Primul clopotel la The Alternative School for Creative Thinking

Azi incep cursurile de la The Alternative School for Creative Thinking. Am folosit acest prilej pentru a sta de vorba cu Teodora Migdalovici, initiatoarea acestui proiect. Teodora este aceeasi care a fondat in 2000 www.mealchemy.com – cea mai longeviva si mai complexa platforma de branding personal.

10735861_10205263052275682_75058606_n

M.C.: Ce este si cum a aparut The Alternative School for Creative Thinking?

T.M.: The Alternative School for Creative Thinking este un creative MBA care, de peste noua ani, ii pune in contact pe tinerii profesionisti din marketing si comunicare cu informatie de ultima generatie de la festivalurile de clasa A (www.canneslions.com, www.eurobest.com, www.dubailynx.com, www.spikes.asia), oferindu-le oportunitatea de a invata de la profesionisti practicieni, de a lucra pe brief-uri reale si, pentru cei mai buni dintre ei, de a studia si performa pe scenele lumii. Peste 250 de tineri romani au beneficiat de specializari la Lions Festivals, pe care le reprezint in Romania, multi dintre ei sunt astazi integrati in companii de top la nivel mondial, in capitale culturale ale lumii si in ultimii doi ani absolventii nostri au fost singurii datorita carora aurul de la Cannes a ajuns in Romania.

M.C.: De ce-ar veni cursantii la voi, ce nevoi credeti ca acopera absolvirea cursurilor voastre?

T.M.: De ce n-ar veni? La The Alternative School ai privilegiul unui mix perfect de networking, practica pe briefuri reale si informatie de top de la festivaluri de prima marime, unde stim bine, accesul e unul prohibitiv, datorita costurilor. E programul educational perfect, unde studiezi, esti in competitie, iti construiesti un portofoliu, poti fi recrutat in tara dincolo de granite, intri in contact cu guest speakeri alesi pe spranceana dupa criteriul performantei  si, daca esti exceptional, ai sansa de a beneficia de specializari si acces in competitii in contexte cum este Cannes. Costurile unei astfel de specializari se ridica la cateva mii de Euro. The Alternative School e singura platforma din Europa Centrala si de Est care ofera de noua ani acces la astfel de oportunitati.  

 10726483_10205263101436911_1975680912_n

M.C.: Cu ce anume va diferentiati de alte „alternative”?

T.M.: Rezultatele sunt primele care fac diferenta. In 2014 studentii scolii au luat aur la competitia de Cyber de la Cannes. In 2013, la competitia de Design, din cadrul aceluiasi prestigios eveniment au fost de asemenea singurii romani care au revenit cu aur acasa. In 2008 o alta echipa de-a noastra a luat Order of Merit la competitia dedicata tinerilor clienti de la Cannes. Si in alte trei generatii ai nostri au luat aur la Roger Hatchuel Academy. Daca mai stiti alte Scoli pentru Marketeri si Creativi care pot prezenta un portofoliu de confirmari internationale…

Sa spunem lucrurilor pe nume: la vremea cand ne-am lansat, in 2005, nu existau alte alternative. Erau doar facultati de comunicare unde nu toti profesorii erau la zi cu trendurile din domeniu si unde se facea multa teorie, nici aceea prea contemporana. Am fost mereu in avangarda si e foarte amuzant cand vad ca modul nostru de lucru e preluat de alti jucatori din piata, de la tipul de materii pe care le alegem, la modul in care se lucreaza pe briefuri.

Ramanem de noua ani singurii care ofera un sistem de formare / informare si competitie bazat pe ierarhie valorica si care permite celor mai buni sa straluceasca in context international.

Avem in fiecare semestru cate un topic sau un curs intreg de maxima noutate, in functie de nevoile reale ale industriei. Bunaoara, pentru ca limbajele vizuale au devenit un imperativ pentru orice comunicator si au depasit de multa vreme granita departamentului de art direction, am considerat fundamentala initierea cursului de limbaje vizuale pentru oameni de PR, Brand Management, Marketing si Client Service. Ne-am saturat cu totii de prezentari plictisitoare, scrise marunt, cu arial, slide dupa slide. Sau de diverse conturi de social media unde continutul vizual e departe de a fi in armonie cu coerenta brandului.

Asa ca din acest an, lansam in premiera cursul de Art Direction pentru comunicatori de cuvant.

10731292_10205263060315883_25883144_o

M.C.: Ce-ar putea sa astepte un absolvent? Ce beneficii ar avea dupa?

T.M.: Competente practice. Un portofoliu construit din feedback-uri succesive, primite de la performeri practicieni, acces la recunoastere internationala, prezenta in marile competitii ale lumii, suport in gasirea unui job recompensatoriu, acces la un networking care in mod natural te ghideaza catre gasirea locului de munca potrivit, calatorii si experiente memorabile la cele mai iubite si mai respectate evenimente care celebreaza global sau regional creativitatea.

M.C.: Foarte frumos! Felicitari! Faceti niste lucruri absolut minunate, te rog sa ne tii la curent in continuare. Sunt convins ca vor fi tot mai multi tineri interesati sa va calce pragul.

T.M.: Asa sa fie! Eu multumesc!