Cristi Cucu (Teamogy): “Aplicatia Teamogy este tool-ul de business (cloud-based), gandit sa-l folosesti non-stop.”

Am stat de vorba zilele trecute cu Cristi Cucu, Country Manager Teamogy, Certified Partener pe Romania, si cu Irinel Ionescu, fondator AMPRO, despre aplicatia Teamogy, tool-ul de business, cloud-based, de control management si colaborare intre membri echipei si intre departamentele unei companii din industria creativa.

un interviu de Marian Costache

Cu ce se ocupa AMPRO, agentia fondata de tine?

Irinel Ionescu: AMPRO este o companie de branding si design. 80% din business-ul nostru este design de ambalaj. Am fondat agentia pe la sfarsitul lui 2005. Pana prin 2008 am facut tot soiul de chestii legate de creatie, eram ca un mic boutique de creatie. Am facut si un spot video si o serie de spoturi radio, chiar si print. In 2008 ne-am hotarat sa ramanem focusati doar pe partea de branding.

Fac o mica paranteza. Eu am facut Arte si primul meu job a fost la departamentul de grafica, al unei fabrici de ambalaje, din Campulung Muscel.

Cristi Cucu, Country Manager Teamogy

Asa a crescut pasiunea pentru design-ul de ambalaj, plus de asta, la vremea respectiva nu era nici macar o nisa. Era o chestie oarecum dubioasa, nu prea facea nimeni doar zona asta si se si vedea. Ce ambalaje ieseau in piata la vremea respectiva erau niste glume.

Din 2008 am ramas focusati pe brandingul de produs, si nu-mi pare rau nicio clipa ca am facut alegerea asta. In toti acesti ani am luat in total vreo 62 de premii internationale, pe packaging design. Lucram si cu companii multinationale si cu antreprenori locali. Avem clienti cu care lucram de peste 10 ani.

Ce inseamna aplicatia Teamogy?

Cristi Cucu: Teamogy este un tool, o aplicatie cloud-based, care ajuta companiile  sa aiba acces la informatii on-daily-basis, la un click distanta. Ajuta echipele din acea companie sa comunice, sa-si eficientizeze timpul. Este practic un tool de business, control management si colaborare intre membri echipei, intre departamente.

Folosind acest tool ai acces la toate informatiile necesare functionarii unui business, de la documente despre bugetare, invoicing, purchasing, tasking, time sheet, si pana la modulul de concedii, contine practic tot.

Cat am apucat eu sa vad, din prezentarea ta si frunzarind aplicatia, tine membri echipei la curent cu tot ceea ce au lucrat si co-creat colegii lor.

Cristi Cucu: Exact. Iti ofera istoric, iti ofera acces la informatii. Te ajuta sa te organizezi mult mai bine, te ajuta sa comunici cu colegii, mult mai facil, pe proiect, pe task, pe documente, pe orice ai nevoie. Este un tool, pe care sa-l folosesti non-stop.

Irinel, inteleg ca esti client Teamogy si ca ti se pare interesanta aplicatia. Cum te-a ajutat Teamogy, pe tine ca manager? Cum simti ca a ajutat organizatia voastra?

Irinel Ionescu: Cu permisiunea voastra o sa merg mai la Adam & Eva, in ceea ce priveste Teamogy. Eu incepusem sa caut, cam din 2010-2011, un soft de management al agentiei, pentru ca pe de-o parte eu am tanjit intotdeauna dupa experienta intr-o agentie multinationala, ceea ce n-am avut. Aveam senzatia ca acolo lucrurile se-ntampla ca-n filme, cu toata lumea conectata printr-un soft.

Pe langa treaba asta, cel mai important asset, pe care-l avem noi, este timpul. Noi am incercat multi ani, cu time sheet-uri pe hartie, in excel, si a fost greu, foarte greu.

La vremea respectiva am facut eu o lista scurta, de solutii software, printre care era si Ad-In-One, facut de colectivul care a dezvoltat Teamogy, ulterior. La acel moment Ad-In-One mi s-a parut cea mai potrivita solutie pentru noi, fiind gandita de niste oameni de agentie, pentru ca nasterile lui Ad-In-One si Teamogy sunt rezultate din experienta.

Si Cristi a fost om de agentie, poate de aici insight-urile speciale.

Irinel Ionescu: Da. Insight-urile sunt foarte valoroase si au facut ca aceasta solutie sa fie una foarte ergonomica si foarte utila, fara chestii in plus, care te bruiaza, fara functii inutile.

Am batut atunci palma si am inceput sa folosim Ad-In-One, care era un soft pe un server al agentiei, adica nu era in cloud, trebuia sa ai respectivul soft instalat pe computer. Teamogy a facut niste pasi in fata, s-a dus in cloud si poate fi accesat de pe orice device, atat timp cat ai o conexiune la internet.

Il accesezi prin browser, poti sa aprobi bugete, poti sa vezi incarcari pe echipele de creatie. Cred ca pentru mine, cel mai mare avantaj il reprezinta o viziune mai limpede asupra profitabilitatii, per total, ca si entitate, dar si pe fiecare proiect in parte, pe resursa, pe echipa de creatie, pe client.

