RoadkillSoda: Asteptarile noastre de la albumul „Sagrada” sunt foarte mari

Trupa romaneasca de stoner rock, RoadkillSoda, si-a lansat recent cel de-al saselea album de studio. Pandemia nu a oprit trupa din a realiza un concert in Expirat transmis online pe pagina de Facebook. Am vorbit cu membrii formatiei despre album, colaborari, atacarea pietei internationale, merch si comunicare. „Sagrada” poate fi ascultata online pe YouTube, 𝐒𝐩𝐨𝐭𝐢𝐟𝐲, 𝐃𝐞𝐞𝐳𝐞𝐫, 𝐀𝐦𝐚𝐳𝐨𝐧 𝐌𝐮𝐬𝐢𝐜, 𝐢𝐓𝐮𝐧𝐞𝐬, 𝐁𝐚𝐧𝐝𝐜𝐚𝐦𝐩,etc.

Prima parte a interviului o puteti citi aici. In partea a doua ii aveti la „microfon” pe Mihnea Ferezan „Panda Elixir” (chitara si fondator), Andrei Gherghel „Byst” (voce) si Patricia Biea, PR.

un interviu de Romanita Oprea

RoadkillSoda

Sunteti o formatie care pune accent pe calitate: de la scule, la inregistrari, la artwork-ul albumelor,fotografie, etc. Cum va alegeti colaboratorii? 

Mihnea Ferezan aka Panda: Cred ca este foarte important sa apreciem munca artistului respectiv, inainte de toate. Fie ca este Valeriu Catalineanu pe fotografie sau Costin Chioreanu / Das Alexandru pe artwork, nu vrei sa colaborezi cu un artist si sa ii spui ce sa faca. Vrei sa apelezi la creativitatea lui si sa obtii ceva reprezentativ pentru produsul pe care il promovezi, impreuna.

Cum ati ajuns sa masterizati albumul  Mephobia in New York cu MASTERvargas? 

Panda: In trecut am colaborat cu Arthur Seay de la Unida/House of Broken Promises. La ‘’Mephobia’’ am primit aceasta sugestie de la Adrian Despot si i-am dat curs, fiind placut impresionati de rezultat. Pe ‘’Sagrada’’ am colaborat cu Niklas de la Truckfighters.

4-we-invent-banner-468x60-px-recomanda-101

Ati declarat ca in perioada respectiva ati cautat o casa de discuri internationala. Catre ce nume v-ati indreptat atunci si regretati ca nu a fost sa fie? 

Panda: Intotdeauna vom incerca sa fim mai accesibili publicului international. Si incercam sa colaboram fie cu agentii de booking sau case de discuri la cel mai inalt nivel. Conteaza insa si cerintele noastre si timeframe-ul, si de regula aceste colaborari se vorbesc in prealabil cu un an, ceea ce noi nu am avut de cele mai multe ori la dispozitie.

Tinand cont ca vorbim de o casa de discuri internationala v-a ajutat acest aspect in promovarea albumului la nivel international?  

Panda: Evident ca alaturarea de nume mari internationale te ajuta. Asa cum pe YouTube, daca esti la suggested dupa o trupa mai mare ca tine, vei accesa un public nou mai mare.

Cat de bine functioneaza in cazul vostru merchandise-ul?

Patricia: Functioneaza foarte bine. In special vinilurile si tricourile. Cred ca RoadkillSoda se bucura de multi fani faini, multi colectionari de viniluri, dar si oameni care au inteles cat de importanta e (si) partea de merch pentru o trupa. In afara, cand lumea merge la concerte (mai ales din zona stoner), aproape mereu daca le-a placut concertul, cumpara si merch. Chiar daca nu stiau trupa sau erau mega fani. E un semn de respect fata de munca trupei. La noi cultura merch-ului e mai slaba, dar incepe sa prinda din urma.

Cred ca aici joaca un rol important si sa ai merch misto, tricouri pe care lumea chiar sa doreasca sa le poarte pentru ca arata cool, de pilda. Si cel mai important, sa nu fie ordinar si sa il vinzi la supra-supra-pret. Ca printre fani ai si copii de 14 ani care se uita cu ochii mari la tricoul ala, dar nu il pot lua ca il vinzi la pret triplu decat ar fi ok. My two cents.

Noul album va fi scos tot sub umbrela Universal? 

Panda: Noul album este scos in regim in house integral.

IMG_2524

Ce sa se astepte fanii din partea noului album? In ce formate va putea fi gasit si unde? 

Panda: ‘’Sagrada’’ este o progresie fireasca, pentru noi, stilistic. Este o bestie noua. Se gaseste in format vinil colorat (12 culori diferite) si pe toate platformele online de streaming.

Voi cum il vedeti si ce asteptari aveti de la el? 

