Concluzii de Congres

Joi 25.02.10 a avut loc in Sala Ronda de la Intercontinental, Mobile Advertising Congress, organizat de The Marketer.

Case mari, oameni importanti n-au pregetat sa sustina ca raspandirea telefoanelor mobile si omniprezenta lor in viata noastra au pus bazele unui mediu de comunicare ale carui oportunitati cuceresc treptat specialistii si operatorii media.

Am vazut prezentari absolut cuceritoare care pretindeau ca momentul in care in Romania Mobile Advertisingul va “irumpe” s-a apropiat. Din pacate, cam aceleasi prezentari aratau ca repartitia bugetelor consumate anul trecut de exemplu pe aceasta zona, erau impartite dupa cum urmeaza :

75% SMS;
20% MMS;
5% Mobile Internet;

Intre noi fie vorba, “optimista” evaluare daca ar fi sa ma iau dupa comentariile din sala, care atribuiau o cota mai mare promovarii prin SMS, mai exact celei prin SMS-push.

In continuarea aceleiasi “dureri”, pentru ca durere resimti atunci cand constati cat de putina creativitate este destinata acestui canal, vine si senzatia unor creativi ca nu au ce cauta pe o astfel de zona. Mai exact, am auzit in mod explicit ideea, ca Mobile Advertising-ul asa cum se face el azi in RO, este ultra-invaziv si prin urmare el nu va fi deocamdata recomandat de creativi. Slava Domnului ca parerile sunt impartite!

E adevarat! Dar se poate pune cineva cu interesele operatorilor in zona de SMS-push, in situatia in care ei vand in continuare SMS-uri en gros ?!

Cu alte cuvinte, pentru RO, pana cand nu va fi abandonata abordarea stil “japca”, pana cand nu se va renunta la spamming-ul institutionalizat, creativii nu-si vor investi imaginatia si deci acest canal nu va creste cu adevarat.

Stau si ma gandesc, cine sa fie vinovati pentru situatia de-acum, clientii neinformati sau operatorii dornici sub orice forma de “zornaitori” ?