Electric Castle, primul și singurul festival românesc recunoscut ca Superbrand. „2020 a fost pentru contemplare, introspecție și renovare” – Ema Prisca, CMO Electric Castle

Electric Castle a făcut imposibilul: după un an de pauză, s-a reinventat și s-a adaptat în timp record, creând EC_Special, pentru a putea oferi comunității create în jurul brandului primul eveniment muzical mare de la începutul pandemiei. În ciuda perioadei dificile prin care trecem, Electric Castle rămâne un brand reper și anul acesta a primit chiar statutul de Superbrand, în urma unui proces complex de evaluare care a luat în considerare reputația, standardele înalte de calitate și percepția publicului.

Ema Prisca, director de marketing al festivalului, un om de comunicare cu peste 20 de ani de experiență și un portofoliu de peste 60 de premii la festivaluri internaționale, s-a alăturat echipei chiar în acest an complicat, marcat de provocări, inspirată de valorile brandului și animată de un optimism incurabil. 

un interviu de Andreea Retea (Andressa), din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness

Este prima oară când festivalurile sunt incluse în cercetarea SuperBrands și Electric Castle este primul eveniment din România care a primit acest statut. Ce înseamnă pentru EC a fi SuperBrand? 

Faptul că studiul Superbrands a introdus în cercetarea recentă categoria „Festivaluri” vine să confirme că această industrie, deși timidă, a depășit fază embrionară și a intrat pe o pantă a dezvoltării. Festivaluri există în România de 20 de ani, dar asta nu înseamnă că avem și o industrie de tot atât timp.

Pentru noi, e o confirmare din partea unei organizații internaționale, neutre, care a folosit o metodologie de cercetare cantitativă, solidă, că brandul Electric Castle este un brand cu notorietate foarte ridicată, cu indicatori de brand intent foarte buni și o asociere clară cu atributele inovație, leadership, dinamism.

Rezultatele sunt cu atât mai puternice cu cât această cercetare a fost derulată după un an în care nu au avut loc festivaluri de muzică. Acest lucru ne indică faptul că Electric Castle este un brand care a reușit să creeze în mintea iubitorilor de festivaluri structuri solide.

Un brand este multidimensional, cu atât mai mult cel al unui eveniment cultural atât de complex cum este EC. Cum l-ai defini tu, dacă ar trebui să fii cât mai concisă? Ce îl face diferit de alte festivaluri din România și din Europa?

Electric Castle este o sursă de inspirație și de distracție pentru toate spiritele, mințile vii și talentele din toate zonele, de la IT, până la actorie și chirurgie. Atrage oamenii care își doresc o societate actualizată, pe calapod Vest European și mișcă lucrurile în această direcție.

În context românesc, Electric Castle este inconfundabil. Experiența Electric Castle deține valori idiosincrasice care îi conferă unicitate: natura, ritmul off urban, mixul de muzică inclusiv și alternativ, numele mari de live, activități și spațiu care stimulează, simțurile, sensibilitatea, plăcerea dar și creierul, 24 de ore din 24, prezența castelului din secolul XV, obsesia pentru calitate, care se simte în orice detaliu, curățenia, oferta creativă de mâncare și băutură. You can not beat this.

A fost o călătorie plină de peripeții, de la prima ediție până în prezentul marcat de imprevizibil și criză sanitară. Care au fost cele mai importante momente din această călătorie pentru EC? 

Muzical, putem recapitula istoria prin numele artiștilor care au cântat la Electric Castle, de la Morcheeba în 2013, până la Florence+The machine în 2019: The Prodigy, Skrillex, 30seconds to Mars, Die Antwoord, Sigur Ros, Alt-j , Damian Marley Jessie J, Deadmau5, Fatboy slim, Bring me the horizon, THIEVERY CORPORATION fiind doar câțiva dintre artiștii care fac an de an din Electric Castle un festival memorabil, exploziv, cuceritor.

Pe o linie a timpului sentimental, aș zice că rămân anii de început cu ploi și asocierea indestructibilă între Electric Castle și cizmele de cauciuc, cearta și împăcarea cu rapperul Tommy Cash, momentul când Jessie J a luat pe scenă o fetiță din public și a cântat alături de ea, vocea lui Florence peste zeci de mii de oameni aduși într-o epifanie colectivă.

Experiența Electric Castle a devenit mai imersivă, mai bogată, mai memorabilă, odată cu trecerea timpului și cu perfecționarea colaborării cu brandurile partenere.

De ce a fost important pentru EC să inventeze un concept nou, EC_Special, în timpul pandemiei? Care a fost mesajul pe care ați vrut să îl transmiteți?

Ediția specială din acest an, organizată după o cu totul altă formulă, a ținut în primul rând cont de siguranța sanitară a participanților, a artiștilor, a noastră și a colaboratorilor noștri. Asta la un nivel funcțional. La nivel emoțional, ne-am propus să trecem printr-un de exercițiu colectiv de recuperare a încrederii în noi înșine.

