A inceput Razboiul Cald: Taco Bell vs. McDonald’s

Toti am vrea sa mancam sanatos si ar fi ideal daca am avea de ales doar intre cele bune produse. Din cand in cand brandurile se ataca intre ele pentru a ne spune noua ce e mai bine sa ducem la gura. Asistam la mici batalii de marketing care vor sa seteze in mintea consumatorului cine e Rau si cine e Bun pe piata mancatului in viteza.

despot-ronald-2

Campania lansata de lantul de fast-food Taco Bell impotriva McDonald’s schimba putin regula jocului publicitar. Nu se mai promoveaza calitatile unui produs, ci se iese la atac deschis, in mars de propaganda, in fata careia nu poti ramane indiferent. Fanii Taco Bell vor fi si mai fideli brandului pe care-l “mananca”, iar restul lumii se va intreba cu ce anume e mai bun micul dejun hexagonal Taco Bell in fata gigantului McD. Asta daca decripteaza unanim mesajul campaniei. Ca de fapt nu e bine sa ai acelasi mic dejun in fiecare zi sau ca Republica Fericirii e de fapt o inchisoare din care ar trebui sa ne eliberam.

Referintele la filmul 1984 sunt la fiecare cadru, iar felul in care e prezentata apocalipsa gurmanda in vremea dictatorului cu chip de clovn transfoma campania realizata de Deutsch intr-un scurt metraj manifest care merita urmarit. Coloana sonora intregeste pachetul, piesa “Blitzkrieg Bop” a celor de la Ramones marsaluind cu noi pana la finalul povestii, un final fericit in care cei doi tineri sparg lagarul din Routine Republic.

despot-ronald-3

despot-ronald-4

Posterele de inspiratie comunista ar trebui sa ridice intrebari in mintea consumatorilor, dar exista cred si riscul de popartizare a celui pe care vrei sa-l pui la zid, cu un rezultat pe care e greu sa-l controlezi. Site-ul breakfastdefectors.com e desertul campaniei, adauga un layer important in razboiul fulger dintre cele doua companii, prin promotii de hashtagging si implicare activa in miscarea revolutionarilor de la micul dejun.

Ramane de vazut care va fi reactia Marelui Clovn in fata ofensivei.