“Avatar” si Semnalul lui catre Medii

Inainte de Craciun, intr-o discutie cu Dan Petre, eram amandoi de parere nu doar ca mediile se misca din punct de vedere al platformei tehnice implicate ci si ca suntem pe punctul sa vedem un “salt”. In consecinta, Dan mi-a recomandat sa vad Avatar si sa-l vizionez in primul rand din postura de lucrator in publicitate.

M-am conformat la nivel de zile recomandarii, cu toata reticenta mea in privinta desenelor animate pentru adulti.

Splendid ! Colosal ! Uluitor ! Asa pot descrie in cateva cuvinte ce-am simtit. Eram parca in urma cu aproape 30 de ani cand vedeam pentru prima oara “Star Wars”.

Avatar nu numai ca te-arunca pe negandite in mijlocul evenimentelor, devenind o experienta cu-adevarat multisenzoriala. Dar, mai mult decat atat, este o lectie despre audienta.

Publicul e atins pe toate sau, ma rog, foarte multe esaloane de varsta/niveluri de educatie, etc.. Lumea se-asteapta sa vada o civilizatie extraterestra si chiar o vede. Filmul e o lectie de audienta pentru ca aceasta civilizatie nu este atat de “extraterestra” incat oamenii sa n-o poata intelege. Platforma 3D implicata permite de altfel prezentarea ei in detaliu.

Avatar este prin urmare un experiment reusit si nu doar unul din cele mai profitabile filme din istorie.

Semnalul lui catre mediile de comunicare, din punctul meu de vedere, tine cont si de implicarea emotionala. Aceasta implicare creste exponential pe masura ce publicul simte ca se afla in mijlocul evenimentelor.

Avatar reuseste asta ! Enjoy!

1 răspuns »