Muzical, am creat un festival cu un line up preponderent românesc. Am făcut un festival de km zero, cu mai multe talente locale, cum s-a făcut în toată Europa de Vest unde s-au organizat festivaluri anul acesta. A fost o mână întinsă artiștilor români, blocați un an și jumătate.

Am oferit Clujului pentru prima dată o perspectivă Electric Castle asupra orașului. Am umplut de muzică live curți centrale celebre, am înfrumusețat orașul cu instalații new media, am adus veselie și dinamism pe străzi istorice.

În 2019, Electric Castle a primit premiul „The Best Music Festival” acordat de European Festival Awards pentru festivalurile europene cu participare media.

Cum este EC văzut azi de echipă și de artiști? Cum a fost afectată relația cu angajații și colaboratorii, dar și cu artiștii după un an de pauză și o ediție specială? 

Timpul pandemic – 2020 a fost unul și pentru contemplare, introspecție și renovare.

În 2020, fără un festival de făcut, echipa Electric Castle și-a orientat resursele creative și organizatorice în proiecte adaptate contextului pandemiei. Într-o primă parte a anului, și-a unit forțele cu alte organizații și a adus în Cluj un avion plin cu echipamente necesare spitalelor.

A organizat un experiment artistic numit „No festival”, un concert fusion între artiști români care au cântat pentru prima dată împreună. Procesul creativ muzical și  show-ul rezultat, ținut fără spectatori în spațiul festivalului, lângă Castelul Banffy, a fost documentat, filmul cu același nume putând fi văzut pe Netflix.

Tot în 2020, pentru artiștii români consacrați dar și pentru tinerele talente, Electric Castle a creat în parteneriat cu GLO, doi ani la rând, ce a constat într-o tabără de creație la Tuzla din care a rezultat o producție muzicală excepțională. Acțiunea Creative Camp a făcut subiectul unui alt documentar, produs tot anul trecut – „When time stood still”, care poate fi văzut pe canalul de Youtube al festivalului.

Tu te-ai alăturat echipei în acest an, deși suntem într-o situație complicată, iar tu locuiai în Spania și lucrai la alte proiecte. Ce te-a făcut să accepți această provocare și ce îi propui să reușești în rolul tău de Marketing Director? 

Îmi place foarte mult brandul Electric Castle, consider că este cel mai european brand românesc. Îi vizualizez evoluția și forța. Vreau să-l ajut să ajungă acolo unde știu că poate ajunge, și îmi place și fondatorul festivalului, Mihai Păun, pe care îl găsesc cel mai inspirant antreprenor român cu care m-am intersectat profesional.

Nu am părăsit Spania, voi fi hibrid între cele două țări, acum mai mult pe aici, că totul e abia la început.

Cum va fi Electric Castle în 2022? Ce ne pregătiți? 

Suntem optimiști și vrem să plecăm de la premiza că în 2022 pandemia va fi îmblânzită și în România ca în Europa de Vest, că viețile oamenilor se vor bucura de mai multă predictibilitate, că planurile lor pentru vară pot fi reluate cu încredere. În acest scenariu, merită reamintit că Electric Castle îi are confirmați ca headlineri pentru ediția de la anul, pe Gorillaz, Twenty One Pilots și Deftones, primii doi concertând pentru prima dată în România.

Prezența Gorillaz pe main stage-ul de la Electric Castle este un eveniment muzical din cele ce devin repere și va impulsiona participarea unui public mult mai larg decât obișnuiții festivalurilor.

Un festival ca Electric Castle este o epifanie colectivă, al fresco. Experiența pe care o creăm la Bonțida, în vecinătatea castelului Banffy, se bazează pe o formulă unică în contextul festivalurilor de muzică din România. Natura, posibilitatea de a trăi câteva zile cu picioarele în iarbă și după alt ritm decât cel urban, în campingul Electric Castle, sunt esențiale. Proximitatea castelului ridicat în secolul XV imprimă festivalului Electric Castle o emoție cu totul distinctă.

#meniu

Meniu de activități 24 de ore – de la cele mai relaxante, la unele pline de adrenalină, muzicale și non-muzicale, toate sunt oferite la Electric Castle. Urmărim totul în detaliu, ce se mânâncă și cum se mănâncă, ce se bea și ne dorim o calitate certă, care se reflectă și în tot designul spațiului festivalului.

Toate aceste ingrediente ce formează experiența Electric Castle sunt îmbunătățite an de an și gândite să surprindă. Partenerii noștri, branduri puternice, contribuie major la această experiență. Pentru brandurile partenere, Electric Castle reprezintă un laborator de testare a creativității și a inovației. Și brandurile partenere și noi ne dorim să oferim societății efemere Electric Castle motive de a-și reafirma adeziunea la fiecare ediție pentru muzică bună, creativitate, incluziune, bun gust și inspirație.

Cum va fi Electric Castle peste 5 ,10 ani ? 

Va fi un festival european în toată regula, printre cele mai creative și surprinzătoare. Un must go pentru toate mințile creative.