Outdoor-ul a fost anul acesta marea miza a publicitatii, cel putin in Romania. Nu am vazut pana acum atat de multe inovatii ca aici, nici macar in publicitatea online. Forme tridimensionale, butaforie cat cuprinde sau QR-coduri. Si inca mai e loc de inovatie. via Mashable.
Uite ce se intampla deja in afara. Prin tehnologia Near Field Communication pentru iPhone, panourile outdoor interactive ar putea deveni in sfarsit realitate. Cum ar fi ca panoul de pe strada ta sa afiseze cupoane de reducere sau mesaje in mod diferit pentru cei care trec pe acolo? Sau cine stie, poate nici nu va mai fi un panou imens, ci doar un mic device care-ti va transmite reclame doar pentru tine.
Pentru cei care nu stiu multe despre NFC, mentionez ca e o tehnologie care permite transmiterea de date pe distante de aproximativ 10 centimetri. Ce-i drept, Apple nu a anuntat inca folosirea acestei tehnologii pentru urmatorul lor telefon, dar logica zvonurilor spune ca acesta ar fi urmatorul pas, din moment ce ea fusese anuntata deja cu mult timp inainte.
Suzanne Grimes, presedinte si COO al Clear Channel Outdoors America e de parere ca publicitatea outdoor ce va folosi NFC va fi mult mai eleganta decat ce se intampla in prezent prin codurile QR.
Iata cum: “sa spunem ca asculti un radio pe telefon, sa zicem iHeartRadio, si acolo auzi o reclama la Red Bull, e posibil ca urmatorul panou pe langa care treci sa afiseze chiar o reclama la Red Bull”, afirma Grimes.
Printre reclamele ce au folosit NFC in SUA se numara si cea pentru Samsung Galaxy SIII in 2012, care oferea userilor ce-si apropiau telefonul de reclama o melodie gratis de la Goodie Mob.
Unele tari sunt chiar mai inventive. In Australia, de exemplu, exista panouri de la Meat & Livestock care afiseaza diferite retete culinare, in functie de vremea de afara.
Sa speram ca nu va fi doar un trend folosit mai mult pe bloguri si intre noi, ci chiar un tool cu o durata ceva mai mare de viata.