Condimente din computer

articol de Marian Costache

Cum ar fi sa intrati intr-un restaurant iar dupa ce va asezati la masa si deschideti meniul sa stiti imediat, fara sa gustati, daca vi se potriveste un anumit fel de mancare, sau ce condimente i-ar mai trebui ca sa fie mai pe gustul vostru?! Si asta doar scanand un QR code, cu telefonul, telefon care sa stie deja profilul vostru senzorial. Suna SF-istic? Ei bine…

McCormick & CO., lider global in producerea de arome, si compania IBM au anuntat in aceasta luna ca au o colaborare privind dezvoltarea de noi arome, utilizand inteligenta artificiala.

Este vorba desigur de un pionierat, prin care McCormick deschide o noua era de inovatie in domeniul aromelor, schimband cursul evolutiei industriei, utilizand inteligenta artificiala IBM. Se vor putea astfel explora noi “teritorii aromate” si vor fi invatate si prezise noi combinatii de arome, din milioanele de date ce tin de domeniul senzorialului, de preferintele consumatorilor sau de paleta de arome. Aceasta tehnologie de varf va ajuta intr-un mod special compania McCormick in abilitatea sa de a dezvolta in mod creativ produse cu un gust mai bun, oferind cu succes noi experiente aromate consumatorilor sai.

Intre noi fie vorba, IBM nu este primul gigant din tehnologie care se baga in aplicatii de acest gen. In urma cu ceva vreme Microsoft a facut ceva oarecum similar cu Carlsberg.

Se asteapta ca McCormick sa lanseze ONE, prima gama de produse realizate cu inteligenta artificiala, pana la mijlocul lui 2019. Gama va include, printre altele, Tuscan Chicken, Bourbon Pork Tenderloin and New Orleans Sausage.

In Romania McCormick detine compania Kamis, prin urmare e posibil sa vedem ceva noutati, in acest sens, si la raftul lor.

Cercetatorii au dezvoltat aceasta gama ONE combinand experienta IBM in privinta inteligentei artificiale si cea a companiei McCormick, care acopera mai mult de 40 de ani de studiere a senzorialului si de noi retete de produs. Aceasta abordare a permis dezvoltatorilor de produs sa acceseze un portofoliu extins de profile senzoriale si astfel sa-si poata pune in valoare creativitatea aromat-gustativa. ONE a fost special gandita pentru a oferi arome pentru intreaga familie, cu abilitatea de a condimenta deopotriva atat proteine cat si vegetale. Noua gama va fi in US pana sfarsitul acestei primaveri.

“McCormick’s use of artificial intelligence highlights our commitment to insight-driven innovation and the application of the most forward-looking technologies to continually enhance our products and bring new flavors to market,” said McCormick Chairman, President and CEO Lawrence Kurzius. “This is one of several projects in our pipeline where we’ve embraced new and emerging technologies.”

IBM, unul din liderii mondiali in privinta inteligentei artificiale, pe partea de software, servicii si tehnologie pentru business, este concentrat pe colaborari cu clienti si industrii diverse, pentru promovarea tehnologiilor avansate .

„IBM Research’s collaboration with McCormick illustrates our commitment to helping our clients and partners drive innovation across industries,” said Kathryn Guarini, VP, Industry Research, IBM. „By combining McCormick’s deep data and expertise in science and taste, with IBM’s AI capabilities, we are working together to unlock the bounds of creativity and transform the food and flavor development process.”

Alaturand experienta globala a companiei McCormick, si in special aceea referitoare la cercetarea si dezvoltarea de produs, cu cercetarea de varf in privinta inteligentei artificiale  se realizeaza accelerarea inovatiei in domeniul aromelor. Astfel ca vor putea fi lansate de trei ori mai repede produsele preferate de piata.  Compania are in plan sa aduca la scara globala aceasta noua metoda de dezvoltare de produs, pana la nivelul anului 2021.

Avand in vedere ca McCormick & CO. Inc. este lider global in productia de arome, cu vanzari anuale de 5,4 miliarde USD, parca merita sa-i credem. Reprezentantii companiei spun ca indiferent unde sau ce mananci te poti bucura de mancare asezonata de McCormick.

Cu-alte cuvinte, pentru ca cei mari dau tonul, probabil ca in restaurantele viitorului nu vor mai fi pe masa oliviere, ci un mic computer dedicat, care-ti va scana chipul, ca sa-ti puna condiment in mancare. Si asta suna SF?! Ei bine, aveti “putintica rabdare!”