Jocurile Olimpice au adus si prima executie neconventionala peste care am dat in Bucuresti vara asta. Ea ne anunta ca Dolce Sport va transmite prin cablu Olimpiada.
Executia e formata dintr-un mesh imens atarnat pe bulevard (Unirii, vis-a-vis de McDonald’s), in fata caruia se afla un disc aruncat chiar de atleta din vizual (Nicoleta Grasu) direct pe caldaram.
Pe FB, acolo unde am vazut poza prima oara, (credits Bucuresti Optimist), comentariile sunt diverse. De la “misto ideea, buna executia”, pana la “dar de ce mai are discul in mana, daca e deja in asfalt”.
Hai s-o analizam putin la rece, fara o falsa transpunere in consumator, ci doar in oameni care pot emite o parere pertinenta cu privire la reclamele neconventionale.
In primul rand, e clar ca executia a avut parte de o gandire “clientelista”, de genul: “vrem sa se inteleaga oricum mesajul campaniei, chiar daca lumea vede sau nu discul din strada. Aste e deja o chestie tipica la romani. Sa-ti bage pe gat un mesaj, fara nicio subtilitate. Asta anuleaza putin elementul de surpriza, datator de “wow, ce tare”, atunci cand oamenii ar fi remarcat legatura dintre disc si poster.
In al doiea rand, contextul in care e facuta executia, iarasi e putin nefericit. De ce? Pai, intr-un oras plin de cladiri in paragina si gropi in asfalt, sa mai vii si tu cu o executie care da gauri in trotuar, nu e o diferentiere asa grozava, contrastul dispare. Daca groapa asta aparea pe o strada in Germania, altul ar fi fost impactul.
Se vor uita oamenii mai mult la poster dupa aceasta executie pentru a citi mesajul? Greu de zis, sau cel putin, greu de apreciat daca vor sta mai mult asupra pozei sau asupra textului. Poate un mesaj ajutator ar fi functionat, care sa lege discul din asfalt de imagine. Poate o plasa in jurul discului ar fi completat povestea. Dar, iarasi, riscul ar fi fost mai mare, si cum spuneam, lumea joaca safe, inca, in Romania, pe terenul advertisingului.
Una peste alta, ne place, e inca o campanie care incearca publicitatea si din alte pozitii, motiv pentru care trebuie incurajata.
Cel putin acum, cat inca mai e voie sa pui meshuri peste bucatariile oamenilor.
Categorii:Campanii, Neconventional, News, Outdoor
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.