articol de Marian Costache
Imi place Martin Lindstrom si nu fac un secret din asta. Pentru ca nu vreau sa limitez articolul asta doar la opinii personale, am rugat cativa profesionisti prezenti la conferinta, organizata de Brand Minds Joi 10 Martie la Radisson, sa-mi dea cateva randuri cu feedback-ul lor cat mai obiectiv.
La final – surpriza emisiunii – am si un scurt interviu cu Martin despre conferinta, interviu acordat in exclusivitate, la incheierea vizitei in Romania.
Mihai Preotu – Head of Strategy, Tempo
Martin Lindstrom e un marketer’s marketer, in mai multe sensuri. In primul rand, prin munca sa inovatoare pentru unele dintre cele mai importante branduri din lume. Aproape la fel de important e si talentul sau pentru autopromovare in comunitatea de marcomm.
Lindstrom crede ca intr-o lume obsedata de Big Data si statistici pierdem din vedere oamenii reali si motivatiile lor. Stim CE fac, dar nu si DE CE. Small Data e solutia lui, si e totuna cu immersion-urile si studiile etnografice pe care marile companii le fac de zeci de ani. Insa ascultandu-l, mai ca-ti vine sa crezi ca e primul care s-a gandit sa petreaca o zi cu consumatorul si sa-i observe comportamentul. Fear Of Missing Out devine Fear Of Losing Out. Samd. Are propria versiune brandata la toate medicamentele generice cu care se trateaza brandurile de obicei.
Trecand peste asta, descoperi un vorbitor energic si foarte carismatic care iti propune o viziune coerenta asupra marketingului ce integreaza idei din behavioral economics si neuroscience cu aplicabilitatea in business. Anecdote cu miez din experienta lui practica vin insotite de concepte de luat acasa si pus in practica imediat precum ‘smashable brands’, gandite in asa fel incat orice element vizual din identitate te trimite la brand, fara sa mai ai nevoie de logo. Nu-s neaparat idei noi, dar sunt excelent prezentate si te inspira. Ceea ce, pana la urma, e cel mai important.
Ionut Ionescu – Communication Coordinator, FF Group Romania (Nike & Converse)
Martin reuseste sa surprinda de fiecare data prin atentia pe care o acorda detaliilor. In viitorul nu foarte indepartat abordarea campaniilor de marketing va fi mult mai personala decat este in acest moment. Companiile trebuie sa inteleaga in detaliu comportamentul consumatorilor, pornind de la studierea emotiilor care ii desfinesc.
Este mult mai usor sa descoperi personalitatea unui individ daca studiezi comportamentul si actiunile pe care acesta le intreprinde, decat sa folosesti informatii generale obtinute prin metode de cercetare de piata. Martin Lindstrom ramane din punctul meu de vedere un vizionar care reuseste sa aduca elemente de noutate cu aplicabilitate imediata intr-un domeniu foarte dinamic.
Vom acorda mai multa atentie intelegerii nevoilor consumatorilor pentru a reusi sa le oferim produsele si serviciile pe care le asteapta.
Alina Ciotarnel – Marketing & Communication Specialist, WebDigital
Pentru noi, ca reprezentanti ai agenției WebDigital, a fost o experienta intensa de invatare si feedback. Vrem sa fim si mai buni, iar comunicarea noastra sa fie cu adevarat utila si profesionala.
Martin a fost o gura de aer curat si ne-au uimit insight-urile legate de noua definitie a brandingului, care conform lui, se naste in spatiul dintre echilibrul in care se afla consumatorul si lipsa acestuia. Am rezonat cu indemnul lui de a petrece timp cu al nostru client, pentru a-l cunoaște.
Ceea ce ne-a fascinat total este schimbarea paradigmei de la big data catre small data. Da! Desi lumea online poate insemna analiza multitudinii de date din trecut, o mare parte din zi ne-o petrecem alaturi de cei care detin business-uri si consumatorii lor si trebuie sa fim atenti la momentul respectiv, la reactii, comportamente. Si nu in ultimul rând, am aflat despre Holistic Selling Proposition. Sau cum brandul tau poate deveni o religie. Ce misiune pentru noi!
Pentru mine, ca specialist in comunicare, a fost un moment impartasit cu oameni importanti din marketing, in care am primit „Oscar”-ul neasteptat: de a fi alaturi de Martin pe scena unui eveniment pe care il consider printre cele mai reusite ale anului 2016. Mai multe despre emotii sau, ca sa citez, „small data” gasiti pe blogul nostru.
Raluca Tunsoiu – Brand Manager, Ficosota (Savex & Semana)
Martin Lindstrom este un detectiv iscusit intr-o lume a brandurilor. Reuseste sa gaseasca acele mici indicii care vor deslusi intreaga ancheta pentru salvarea sau lansarea unui brand, lucruri care de cele mai multe ori nu ar fi fost luate in seama.
