Samsung 837, magazinul care nu-ti vinde nimic

articol de Marian Costache

In Februarie 2016 Samsung a deschis la New York un magazin care nu-ti vinde nimic altceva decat experiente. Angajatii magazinului nu te tenteaza sa cumperi niciunul din produse, ci doar sugereaza ideea ca Samsung te va face mai fericit decat oricare alt brand de tehnologie.

Vizitatorii pot sa ia loc confortabil intr-unul din saloanele organizate ca un living, in care sunt difuzate arome tematice de vacanta, si sa realizeze cat de bine s-ar potrivi un ecran plat de 150 cm. in casa lor sau sa ia parte la unul din concertele live, organizate undeva in magazin.

“Ne-am dorit ca acest spatiu sa fie cea mai adevarata expresie a brandului Samsung” – spune Zach Overton, Samsung Vice President Of Customer Experience, General Manager 837, intr-un interviu pentru Business Insider.

Overton spune ca inca de la lansarea magazinului nu si-a dorit altceva decat ca vizitatorii sa experimenteze produsele la prima mana, fara sa fie deranjati de nimeni. “Ne-am indepartat de la a vorbi oamenilor despre produse si specificatii, in favoarea unui dialog real, despre cum tehnologia poate ajuta lucrurile pe care ei iubesc sa le faca”, a mai declarat Zach Overton. Angajatii deci nu vor incerca sa vanda niciunul dintre produse, dar daca acest concept va functiona, asa cum se asteapta Samsung, nici nu va fi nevoie de asta.

La intrarea in magazin vizitatorii au optiunea sa imprumute un Galaxy incarcat cu o aplicatie, care este atat harta cat si ghid de produse, precum si casa de marcat. Pe masura ce ei colinda prin magazin aplicatia identifica cea mai apropiata instalatie si le ofera informatii despre produsele relevante sau le da posibilitatea sa le cumpere direct din aplicatie. Daca doresc, pot sa faca fotografii in acest tur, fotografii ce vor fi ulterior trimise catre ei via e-mail.

Este de asemenea interesant de spus ca instalatiile din magazin sunt customizabile in functie de anotimp si ca itinerariul contine statii de experiente VR, care te scutura si te inclina, in acord cu vizualurile din casca, o cabina de DJ care ruleaza cel mai recent top 40, precum si o varietate de puncte de selfie, cu tematica de vacanta, pline de laptopuri, telefoane si tablete. Unul din motivele pentru care magazinul are atat de multe optiuni “fotogenice” se datoreaza faptului ca Samsung vrea ca vizitatorii sa faca poze si filme, pe care sa le share-uiasca mai apoi cu prietenii lor din social media.

Asa cum par lucrurile, suntem in fata unei reinventari a strategiei experientiale din retail, care obisnuia pana nu demult sa capteze atentia consumatorilor catre un third party, precum fotbalul sau muzica. Acum Samsung vrea ca potentialii cumparatori sa relationeze cu brandul, in termenii proprii.

Toata aceasta personalizare si interactivitate, combinand imagini, sunete, senzatii tactile si miros, este gandita pentru a convinge vizitatorii ca Samsung ii intelege si ca produsele vor fi in consecinta. Cu alte cuvinte, Samsung sustine astfel ca in viitor, in magazin, centrul de atentie se va muta pe senzatii provenite din interactiunea offline cu brandul, cumpararea devenind practic o consecinta naturala ce se va produce online, odata ce alegerea e clara.