“Mi-e rusine cu premierul meu”, o campanie made in Cehia

articol de Dr. Like

Sa vezi mare nebunie ce au facut cehii. Si-au dat seama ca au un premier de cacao si au actionat in consecinta.

O suta de panouri publicitare cu portrete ale unor diverse persoane, cu numele acestora si inscriptia „Mi-e rusine cu premierul meu” au aparut pe strazile din Cehia. Initiativa îl vizează pe premierul Andrej Babis, implicat în mai multe scandaluri și afaceri controversate.

Tot de pe hotnews.ro aflam si ca orice persoana care îl critică pe Babis se poate fotografia si apoi poate aparea pe un mare panou publicitar în schimbul sumei de 175 de euro.

E o campanie care te pune pe ganduri. O parte din popor poate avea partea ei de campanie electorala, nu mai e un sac pasiv care doar primeste si barfeste activitatea guvernului, ci isi exprima pe loc, pe panouri outdoor, nemultumirea. Iar daca omul de rand nu are masinaria de propaganda la indemana, uite ca poate incerca ceva cu bani din buzunar, dar cu un mesaj care cu siguranta e vazut. Normal ca ne putem gandi ca nu toti oamenii aia de pe panouri sunt reali, pot fi inventati si folositi spre a trage intr-o directie sau alta, ceea ce ar putea duce la schimbarea jocului politic si ar face ca banul sa conteze si mai mult in  alegerea capeteniilor de tara.

Intre timp, modelul ceh de campanie impotriva premierului a ajuns si in Romania, insa deocamdata doar pe internet. Actorii Oana Pellea şi Marius Vizante au dat startul unei campanii „mi-e ruşine cu premierul meu” pe retelele de socializare. Acesta din urma, inspirat de campania din Cehia, a postat pe pagina lui de socializare un mesaj similar. „Mi-e rusine cu Dancila”, scrie actorul.

campania-mi-e-rusine-cu-premierul-meu-ajunge-romania-victor-ponta-327694

Proprietarul agentiei de publicitate PRodukujeme, organizatoare a campaniei, spune ca rusinea cauzata de premier e atat de mare si ca trebuia facut ceva. Si uite ca a reusit, asta in conditiile in care partidul lui Babis a caştigat alegerile legislative din 2017 cu 29,64% din voturi si sondajele continua sa-l dea favorit cu 30 la suta din intentiile de vot.

Ramane de vazut daca in viitor campaniile electorale vor arata mai degraba ca un camp de lupta intre panouri sau ramane totul scaldat intr-o mare de promisiuni politice dintr-o singura parte.