Mobilul nu e inca frate cu romanul

Saptamana trecuta am participat ca invitat si co-vorbitor la rubrica de Bluetooth la seminarul organizat de partenerii nostri de la Voxline Communication. Seminarul a fost orientat doar catre domeniul mereu nou al Mobile Marketingului si s-a dorit o punere succinta in tema pentru toti specialistii Marcomm.

Seminarul, foarte bine organizat si documentat altfel, a scos in evidenta, din punctul meu de vedere, cat de putin se stie inca in piata despre acest canal.

Brandurile sunt inca tematoare sa comunice astfel, piata este mult prea fragmentata in asa fel incat comunicarea trebuie sa se intample mult mai targetat, incat toti cei care ar putea sa comunice astfel se concentreaza mai mult sa se supravegheze reciproc decat sa ia initiative majore.

Daca-mi permiteti doua concluzii personale:

– nici despre platformele de SMS oamenii nu stiu foarte multe, desi acest gen de Mobile Advertising reprezinta 90% din consumul total pe acest canal, conform Voxline.
– nici despre Bluetooth Advertising nu se stie mare lucru, cu toate ca noi la MVcom pregateam serverele si scriam aplicatii sub acest standard inca din 2004, prima campanie desfasurandu-se in 2005 pentru AXE.

Una peste alta am ramas cu ideea clara ca nu facem destule lucruri ca sa ridicam cum trebuie utilizarea comunicarii pe Mobile la rang de canal media. Clientii trebuie informati si convinsi, nu de alta, dar altfel, telefonul mobil va ajunge sa stea degeaba in loc sa munceasca cu noi!