Campania cu scrasnet de roti

“Pazea! / Pazea ca trece-n goana, / Alearga, / Vajie ca vintul, / Si daca n-ai urechi normale te face una cu pamantul! / El vine drept din arsenalul Progresului uman / Modern, / Sa te trimeata-n bezna rece a Absolutului etern….”- extras din “Romanta Automobilului” de George Toparceanu

In “lupta” omului cu masina a castigat de multa vreme masina. De treaba asta par sa se fi convins tot mai clar si parizienii. Anual in zona Parisului 4500 de pietoni sunt victime ale accidentelor de circulatie. Uneori cea mai mica greseala poate avea consecinte fatale si pentru ca stie foarte bine asta, autoritatea care se ocupa de siguranta rutiera in Paris si zonele limitrofe a pus la cale un stunt, fara ca sa turteasca insa bombeul nimanui.

Un setup interactiv, continand un citylight digital, camere video si sistem audio, se activa atunci cand pietonii treceau pe rosu. Instalatia audio a setup-ului producea la un moment dat zgomot puternic de accident (scrasnet de franare brusca si sunet de impact), camerele de pe billboard faceau poze cu fetele speriate ale “faptasilor”, pe care mai apoi le postau impreuna cu mesajul campaniei: “Nu va asumati riscul sa priviti moartea in fata!”

Interesanta este din punctul nostru de vedere si reactia “pedestrasilor” prinsi in offside. N-au avut reactii violente ci si-au fotografiat fetele speriate de pe panoul digital si probabil ca au ajutat mai departe la viralizarea campaniei. Oare in Bucuresti un astfel de citylight ar fi fost luat la picioare sau distrus cumva?! Nu stim, ramane de vazut. Deocamdata ultimele campanii OOH privind siguranta rutiera pe care le-am vazut la noi erau cu niste prisme, care de fapt blocau vizibilitatea in intersectiile in care erau amplasate, cu alte cuvinte mai mult incurcau decat ajutau.

2 răspunsuri »