Iuliana Floricica (June Communications): “E important sa-ti placa sa interactionezi cu oamenii, sa-i intelegi, sa fii atent la nevoile lor, sa vrei sa-i ajuti cu adevarat, nu doar sa ai niste beneficii in spate.”

Am stat de vorba zilele trecute cu Iuliana Floricica, co-fondator al companiei June Communications. Am intalnit o tanara femeie antreprenor, care desi a-ncercat experienta de multinationala, in Romania dar si in Europa, a plecat in urma cu doi ani pe drumul antreprenoriatului, deschizandu-si propria agentie.

Mi-a facut mare placere sa discut cu Iuliana, iar interviul a decurs perfect, cu toate ca mi-a marturisit ca nu a oferit foarte multe, pana in prezent. O sa vedeti si voi, Iuliana comunica atat incredere si rigurozitate, cat mai ales optimism. Probabil ca e amestecul perfect, pe care-l cauta orice antreprenor la inceput de drum, de-aici poate si orientarea June Communications catre startup-uri fintech, agritech sau legaltech.

un interviu de Marian Costache

Iuliana Floricica, co-fondator June Communications.

Ce este si ce nu este June Communications?

June Communications este o unitate de marketing si comunicare, mobila, care sprijina startup-urile, in mod special, sa-si atinga obiectivele de crestere si dezvoltare. Am inceput sa colaboram cu startup-uri de aproximativ doi ani si jumatate, in diverse domenii de activitate, care au legatura cu zona de tech, fiind fintech, agritech sau legaltech, si am acumulat experienta si rezultate in zona aceasta.

June Communications este o agentie mica si si-a gasit locul in piata pe acest segment, al startup-urilor. Suntem la fel de dinamici, avem provocari si nevoi comune, si ne identificam foarte bine cu ele.

June Communications nu este o agentie mare, care sa dispuna de echipe foarte complexe sau resurse care se potrivesc acestui nivel, care ruleaza anual bugete de sute de mii de euro.

Noi intelegem nevoile unor companii care sunt la inceput de drum. Suntem flexibili si vrem sa ajutam antreprenorii si fondatorii, care au un vis, sa si-l realizeze.

De ce ai vrut sa ne vedem aici, in aceasta expozitie, atat de speciala?

Sunt cocotata aici la masa, in acest spatiu, cumva si din dorinta de ascensiune. Probabil de asta scaunul este atat de inalt. In context, suntem in cadrul acesta, la Nod makerspace, pentru ca aici avem biroul, aici ne desfasuram activitatea, intr-unul dintre studiourile spatiului.

Ne inconjuram de oameni foarte creativi, talentati, si care la randul lor doresc sa-si indeplineasca visuri, sa creasca, sa dezvolte parteneriate cu oameni cu care se aseamana si sunt in cautare de noutate, in mai multe directii, pe zona civica, pe zona sociala, dar si pe zona creativa, pe zona de design, arhitectura, comunicare si business.

Cine este Iuliana Floricica?

Sunt co-fondator al agentiei June Communications. Am inceput activitatea propriuzisa in Iulie 2018, mai am un partener in companie, care ma sprijina la nivel strategic. Echipa este formata din trei oameni, colaboram in cadrul studioului, din care facem parte, cu mai multi specialisti din domeniul comunicarii, brandingului si marketingului.

Am un background in servicii financiare. Am lucrat in corporatii, din sfera asigurarilor de credit comercial, atat la nivel de Romania, cat si la nivel de Europa Centrala si de Est, apoi, in ultimul an, in UK si Irlanda. Dupa aceea am ales acest drum antreprenorial si am pus bazele agentiei.

Sunt pasionata de partea de constructie, practic asa am si debutat in cariera profesionala, construind. Am facut parte dintr-o echipa mica, crescuta in timp, cu multa implicare si dedicare, cu resurse financiare nu atat de bogate, ceea ce m-a determinat sa fiu foarte creativa. Asta m-a determinat sa fiu curioasa, sa inteleg ce se-ntampla, sa cercetez, sa-mi stimulez creativitatea. Am construit departamente in aceasta arie, de marketing si comunicare, de-a lungul timpului, si-acum construiesc o companie.

Cine sunt majoritatea clientilor June Communications?

Majoritatea clientilor vin din segmentul startup-urilor, sunt companii care activeaza in domeniul fintech, in domeniul agritech sau legaltech. Ne atrage aceasta componenta de tehnologie, in servicii, pentru ca o consideram de viitor, si credem ca alaturi de astfel de companii, chiar daca sunt la nivel de startup, in momentul de fata, avem potential de a creste impreuna, printr-un parteneriat strategic.

Ne dorim sa fim aproape de aceste companii, le consideram relevante pentru stadiul dezvoltarii businessului nostru, la ora actuala. Pe termen lung, in aceasta zona am dori sa ne extindem.

Care sunt cele mai dragi proiecte la care ati lucrat?

