articol de Marian Costache
Undeva pe la-nceputul facultatii de inginerie, un profesor haios de fizica ne explica Principiul Relativitatii Restranse. Domnia sa ne spunea atunci ca daca avem un tren intrand intr-o gara si schimbam sistemul de referinta, este acelasi lucru cu a spune ca gara intra-n tren.
La asta ne-am gandit atunci cand am vazut ultima cascadorie braziliana, marca McDonald’s. Un drive-thru bate starzile in incercarea de-a comunica faptul ca astfel de restaurante sunt peste tot. Cu alte cuvinte, daca ai masini intrand intr-un drive-thru si schimbi sistemul de referinta cum spuneam, e acelasi lucru cu a spune ca drive-thru-ul intra in masini. Ceea ce se pare ca au si-ncercat la propriu domnii din Brazilia.
Ideea celor de la Mac este sa target-eze prin asta parintii cu copiii mici, care nu se pot opri aproape nicaieri, pentru ca li se trezesc kinder-ii care dorm in masina si-apoi sa te tii dixtractie, oracaieli si alte chestiuni de atmosfera misto. De parca astea ar fi singurele piedici, in calea fericirii la McDonald’s.
Noi spunem ca-i cam subtire treaba iar lucrurile sunt facute mai mult pentru viralitatea stunt-ului si mai putin pentru eficienta directa a demersului. Intre noi fie vorba, un astfel de camion nici nu poate circula decorat asa. In primul rand pentru ca soferul nu pare a avea suficienta vizibilitate. In doilea rand, desi nu stim care sunt regulile de circulatie braziliene, nicaieri in Europa nu ai cum sa umbli cu oameni in caroseria unui camion in miscare. Doar autobuzele pot face asta, food truck-urile in niciun caz nu!
Deci Maria Sa Viralul sa traiasca si credem sincer ca pentru asta-i tot deranjul. Poate ar fi fost prea fad sa folosesca ooh-mobil, in care sa spuna ca exista Mac-uri drive-thru peste tot. Bine, probabil ca ar fi avut acoperire mult mai buna dar nu mai era potential de viralizare si asta cred ca a contat aici.
CREDITS
Client: McDonald’s
Agency: DPZ&T
General Creative Director: Rafael Urenha
Executive Creative Directors: Sergio Mugnaini, Marcello Barcelos
Creative Director Daniel Motta
Creatives: Daniel Motta, Giampietro Zanon, Raphael Lucone, Thomaz Dantas, Bruno Landi, Vinicius Curi, André Leigo
Account team: Daniel Jotta, Eduardo Brunoro, Fabiana Sanches, Rafael Lopes and Amanda Laghi
Media: Paulo Ilha, Antonio Rodrigues, Amaury Magalhães, Bruno Sabor
Planning: Fernando Diniz, Rodrigo Santini, Fernanda Felicio
Approval: Roberto Gnypek, João Branco, Gabriel Ferrari and Eloisa Zerneri
RTV: Ducha Lopes, Karen Nakamura and Brunno Cunha
Producer: BossaNova Films
Directing: Chico & Mosca
Cinematographer: Pedro Mosca
Executive Producer: Sandra Othon
Editing: Gabriel Lampman
Final Artwork: Rodrigo Azambuja
Post Production: BossaNova
Soundtrack: Paulinho Corcione and Lucha Libre
Sound Producer: Lucha Libre Audio
Sound Final Artwork: Lucha Libre
Executive/Account: Vanessa Wallner and Dani Celer
Categorii:Campanii, Evenimente, gherila, MVcom, Neconventional, News, Outdoor, Proiecte Speciale, stunt, Uncategorized
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.