in continuare de “prostii” ?!