Printre cele mai dragi proiecte la care am lucrat se afla doua stratup-uri. Unul dintre ele este Instant Factoring. Am inceput sa lucram cu ei, aproape din momentul lansarii lor. Ei au inceput activitatea in Aprilie si noi am inceput sa lucram in Iulie 2018. Este un proiect complex, poate cel mai complex pe care l-am avut pana cum, ca agentie. Am activat pentru ei ca Departament de Comunicare si Marketing si ne-am ocupat de planificarea strategica si de executie, executarea planului, practic, si a bugetului. A fost un proiect in care am investit foarte multe resurse interne. Ne-am dezvoltat impreuna, as putea sa zic, dar ne-am implicat foarte mult si la nivel emotional.

Asta e o alta latura a colaborarii cu startup-urile, pentru ca iti doresti ca ele sa aiba succes, ca fondatorii sa creasca totodata si sa-si vada visul si planurile indeplinite. Atunci esti foarte motivat si fiind la un nivel de constructie poti sa remarci impactul pe care-l au actiunile tale in businessul partenerului tau.

In cazul Instant Factoring a fost un proces de constructie a brandului pe piata, de comunicare in zona de clienti, pentru atragere de clienti noi si de comunicare cu cei existenti, de cercetare pe noi piete, la un moment dat. Rezultatele au fost bune, cuantificabile, iar din punctul nostru de vedere, pozitionarea de brand la ora actuala pe piata este una foarte buna.

As mai adauga ca Instant Factoring au fost o inovatie pe piata, au fost primul fintech din sfera serviciilor de finatare a facturilor micilor antreprenori, primul business din Romania, cat si din Europa de Sud Est. Au fost premiati in diverse gale si concursuri si au avut rezultate faine.

Un al doilea proiect, care pentru piata din Romania a fost de asemenea o premiera, este vorba despre Commoditrader. Ei sunt activi in agribusiness. Sunt un marketplace, o piata online de tranzactionare a materiilor prime si a produselor agricole. Originari din Danemarca, si-au lansat business-ul in 2018 si au ales Romania, in toamna lui 2019, ca prima piata de lansare pentru Europa.

Pentru ei ne-am ocupat de lansarea brandului pe piata, de activitatile de PR, -si comunicare, pana in prezent. La fel, a fost foarte interesant si foarte dinamic tot parcursul si practic am vazut in timp cum contribuie activitatea noastra la cresterea si dezvoltarea vizibilitatii companiei si a businessului lor pe piata din Romania.

Cum ai descrie parteneriatul perfect?

Sunt cateva elemente care descriu asta, cred ca primul dintre ele este respectul reciproc. Imi doresc sa fim parteneri intr-un deal sau intr-un contract, sa fim pe picior de egalitate si sa vedem valoarea pe care fiecare o aduce celuilalt. Asta e un lucru foarte important. Apoi vad partea de profesionalism, de respectarea tuturor termenilor pe care-i stabilim impreuna si a cuvantului dat.

Cred apoi ca partea de colaborare in sine e foarte importanta cu o companie, care are in spate pana la urma tot persoane. E important sa-ti placa sa interactionezi cu oamenii, sa-i intelegi, sa fii atent la nevoile lor, sa vrei sa-i ajuti cu adevarat, nu doar sa ai niste beneficii in spate. Acestea sunt punctele pe care le consider importante, intr-un parteneriat cu o companie.

Ce-si doreste June Communications pentru viitor?

Pentru June Communications “viitorul suna bine!” Vedem o oportunitate imensa, in ciuda perioadei de criza, pandemie, cum o consideram acum, simt piata foarte efervescenta. Poate asta se-ntampla doar in domeniul asta al startup-urilor, in care oamenii vor sa deschida, sa cunoasca, sa afle, sa faca parteneriate, vor sa creasca. Este o efervescenta totala, pe care in mediul corporate nu o simteam la fel de intens.

Credem ca locul nostru este aici. Binenteles ca si noi avem planuri de dezvoltare. Personal imi doresc sa intram pe alte piete, la un moment dat. Ok, asta n-o sa se-ntample azi-maine, poate intr-un an. La un moment dat, cand businessul va deveni suficient de solid pe piata locala si vor exista oportunitati de expansiune, dincolo de granita, asta mi-as dori. Am avut ocazia sa lucrez in corporatie pe alte piete, in UK spre exemplu, care pentru serviciile financiare e una dintre cele mai importante piete worldwide, si mi-a placut foarte mult diversitatea culturala si experienta de acolo. Asta mi-as dori si pentru businessul meu, pentru ca diversitatea culturala te dezvolta pur si simplu, atat uman cat si profesional. Acesta ar fi un plan pe termen lung. Pana acolo vom construi, asta vom face. Vom urma un anumit plan si evident ca ne vom modela si dupa cerintele si nevoile pietei, precum si dupa cele ale clientilor nostri.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.