Produsul Anului 2017. Ziua Juriului.

articol de Marian Costache

Specialisti din marketing, media si comunicare s-au intalnit Joi 30 Martie 2017 in Comitetul Etic pentru validarea categoriilor si produselor inscrise in editia din acest an a competitiei Produsul Anului.

Produsul Anului este un concept international care premiaza produsele inovative, activand in prezent in peste 37 de tari. In Romania, se afla la a opta editie si este reprezentat de catre agentia de comunicare Media Concept Store, care coordoneaza si gestioneaza activitatile intregului proiect.

Ziua a fost deschisa de Nicoleta Padure, Director General, Media Concept Store, care a explicat ca rolul juriului este acela de a se asigura ca toate produsele intrunesc criteriile de eligibilitate, suplimentar juriul trebuie sa valideze daca toate produsele dintr-o categorie sunt inscrise corect. Intr-unul din anii anteriori a fost o situatie in care au fost inscrise un iaurt dulce si un iaurt sarat in aceeasi categorie, unul putand fi folosit ca desert si celalalt nu. Juriul a decis atunci ca nu au ce sa caute impreuna in aceeasi categorie. Din fericire nu au fost multe cazuri de acest gen, a mai spus d-na Padure.

Mihaela Paduraru Country Manager al Competitiei Produsul Anului a explicat ca in 2017 sunt 18 categorii, atat FMCG, produse bancare, electrocasnice cat si suplimente alimentare. Categoriile vor fi discutate pe rand. Au fost citite apoi inovatiile fiecarui produs inscris, membrii juriului primind in prealabil cate un formular de validare in care fiecare a bifat daca inscrierea a fost corect facuta.

Fiecare producator poate inscrie maxim doua produse in fiecare categorie dar nu toti producatorii din piata inoveaza in acelasi an.

Din Comitetul Etic au facut parte:

Ana Paun – Director Programe InfoCons – Asociatia pentru Protectia Consumatorilor

Cezar Baciu – News Curator – rappel des titres

Cristina Dragna Turnagiu – Senior Beauty Editor – Lips Magazine

Ina Dumitrache – Director Executiv – RFI Romania

Iulian Toma – Editor AdPlayers

Loredana Sandulescu – Editor BIZ

Magda Ropotan – Consultant Inovatie/  Design Thinking Facilitator

Marian Costache – Managing Partner– Motion Vision Communication/ Fondator We-Invent

Teodora Migdalovici – Ambasador Cannes Lions Romania

„Editia din 2017 a competitiei Produsul Anului va fi, fara echivoc, cea mai puternica de pana acum in Romania. Nu numai numarul mare de categorii la care se concureaza ma indreptatesc sa judec asa, cat , mai ales, “calibrul” participantilor la cele mai multe dintre grupe; acolo, practic, se “dueleaza” inovatiile din ultimele 18 luni ale liderilor nationali si chiar mondiali ale respectivelor categorii.” a declarat Cezar Baciu, News Curator – rappel des titres.

“Am avut privilegiul de a ma regasi printre juratii comitetului etic la toate editiile “Produsul Anului” orchestrate de Media Concept Store. Am descoperit de-a lungul anilor companii locale cu inovatii admirabile, companii internationale care au aliniat Romania la ritmul global, prin produsele inscrise in competitie si am pretuit mobilizarea tuturor de a-si depasi standardele si de a-si suprinde, incanta si de a fi utili audientelor lor. 2017 a fost, de departe, cel mai consistent an in materie de branduri competitoare si idei inspirate. Abia astept gala, sunt extrem de curioasa sa aflu la ce-au vibrat consumatorii romani, din ce in ce mai sofisticati si mai exigenti”, a declarat Teodora Migdalovici, Ambasadorul Cannes Lions in Romania.

Această prezentare necesită JavaScript.

Produsele inscrise si validate de comitet au fost declarate finaliste si vor intra in studiul de piata realizat pe un esantion de 4,000 de consumatori romani, ce va avea loc in perioada 3 – 30 Aprilie 2017 si va fi realizat de compania de research Exact. In cadrul studiului, consumatorii vor evalua produsele din perspectiva atractivitatii, inovatiei si satisfactiei.

Mihaela Paduraru a spus in inchiderea evenimentului ca produsele desemnate castigatoare de catre consumatori  primesc stampila “Votat Produsul Anului” si dreptul de a folosi acest titlu pe ambalaj si in toate materialele de comunicare, pentru perioada urmatoarelor 12 luni din momentul anuntarii oficiale. Tot acest demers ajuta companiile la cresterea increderii in brand, cresterea vanzarilor si-n plus constituie un important diferentiator in fata competitiei, a mai spus d-na Paduraru.