Moment Istoric: stirile online le-au depasit pe cele din ziare in 2010

La finalul anului 2010, numarul celor care citeau stiri pe internet l-a depasit pe cel al traditionalistilor. I-am numit aici traditionalisti pe cei care inca mai au placerea de a rasfoi un ziar la o cafea. Asta imi aduce aminte de un prieten care acum vreun an, la o serata prelungita, tragea de noi sa iesim la un “brunch”.

La ora 10 sa fim primii pe Lipscani sa punem tara la cale, in timp ce rasfoim The Times, cu o ceasca anti vant asezata elegant pe sectiunea care nu prea ne intereseaza.
Astazi deja faptul mi se pare retro vintage. Cand ai I pad, I phone si alte “I” – uri , parca nu-ti mai vine sa iesi din casa, doar asa, ca act social.

Dar asta e doar un preambul pentru a mai aduce aminte inca o data de cat de rapid se schimba lumea in jurul nostru. Anul trecut sumele cheltuite in presa online le-au depasit pe cele din cea scrisa.

Intr-un studiu condus de Pew Project pentru Excelenta in Jurnalism se arata ca 41% dintre respondenti isi citesc stirile online, fata de 31%, reprezentand cei care inca citesc stirile in ziare.

Pe grupa de varsta situatia e si mai si: 65 % dintre cei intre 18 si 29 de ani au raspuns ca internetul e principala lor sursa de stiri.
Si pentru ca vorbeam mai sus despre cheltuielile pentru publicitatea online, acelasi studiu arata ca in 2010 s-a cheltuit mai mult cu aproape 14 % pe publicitatea online fata de cea din presa scrisa.

Atat timp cat o publicatie precum The New York Times afirma ca zilele ziarelor sunt numerate, e clar ca avem de-a face cu o cadere usoara dar sigura a tiparului. In viitor, ziarul va fi ceea ce e acum vinilul pentru colectionari.

O piesa de colectie, pentru cunoscatori, de citit sambata dimineata la o cafea pe Lipscani.

Parerile de pe acest blog reprezinta viziunea companiei MVcom. Orice feedback din partea dumenavoastra este binevenit.