Am avut Marti seara placerea sa fiu alaturi de partenerul si prietenul meu Andrei Hategan (aka Dr. Like), gazda dezbaterii din jurul butonului de Like. Evenimentul s-a desfasurat asa cum v-am mai spus, in atmosfera usor zbanghie de la ADfel, festivalul de publicitate neconventionala gazduit saptamana aceasta de Club Fabrica. Invitati speciali au fost domnii Ion Bucur si Silviu Vladislav, psihologi cu larga experienta atat in consultanta organizationala cat si in psihoterapie.
Daca inainte de eveniment doar intuiam potentialul temei, imediat dupa introducere mi-am dat seama ca aceasta este extrem de fierbinte si ca brandurile intrevad in acest moment nevoia unui upgrade in ceea ce priveste comunicarea in Social Media in general si in Facebook in special. In sala a fost prezent un public divers: brand manageri, comunicatori online, oameni de prin agentii, freelanceri, jurnalisti, studenti, antreprenori, etc., care n-au ezitat nicio clipa sa-si exprime punctele de vedere atat despre butonul de Like cat si despre Facebook in general.
Deoarece formatul ales de noi pentru tratarea acestei teme a fost dezbaterea, am lasat libera discutia intre invitati chiar si atunci cand s-au exprimat pozitii antagonice. Acestea de fapt au facut adesea deliciul nostru al tuturor, pentru ca au fost virate comic.
Pe durata evenimentului Andrei Hategan a prezentat un film cu un scurt colaj de interviuri marca Dr. Like, pe parcursul carora cei intervievati raspundeau la cateva intrebari despre Like si Facebook. Pornind de-aici am discutat despre tipologia utilizatorului de Facebook, despre felul in care el ar trebui inteles, cunoscut si tratat ca un om adevarat si nu doar ca un furnizor de Click-uri/Like-uri. De-aici a rezultat evident avantajul unui know-how specializat din zona de psihologie aplicata . Dr. Like prin cei doi invitati speciali a prezentat sumar o metoda de filtrare online, care ar duce catre o targetare selectiva, acesta fiind urmatorul pas in comunicarea pe Facebook, pe care ar trebui s-o urmeze brandurile.
Am incheiat cu convingerea ca tema discutata merita tratata mult mai amplu, eventual prin prezentarea unui studiu de caz care sa puna in valoare viziunea Dr. Like privind targetarea selectiva.
Categorii:Neconventional, News, Online