QR advertising si BLUEpush vs. SMS

Asa cum scriam in urma cu ceva vreme, Calvin Klein a lansat o campanie de QR advertising extrem de interesanta. Practic, prin scanarea unor QR coduri, utilizatorii de Smartphones erau directionati catre mobisite-ul campaniei, unde aveau posibilitatea sa vada clipul Calvin Klein, optimizat pentru mobilul lor.

Pana aici toate-s clare. Ceea ce n-am inteles foarte bine, citind recent pe site-ul Smark un interviu acordat de domnii Horatiu Dimulescu (Manager, Mobile Advertising, Vodafone) si Razvan Barbulescu (Product Manager, Mobile Advertising, Vodafone) este de ce o piata atat de orientata catre tehnologie cum e cea romaneasca, pastreaza inca SMSpush pe primul loc atunci cand vine vorba de Mobile Advertising.

E clar ca orice operator va fi interesat sa creasca traficul in reteaua proprie, atunci cand se gandeste sa dezvolte solutii noi de Mobile Advertising. De aceea nu ma mira ca QR codurile ajung sa tenteze. Probabil ca Vodafone se gandeste sa cresca traficul si-n zona de internet mobil.

BLUEpush asa cum spun oficialii Vodafone nu intra in aria de interes a companiei, chiar daca este de departe cea mai ieftina varianta de Mobile Advertising.

Astept cu interes sa vad cateva branduri importante dezvoltand campanii de QR advertisng si-n Romania. Deocamdata insa, pare ca tehnologia ofera deja solutii pentru care piata romaneasca de publicitate nu e inca pregatita …

1 răspuns »

  1. Pentru ca lucrurile trebuie evaluate in detaliu am elaborat recent, impreuna cu colegii de la MVcom, un studiu privind influenta utilizarii QR advertisingului asupra memorabilitatii mesajului publicitar. Chestionarul il aveti aici :

    http://www.surveymonkey.com/s/6VXQFV5