Dincolo de chestiunea asta, la noi in AMPRO, toti designerii primim task-urile prin acest Teamogy si astfel nu uitam sa trecem orele. Asta e foarte important. orice solutie de genul asta e utila atata timp cat bagi date reale in ea. Daca bagi din aduceri aminte, evident ca imaginea e distorsionata.

Cristi, Ad-In-One este stramosul Teamogy. S-a ajuns la aplicatia de-acum pe baza insight-urilor venite de la companii cu care s-a lucrat. Poti sa-mi dai un top 3 de insight-uri care au contribuit major la evolutia Ad-In-One, catre Teamogy?

Cristi Cucu: 1. Teamogy este mult mai user friendly, este mai intuitiv, poti avea acces la orice feature, cu un singur click.

2. Teamogy este cloud-based, nu mai ai nevoie de infrastructura, de server, licente, etc.

Apropo, Irinel, cat consuma Ad-In-One ca resurse, ce server trebuia sa aveti acolo?

Irinel Ionescu: Un server scump. Tehnic nu stiu, pentru ca s-a ocupat colegul nostru de la IT.

Era o mare problema cand la noi, avand sediul in Cotroceni, mai cadea curentul. In acel moment nu mai aveam acces la Ad-In-One, atat timp cat server-ul era cazut.

Cristi Cucu: Un al treilea motiv, avand in vedere ca nu mai ai atata infrastructura este si price friendly, fata de predecesorul sau.

Varianta trecuta banuiesc ca nu putea fi accesata de pe mobil, sub nicio forma.

Cristi Cucu: Nu, nu.

Irinel, care sunt lucrurile pe care le-ati putut face mai usor, cu clientii vostri? Exista un beneficiu in relatia voastra cu ei, pe care l-a adus Teamogy?

Irinel Ionescu: Pe langa niste estimari de buget care arata bine, nu mai sunt doar in Excel, daca de exemplu suntem pe un proiect mai mare, noi putem sa stim cu precizie si din timp, cand ne apropiem de limita bugetului si ar trebui sa facem un cost suplimentar. Asta e un avantaj pentru clientii nostri, ca ei sa fie anuntati din timp ca mai avem X ore disponibile.

E vorba si de un flow mai bun, pentru ca poti sa vezi incarcarea pe fiecare echipa, poti sa faci o programare mai precisa a timpului si a proiectelor.

Cristi, stiu ca e complicat sa dai nume ale concurentilor, exista solutii similare in piata? Exista concurenta pe nisa asta, in care evoluati voi?

Cristi Cucu: Concurenta exista dar eu nu stiu de un tool care sa acopere atat de multe features-uri. De exemplu, sunt companii care folosesc trei aplicatii, una de comunicare, cealalta de time-sheet si o alta de invoicing sau bugetare. Teamogy le ofera pe toate in acelasi loc.

Din ce am intalnit pe piata si din ce am vazut la agentiile la care am fost, sunt sigur ca acest tool mi-ar fi usurat mult munca, daca ar fi existat la vremea la care lucram in agentie. Sunt si acum agentii care folosesc mai multe aplicatii, iar la final de luna, cand trebuie sa faca o raportare sau sa vada profitabilitatea proiectelor, clientilor, sau sa vada o incarcare a echipei, pierd foarte mult timp exportand sau comasand date. In Teamogy toate informatiile sunt la un click distanta si te poti juca foarte usor.    

Inteleg presiunea la care este supus adesea un antreprenor roman, din dorinta de a acoperi cat mai multe proiecte/teme. In viziunea mea, Temogy tine la un loc mai multe proiecte si te ajuta sa nu ratezi vreunul. Irinel, cum te ajuta Teamogy pe partea de management, in agentie?

Irinel Ionescu: Teamogy iti permite sa ai un overview, atat pe proiecte, cat si pe facturile de achizitii, pe facturi emise, incasate, neincasate, intarziate, deadline-uri de proiecte. Asta e fain, ca poti sa ai o vedere de ansamblu oricand vrei tu si pe orice linie care te intereseaza.

O sa fac o mica paranteza, ca intrebai mai devreme de concurenta. Eu nu stiu sa existe ceva dedicat industriilor creative, din Romania, in afara de Teamogy. Ma refer la o solutie integrata, nu din bucati. Cand mi-am facut un shortlist, in 2013, si am ales Ad-In-One, pe shortlist-ul meu mai era o solutie din Franta si o solutie din Statele Unite, care a cazut destul de repede, pentru ca era o diferenta de fus orar si de suport. Solutia din Franta mi s-a parut mai greu de folosit, decat Ad-In-One, ca si intuitivitate.

Cristi, ca planuri de perspectiva, va doriti sa target-ati si alte domenii, in afara de cele creative, industrial, de exemplu, constructii sau FMCG?

Cristi Cucu: Asa cum spunea si Irinel, Teamogy a pornit de la nevoia unor oameni de agentie si a fost creat in acest scop. Alte business-uri, la care se preteaza folosirea Teamogy, sunt birourile de Arhitectura & Design, companiile de consultanta, pentru ca si acolo este nevoie de un tracking al orelor lucrate pe fiecare proiect in parte. Poate si constructii, in general Teamogy este potrivit pentru companii prestatoare de servicii. Cu alte cuvinte, urmatorul pas este si target-area acestor industrii.