Intr-o discutie cu Flaviu Cicirean / Owner & Creative Director Brand Emotion
Ieri am stat de vorba cu Avi (Flaviu) despre evenimentul deosebit pe care-l organizeaza in Romania in 2 Octombrie anul acesta, anume, Get Inside The Customer’s Mind, by Martin Lindstrom.
M.C.: De ce-ti spune lumea Avi?
F.C.: Numele meu este Flaviu Cicirean dar toti imi spun Avi. Am inceput…
M.C.: Avi de la Audio – Video?!
F.C.: Asa s-a nimerit: Flaviu – Avi, Flavi. Matusa mea mi-a spus Avi de cand eram mic. Aveam doua luni. Si-asa mi-a ramas. Toata lumea ma stie de Avi, la Flaviu nici nu reactionez.
M.C.: Ok, deci Avi e numele de scena.
F.C.: Da. Legat de business, noi am inceput sa facem reclame din 2001 dar de muzica ne ocupam din ’96.
M.C.: Cu Brand Emotion?
F.C.: Brand Emotion a aparut in 2005. Este un proiect aparut acum 9 ani, din nevoia de a furniza servicii pentru o paleta mai larga de clienti. Am crescut si a trebuit sa ne facem companie. Pana atunci eram doar freelanceri, eram…
M.C.: Aha, deci sunteti un grup de freelanceri, care lucrati impreuna de foarte multi ani.
F.C.: Da. Si a fost nevoie in 2005 sa punem bazele companiei.
M.C.: Am inteles. Foarte inspirat numele vostru: Brand Emotion.
F.C.: Ne-a placut si noua foarte mult. Initial ne-am numit „Cool Name Media”…
M.C.: Cool Name?!
F.C.: Da dar ulterior am schimbat numele in Brand Emotion, in 2008.
M.C.: Aha.
F.C.: Portofoliul nostru de clienti e compus din companii si branduri premium precum: BMW, Mini, Baneasa Shopping City, Nike, Lidl, Hornbach, Mobexpert si altii.
M.C.: Da. Pentru care faceti…
F.C.: Pentru care facem toate reclamele radio si mai mult decat atat. Se-ntampla adesea sa cream tot sound-ul asociat cu anumite branduri sau companii, asa cum e in cazul Vibe FM, Radio Zu, Antena 1, Antena Star, Euforia, etc.
M.C.: Adica voi faceti un soi de identitate sonora.
F.C.: Da. Branding audio. Cam toate brandurile mari, cu toate am lucrat pana in momentul de fata.
M.C.: Excelent!
F.C.: Filozofia companiei noastre se bazeaza pe dorinta de a transmite ceva prin creatiile noastre. De-aici si numele de Brand Emotion.
M.C.: Da, e clar. Aveti un nume strong!
F.C.: Incercam sa cream experiente pentru consumatori. Prin canalele media pe care le operam, fie ca e vorba de atmosfera dintr-un showroom BMW sau de cea dintr-un spectacol, incercam mereu asta, anume sa transmitem emotie.
M.C.: Cum ati ajuns sa-l cunoasteti pe Martin Lindstrom?
F.C.: S-a-ntamplat sa participam la niste workshop-uri internationale si-am avut ocazia sa intram in legatura cu staff-ul lui. Am inteles ca el nu mai are timp in ultima vreme de astfel de conferinte, pentru ca este foarte ocupat. Mai nou se rezuma la a conduce workshop-uri private, doar cu staff-ul unei companii. Adica vine si sta doua zile, rezolva problemele, incaseaza onorariul si merge mai departe. Intr-o astfel de sesiune poate pune pe picioare o noua strategie de brand sau o noua strategie de comunicare a companiei, bazate pe nevoiele actuale ale clientilor ei. Foarte multe companii mari au ramas usor in urma pe aceste aspecte.
M.C.: Inteleg.
F.C.: Foarte multi il cauta exact pentru asta, pentru readaptarea la noile conditii ale pietei. Am reusit sa obtinem o data in Europa pentru el. Am considerat asta ca pe-o mare victorie. Martin va veni in Romania din Statele Unite. El sta in Australia si in Statele Unite, unde are si o emisiune in cadrul Today Show. In rest, calatoreste 300 de zile pe an, nu sta acasa mai mult de 3 zile la rand.
