Cand o aplicatie nefunctionala castiga premiu la Cannes

O aplicatie facuta cu scopul de a salva refugiatii de pe Mediterana, I sea, a fost premiata cu bronz la Cannes, desi mai multi experti au declarat ca nu functioneaza, in timp ce Apple o dat-o jos de pe iTunes.

Aplicatia a fost creata de Grey Singapore si presupunea scanarea marii in incercarea de a identifica barcile cu migranti. Beneficiarul aplicatiei este Migrant Offshore Aid Station, scopul era unul nobil, insa in urma testarii ei, s-a dovedit a fi “un fals grosolan”, potrivit specialistilor in tehnologie. Clientul a declarat ca i-a fost inclus numele in comunicatul de presa privind aplicatia, dar ulterior a realizat ca nu functioneaza.

isea-large_trans++qVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwfSVWeZ_vEN7c6bHu2jJnT8

Grey nu a dat inca un raspuns oficial, insa declara pe site-ul lor ca aplicatia e inca in teste. Daca mai pui si ca directorul de creatie Grey Singapore, Cinzia Crociani, a facut parte din juriul Promo & Activation Lions, parca tabloul se intregeste.

Cam asa arata “case study-ul”, bine facut, ca pentru orice festival, dar ce ne facem daca ne furam singuri caciula? Partea buna in toata povestea e ca totusi cineva s-ar putea sa rezolve bug-urile aplicatiei sau de ce nu, sa vina cu o idee noua, dar care chiar sa functioneze in ajutarea refugiatilor blocati pe mare. Ramane de vazut ce vor declara oficialii festivalului si poate utilitatea va fi pusa din nou in discutie, chiar daca e un festival care premiaza creativitatea.