Ura, ca moda

articol de Marian Costache

Am vazut zilele acestea un spot care m-a pus pe ganduri. Probabil ca exact din perspectiva asta a fost conceput, anume ca sa ne puna pe toti sa reflectam, despre ce anume realizam sau nu, in goana nebuna in care traim.

Sunt dintre cei convinsi ca toti oamenii sunt buni, la un nivel profund, dar nu pot sa nu constat cum tuturor ni se tabloidizeaza vietile, parca tot mai mult, pe zi ce trece. Probabil ca putem da vina la infinit pe duo-ul Social Media & Smartphone, numai ca nu vom ajunge prea departe, pentru ca instrainarea sau, si mai grav, dezumanizarea nu vor “inflori” decat pe o lipsa accentuata de educatie.

Mark Cuban

Apropo de educatie, intr-un interviu recent al lui Mark Cuban acesta spunea ca in 10 ani de-acum incolo o diploma in Filosofie va fi mai valoroasa decat “traditionala” diploma in IT. Din perspectiva lui, inteligenta artificiala va schimba radical piata fortei de munca, iar tehnologia va deveni atat de inteligenta, incat va putea sa se programeze singura. Intrebarea nu este daca aceasta schimbare se va produce sau nu, ci mai degraba cine va fi inlocuit dupa o anumita perioada.

Revenind la spotul BIANCO, cel despre care v-am spus ca m-a pus pe ganduri, ura poate fi intr-adevar un numitor mult prea comun al zilelor noastre, insa poate doar din considerente de audienta. Pe fond, cred ca pe masura ce ura pare tot mai vizibila in vietile noastre, creste la fel de mult nevoia de iubire.

Cu alte cuvinte, sa ramanem oameni, mai nou aflam ca merita, si poate ca asa vom fi mai putin tentati sa ne ratacim…

Advertising Agency:& Co NoA, Copenhagen, Denmark
Production Company:& Co. Productions
Director:Alexander Topsøe
Editor:Alexander Topsøe
Creative Director:Thomas Hoffmann
Copywriter:Thomas Hoffmann, Johan Køhler
Art Director:Thomas Hoffmann
Producer:Anne Mette Lund
Social Media Planner:Rasmus Philip
Account Manager:Louise Rasmussen
Client Director:Christian Grosen
Sound Design:Freezone Sound Design
Music:Bjørn Vidø
Grading:Reset Film
Vfx:Reset Film
Animation:Reset Film

2 răspunsuri »

  1. Exceptional clipul! Si probabil ca Google sau Facebook chiar ar putea sa masoare astfel de „trend-uri” daca si-ar interoga uriasele baze de date. Adica sunt convins ca o fac dar pentru a produce bani. Datele alea ar putea fi folosite pentru a produce dreptate sau pace, de exemplu…

    • De acord! Dreptatea sau pacea nu reusesc sa vanda insa la fel de bine ca ura, iar Google si Facebook sunt business-uri. Ca ura produce audiente asta cred ca putem intelege cu totii, pana la un punct. Explicatia e pur fiziologica. Ce mi s-a parut mie minunat spus in clipul asta, si cred ca am avut un soi de revelatie, a fost ura drept numitor comun pentru tot si toate. Vad asta ca pe un strigat de ajutor, pentru ca pe cat de mare poate parea aceasta ura, probabil ca la fel de mare este nevoia de iubire. Stii tu cum e cu contrariile…