Neuromarketing la Bucuresti, cu Christophe Morin

Pe vremea mea, atunci cand incepusem sa ma gandesc la facultate, majoritatea celor intrati la medicina, proveneau de la licee sau mai exact din clase cu profil real. Nu stiu daca statistica asta s-a pastrat.

Adica erau tineri cu mintea structurata exact si cu vaste cunostinte de matematica, fizica si chimie. Simt ca exact asta se va-ntampla de-acum incolo cu comunicarea. Cu alte cuvinte mai subtire cu poezia si mai mult cu stiintele exacte, la facultatile de comunicare. M-am gandit la asta dupa conferinta lui Christophe Morin de vineri, de la Howard Johnson.

IMG_3559

M-am bucurat cand am aflat ca dl. Morin vine in Romania. Citisem in urma cu ceva vreme, volumul „Neuromarketing” (de Patrick Renvoise si Christophe Morin) si eram oarecum familiarizat cu viziunea aceasta speciala asupra comunicarii. Cu toate astea am vrut sa vad ce poate aduce nou conferinta.

Ei bine, am avut ocazia sa vad un speaker talentat care nu numai ca prezenta niste chestii interesante si facea asta intr-un mod extrem de viu, pe-alocuri cu o gramada de scheme studiate dar mai mult decat atat dl. Morin mi-a parut foarte interesat de sala, de public. Am avut senzatia ca se joaca cu noi si ca ne scaneaza la greu. Cu alte cuvinte, mi-a parut interesat de oamenii din sala si de cat business s-ar putea gasi in Romania pentru un profesionist de top, ca el.

IMG_3614 IMG_3573

Informatiile prezentate, foarte utile de altfel, au vizat preponderent identificarea cu argumente a principalului trigger decizional si mai apoi tehnici de influentare a acestuia. Au fost trecuti in revista stimulii la care reactioneaza Creierul Reptilian, aceasta cutiuta de comanda, „veche” de vreo 450 milioane de ani, care nu-ntelege prea bine cuvinte sau text dar reactioneaza atat de bine la stimuli vizuali, la emotii, la chestii tangibile si la contraste cat mai clare. Aceasta cutiuta de comanda, cum spuneam, iubeste contrastele, adora deci inceputurile si sfarsiturile, pentru ca fiind cu precadere preocupata doar cu supravietuirea ajunge sa ignore ce este intre aceste doua momente deoarece nu este suficient de relevant sau cu impact vital.

IMG_3582 IMG_3590 IMG_3596 IMG_3639

Per total a fost un eveniment deosebit de interesant, foarte potrivit pentru toti oamenii din Marcomm. Au fost prezentate multe studii de caz si-au fost discutate recomandari concrete detaliat pana la nivel de flyer sau pagina web, conferinta incheindu-se cu niste exercitii foarte aplicate.

IMG_3539 IMG_3630 IMG_3607 IMG_3601

Asa cum spuneam si la-nceput a fost genul de experienta care m-a pus pe ganduri. Stiintele exacte vor conta tot mai mult in bagajul aspirantilor la un job in industria asta. Altfel nu se va putea merge mai departe, sunt convins de asta!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s