ADfel: la fel de neconventional si la a patra editie

Terasa La Motoare, locul in care hippiotii isi dau intalnire cu hipsterii, asa cum punkerii stau la aceeasi masa cu emoticonii, a devenit pentru o saptamana teatru de operatiuni pentru o alta categorie de oameni: publicitarii. Aici s-a desfasurat cea de-a patra editie a festivalului de publicitate neconventionala ADfel.

Am trecut in fuga pe acolo, asta ca sa nu aveti pretentia unei cronici bine documentate despre acest festival. Nu vreau decat sa trec in revista cateva chestii care mi-au placut la ADfel.

As mentiona aici 1 septembrie, “Ziua Culturala” la ADfel, o zi in care organizatii culturale si ONG-uri de mediu au propovaduit mesajele intr-un mod neconventional. Cei care au venit pe terasa La Motoare au putut vedea cum functioneaza tonomatul de gunoi al WWF, au invatat sa faca sorcove la standul Muzeului Taranului Roman si au asistat la priveghiul pentru omul facut din materiale reciclabile, organizat de MaiMultVerde.

Dupa parcurgerea treptelor terasei care au luat forma cotoarelor de carti traduse de Institutul Cultural Roman, participantii au fost preluati de trei forte ale naturii (Soarele, Vantul si Apa) aduse de Greenpeace ca sa ii invete cum sa foloseasca energia regenerabila. Frumos.

Trebuie amintita „Recycle Day”, ziua in care muzica si reciclarea au mers mana in mana. Trupa Sistem si DJ Vasile au fost invitati sa mixeze neconventional pentru o viata fara poluare la Recycle Music Party.

Sub deviza „nimic nu se pierde, totul se transforma”, cei care au participat la eveniment au putut contribui direct la reciclarea de becuri uzate, care au fost colectate in Coltul Verde.

ADfel a gazduit si anul acesta expozitia de lucrari neconventionale, ADfel Galleries. Pentru al doilea an consecutiv, in holul terasei La Motoare au fost expuse peste 100 de lucrari care ilustrau un concept inovativ declinat in executii care ies din tiparele publicitatii conventionale.

Atractia festivalului cred ca a fost Grand Spoof, pentru ca ce poate fi mai haios decat sa iei la misto reclame?! Cei de la Happyfish au luat aurul, demonstrand ca stau bine la capitolul umor. Cele mai bune zece lucrari din concurs le puteti urmari aici.

Cam asta a fost ADfel-ul de anul acesta. Fara sa exceleze in originalitate, cel mai probabil din lenea agentiilor care refuza sa participe cu lucrari, ramane un festival la care berea de pe Motoare merge bauta cu un gest ceva mai creativ.