Facebook: cu casca, fara casca

Stirea e asa: Facebook a cumparat Oculus VR, o companie care “confectioneaza” casti de realitate virtuala, pentru 2 miliarde de dolari.
Se zice ca noul device, care nu e inca produs mass market ofera gamerilor o experienta mind blowing, iar din demo-urile pe care le-am vazut chiar asa pare.

0326_oculus_facebook_resources_970-630x420E curios ca dupa clipul “Amazing” al celor de la Aerosmith, au mai trecut atat de multi ani pana cand ideea asta sa prinda viata. Dar probabil momentul viitorului trebuia amanat putin.

“Zuckerberg” spune ca vom avea parte de experiente online inedite, cum ar fi, “sa mergem la o consultatie la doctor, doar punandu-ne casca pe cap, sau sa participam la un curs cu senzatia ca ne aflam chiar in acel loc, la fel, printr-o singura miscare”. Inca o idee a boss-ului de la Facebook ce merita retinuta e ca “realitatea virtuala” va deveni urmatoarea mare platforma digitala, dupa smarphone-uri si tablete. Investitia de azi e un pariu pe viitorul computerelor”.

Si parca nu-ti vine sa-l contrazici. Intr-o lume in care cautarea senzatiilor intermediate, fara risc, e pe val. Interesant e si ca Oculus a pornit ca un business pe site-ul de crowdfunding Kickstarter, unde numai in 2012 a strans 2,4 milioane de dolari. A strans de la lume, acum da ceva inapoi la lume, doar ca “ce, cum si cat” nu mai tine de ei.

 
Hai sa ne imaginam putin…cum ar fi sa te plimbi printre pozele de profil ale prietenilor, ca printr-un muzeu 3D? Cum vor arata reclamele ce vor aparea in vizorul celui care poarta Oculus? Stiu ca suna ciudat, dar in cazul asta, mi-e dor de viitor.