Putina publicitate comparativa

Oare de ce n-o fi si in Europa permisa publicitatea comparativa? Uite ce batalii frumoase se dau in State. Acolo unde brandul poate fi usor luat la misto de concurenta prin comparatii usturatoare. Sky’s the limit.

cola de buzunar

Poate cea mai cunoscuta batalie comparativa e cea dintre Cola si Pepsi, care e ca un meci amical, in care fiecare vrea tot timpul sa castige cu orice pret. Merita studiat aici si cazul Cola vs. Pepsi de vara trecuta in care mesajele celor 2 se bateau in copy: “Noua doza de buzunar” vs. “Pepsi nu se baga la buzunar, se bea acum”. Revenim la asta poate intr-un articol mai pe larg, curand.

Recent, insa, am dat pe net peste o batalie de orgolii si text derulata chiar pe un outdoor mobil, parcat ingenios in fata unui outdoor clasic din campania Share a Coke. “Cumpara o cola dubioasa cu numele prietenului tau pe ea sau o cola in toata regula cu numele nostru pe ea”. Cam asta e mesajul girat de directorul de creatie al agentiei Sell! Sell! Din Londra pentru Fentimans Curiosity Cola.

cola

Nu vreau sa comentez calitatea copy-ului, poate asa se practica la agentia respectiva, trebuie sa contina cuvantul “cumpara” in orice headline. Ce ne interesa aici era modul ingenios si pervers in acelasi timp in care advertisingul isi poate croi drum in mintea consumatorului printr-un simplu atu, in cazul, de fata mobilitatea. In functie de concurenta, iti adaptezi mesajul si “lovesti” cand si unde vrei. E si asta o strategie.

1 răspuns »