M.C.: Poate-i face rau sa stea pe loc. Ha, ha, ha…
F.C.: Pur si simplu am gasit o data libera in 2 Octombrie si-am zis: let’s do it! Tot knowledge-ul lui va duce automat la dezvoltarea industriei ca de altfel si oamenilor prezenti la conferinta. Nu este un eveniment de vanzari, in care el sa prezinte un case study si sa spuna: ok, asta-i cartea mea de vizita, sunati-ma. Este o conferinta sau o experienta mai exact, in care oamenii vor lua contact cu un tip cu totul special de knowhow, creat si dezvoltat special de Martin, pe baza informatiilor acumulate pe parcursul multor ani de munca in slujba brandurilor.
M.C.: Eu am crezut initial ca aceasta conferinta de la Bucuresti va fi mai mult o prezentare a cartii – Buyology.
F.C.: Nu, nu, nu. Uite, am aici si programul, este de altfel si pe http://www.brandemotion.ro/martinlindstrom . Programul e extrem de cool. Asta ne-a si determinat sa-l chemam. Lindstrom este, cum cred ca stii, cel mai vandut autor de carti de marketing din Romania.
M.C.: Cel putin doua am vazut eu la editura Publica.
F.C.: Pai, sunt chiar trei la Publica.
M.C.: Brand Sense, Buyology…
F.C.: Si Brand Washed. Cea mai recenta.
M.C.: Aha.
F.C.: Mai sunt si carti care nu au fost inca publicate in Romania, precum Brand Child, despre cum actioneaza brandurile asupra copiilor, pentru a-i face consumatori pe termen lung, cand devin adulti. Revenind la program, Brands On The Brain este partea in care va explica cum percepem brandurile. Daca ai citit Buyology, esti familiarizat cu o cercetare…
M.C.: Astea trei le-am citit: Brand Sense, Buyology si Brand Washed. Brand Sense mi-a placut cel mai mult.
F.C.: Mie, Buyology. A fost pe gustul meu pentru ca se refera la acel research desfasurat pe durata a 3 ani, pentru care Martin a fost nevoit aproape sa locuiasca impreuna cu 2000 de oameni. A intrat in casele acestor oameni si a vazut cum consuma pasta de dinti, samponul, etc. A tras un set de concluzii si-apoi a scanat creierele a 200 de participanti, in timp ce erau expusi la reclame. Asta mi s-a parut absolut wow! E un proces complex sa-ntelegi ce se-ntampla in mintea consumatorului si sa-ntelegi de ce face anumite alegeri. De ce alege iPhone si nu altceva, care sunt adevaratii trigger-i care declanseaza cumpararea.
M.C.: Da.
F.C.: Al doilea panel este despre branding subliminal si despre marketing subliminal, al treilea despre cum va fi un brand in 2015.
M.C.: Aha.
F.C.: Al patrulea panel este despre cum religia si brandurile ne afecteaza creierul in aceeasi maniera si cat de puternica este reclama si cat de puternica este religia si cum ne afecteaza aceasta mecanica in luarea deciziilor. Urmatorul este despre branding personal si despre cum percep oamenii acest tip de brand.
M.C.: Deci conferinta dureaza o zi.
F.C.: O zi intreaga, da.
M.C.: Incepe la ora 9:00.
F.C.: Se termina la ora 17:00 iar dupa aceea vom mai avea o surpriza!
M.C.: Am inteles. De ce-ar veni cineva la aceasta conferinta?
F.C.: In primul rand, conferinta se adreseaza marketing managerilor, brand managerilor, creative directorilor si tuturor oamenilor care sunt interesati de metode neconventionale si care vor sa-nteleaga cum functioneaza creierul in contact cu brandurile. Publicul e larg dar informatia va fi orientata catre zona asta de inovatie in comunicarea de brand.
M.C.: Prin urmare notiunile de neuromarketing abunda in tot ce urmeaza sa vedem in 2 Octombrie.
F.C.: Da.
M.C.: Ok, pai asteptam lumea sa vina atunci la conferinta, in numar cat mai mare.
F.C.: Sigur ca da, cu mare placere! Martin este o gazda deosebita si un entertainer prin definitie. Nu numai ca vom afla informatii deosebite prezentate de un profesionist cu o viziune spectaculoasa dar peste toate astea ne vom si distra!
Categorii:Evenimente, Interviu, Multisenzorial, Neconventional, News
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.