Exemplele oferite in cadrul Conferintei Small Data sunt cele mai relevante dovezi ca lucrurile mici conteaza si iti pot salva compania. Pornind de la modul in care isi tin periutele de dinti, ce tablouri au in casa, bilbioteca cu carti si pana la modul in care este organizat frigiferul, toate aceste detalii ne pot oferi informatii esentiale despre comportamentul consumatorului.
A fost o conferinta interesanta, cu informatii noi si utile, pe care cu siguranta le putem folosi in gandirea urmatoarelor strategii de brand.
Andreea Timofte – General Manager, MVcom
Conferinta lui Martin Lindstrom am asteptat-o cu la fel de mult entuziasm ca si acum 2 ani. Apucasem sa rasfoiesc dejà ultima lui carte, Small Data, astfel ca in parte, stiam la ce sa ma astept din punct de vedere al continutului. Martin este insa un charismatic si prezinta lucrurile intr-un mod aparte pentru ca, nu-i asa, pana la urma emotia experientei face diferenta.
Din punctul meu de vedere, relevant a fost finalul conferintei, in care a fost evident faptul ca Martin isi doreste sa lanseze, sa inspire o miscare in industria asta. Elanul si energia cu care ne-a indemnat sa digeram, dar mai ales sa impartasim, sa imprastiem informatiile astea, mi-a dat speranta si mai ales increderea ca poate, intr-un viitor nu foarte indepartat, cifrele / statisticile, aceste BIG Data vor conta mai putin in construirea strategiilor si luarea deciziilor din marcomm si se va arunca o privire mult mai serioasa asupra acestor Small Data, ca indicatori ai ADN-ului nostru emotional.
Inchei articolul acesta cu un scurt interviu acordat in exclusivitate de Martin la incheierea vizitei sale in Romania. Sunt cateva idei interesante aici, pe care nu stiu daca ni le-a mai spus cineva atat de clar vreodata. Enjoy!
M.C.: It was a great day yesterday.
M.L.: I’m pleased to hear that. Thank you!
M.C.: How was this conference from your point of view?
M.L.: I loved it and I think honestly it’s not because the conference organizer is standing next to me but I have to say that it was very professional and hope you enjoyed it the same. The sound was really good and the audience was really good. I really like Romanians!
M.C.: Why? Why do you like Romanians?
M.L.: Because on one hand you’re pretty humble, I feel that. Because Romanians, internationally, probably are not so self confident. Sorry!
M.C.: I may have an explanation for that. Romania is placed at the intersection of two main European corridors. For almost two thousands years we have been at the border of every empire, from west, from east, north or south. Nowadays the European Union and NATO end here.
M.L.: I loved the audience because they could handle positive critical feedback. I know I’m very direct in what I’m saying. I need to express what I feel, I can’t hold back anything and you can handle that, which is great!
M.C.: I’m sure that you have a lot of events in Eastern Europe, similar to what we had here.
M.L.: Yeah.
M.C.: How are we in comparison to other nations, from your point of view?
M.L.: You are more extroverted, than Russians, for example. They are more skeptical, more cynical more introverted. With Ukrainians, Lithuanians the differences are minor, but they don’t have the humbleness that you have.
I fairly could say that I had a really good chemistry with the audience. As you saw yesterday we had considerable laughs together. We evolved like a large group. Wouldn’t you say?
M.C.: Yes!
M.L.: And that’s because the audience was growing with me, which was very nice!
M.C.: Does it matter to you that we are of Latin descent?
M.L.: Yes, because you’re much more energetic! If you are dealing with north European countries, these are colder countries. It’s a tough fight sometimes because it’s possible that people laugh sometimes but they don’t give me energy and when I get energy I give more back. This way is more engaging.
M.C.: How do you feel after these complete two days here?
M.L.: I’m good, yeah! I’m pretty used to it!
M.C.: Do you want to come back?
M.L.: Yes absolutely! If I’m invited, I’ll come!
M.C.: With a new book, maybe.
M.L.: I don’t know if it’s a yes or no.
M.C.: Which is the main thing that we have to know about ourselves, about the Romanian Marcomm community?
M.L.: Number one is that you have to use your instinct again. I think that the issue ahead now is that the instinct is gone. Because the instinct is gone people somehow start to believe that data are more important than they think.
M.C.: Do you think that this happens because that main budgets are from multinational companies and they are very oriented towards big data?
M.L.: Yeah! But the good news is that I’m spreading this word across the whole world. I mean that the book is out in 47 languages. So because of this it’s becoming a philosophy which is going across Europe. So you will see it from now on when you go back to those certain countries, that we will be on the same path.
The book, as you know, is number one in the US right now, so it makes life easier in a way. But it is a movement. I need support in order to infuse more creativity into it.
M.C.: You’ll have our support unconditionally, because we believe quite a lot in what you’re doing!
Prezentarea de la Conferinta din 10.03.2016, pe Slideshare in cele 4 capitole:
Categorii:conferinte, English, Evenimente, Interviu, Multisenzorial, MVcom, Neconventional, Opinii, Uncategorized
2 răspunsuri »