Panda: Il consider un album si un produs foarte bine conturat si foarte eterogen. Asteptarile sunt mari. Am colaborat cu Stefan Marin pe partea de mix, de la Artholic Studio, si cu Niklas de la Truckfighters pe partea de master, reusind astfel sa obtinem un sunet foarte bun. Iar durata inregistrarilor a fost de 4 luni, astfel am cam atins toate aspectele creative. Speram sa se bucure cat mai multa lume de el, si sa ajunga la urechile tuturor.

Cat de diferit sau nu este de albumele precedente? 

Patricia: Cred ca orice trupa care doreste sa evolueze, face mereu un pas mai departe. E firesc ca odata ce progresezi si pe masura ce inveti mai mult, iti dezvolti noi tehnici, sa le si aplici. Sa imbunatatesti ceea ce stiai sa faci pana acum. Si in mod natural, lucrul acesta slefuieste intr-un fel sau altul stilul muzical al unei trupe. ‘’Sagrada’’ este urmatorul pas pentru RoadkillSoda. Fiecare album pe care l-au lansat baietii a fost diferit fata de cel de dinainte, dar toate au avut mereu o coloana vertebrala comuna. Ceea ce s-a intamplat si acum.

Cat de mult v-a dat pandemia peste cap planurile de promovare si cum va veti adapta? 

Patricia: Ne-a dat putin planurile peste cap, in primul rand ca a trebuit sa amanam lansarea. Si mai ales ca ne-a furat placerea de a avea o lansare live, cu public. Din fericire, cea mai mare parte din promovarea noastra este online, asa ca nu a fost atat de grav.

Din punct de vedere financiar si al activitatii RoadKillSoda cat de afectati credeti ca veti fi pe termen mediu si lung din cauza pandemiei? 

Patricia: Cred ca toate trupele sunt afectate din perspectiva asta, pentru ca nu mai exista gig-uri. Si financiar, si ‘’emotional’’. Noi am ales sa mergem mai departe cu lansarea si sa investim pana la capat in ceea ce ne doream sa facem, chiar si fara public, si sa pastram totul cat mai profi. Ceea ce implica niste costuri. Din fericire, avem multi oameni misto in jur, care ne ajuta sa facem lucruri faine. Investitiile mereu sa intorc catre trupa  intr-un fel sau altul.

P11A7412

Daca ar fi sa o luati acum de la capat ati face ceva diferit? De ce? 

Panda: Cred ca nu am face nimic diferit. Suntem o trupa care munceste mult si careia multe din reusite i s-au datorat disponibilitatii si dansului constant in industrie. Nu as schimba nimic din trecutul formatiei, fiecare perioada a fost faina la momentul ei. In acelasi timp nu duc dorul  nici uneia dintre perioadele anterioare. Cred ca cel mai fain moment este prezentul. Si mi-am castigat acest drept, de a ma bucura de prezent. Si mai cred un lucru. Atat timp cat imi pun sufletul pe tava, lipsit de compromisuri, in fiecare seara si la fiecare inregistrare, nu cred ca are nimeni  dreptul de a-mi contesta prezentul. Facem muzica din suflet si cu profesionalism. Am facut-o dintotdeauna. Povestea e in plina desfasurare. Mi se pare ca we’ve just scratched the surface, desi avem 6 albume la activ. Fun times ahead , all the time.

Din punct de vedere al imaginii, cum vreti sa fiti perceputi si cum ati descrie imaginea RoadkillSoda? 

Patricia: Cred ca RoadkillSoda e o trupa care munceste mult. Si e o trupa dedicata. Iar asta se simte mereu. La polul opus, si cel mai fain lucru din perspectiva mea, este ca in ciuda muncii depuse, atitudinea este foarte chill si atmosfera este foarte feel-good. Tot timpul. Chiar daca am mers 10 ore pe duba, si-au rupt baietii spatele sa care tonele de scule sau altele. E mereu aceeasi stare de ‘’fuck it, let’s have some fun out of this’’.

Si cred ca aceste 2 aspecte sunt combinatia castigatoare si incerc cat mai mult sa o transpun in imaginea trupei.

Ce va inspira? 

Byst: Consider ca orice te poate inspira si mai apoi poti creea povesti pe care sa le transmiti mai departe.

Cam tot ce ne inconjoara ne inspira, nu ne-am propus un tipar sau doar o anumita sursa de inspiratie, dar sunt si momente in care nu gasesti modul in care sa transformi inspiratia in ceva concret. In orice moment ascultam sau cantam piesele noastre, ne transpunem in perioada aia in care au fost concepute si retraim acele momente si stari, indiferent de cat de mult ne mai identificam cu ele. Asta este frumusetea muzicii si a artei in general, ca ne ofera ocazia sa calatorim prin timp si sentimente.