FIBRA n-am decat in nas…putina

articol de Marian Costache

Trecu’ FIBRA peste noi si pana sa ne dam bine seama si sa ne facem mai mult timp sa dam prin salile din Caro, iata ca e deja istorie. Apropo de sali si de prezenta de la conferinte / workshop-uri imi vine-n minte ce-a zis Dragos Stanca in seara galei, anume ca din cate a vazut el ne intereseaza mai mult premiile decat know-how-ul. Rautacios! Ce sa-i faci?! A zis c-o sa-si faca niste prieteni cu replica asta… Nu mi-am dat seama, nu l-a fluierat nimeni.

vulpescu

Lasand poantele la o parte acum, initiativa a fost extrem de curajoasa si a-nsemnat un efort imens pentru Marius, Ioana, Miki, ca de altfel si pentru toata echipa IQads. Festivalul a iesit peste asteptarile multora dintre noi, desi pe ici pe colo vor mai fi existat comentarii.

Cred ca si juriul s-a simtit bine. I-am auzit pe cei din juriu in panelul de Vineri si pareau surprinsi de cat de mult ne pasa de publicitate, ca de altfel si de numarul mare de cazuri inscrise si cu siguranta si de unele idei. FIBRA nu e Effie si asta au spus-o si ei, cu alte cuvinte creativitatea a contat mai mult decat rezultatele, despre care o doamna din juriu (nu dau nume) a spus ca sunt masurate, cum sunt masurate…

Mi-am dat seama din context ca o idee care a fost declinata cu dichis si a oferit impresii (direct sau indirect, cumva) in Social Media a fost cotata mai bine decat o alta dintr-un alt caz, in care s-au declarat vanzari mari.

public

Mi-a parut rau ca in seara galei nu s-au prezentat cazurile. Poate ca nu era timp de toate cele premiate dar macar pentru cele de Gold ar fi fost. Pana la urma noi aia de n-am castigat nimic, ne-am dus acolo sa-nvatam ceva. Cred ca s-ar fi vazut mai clar atunci si ca pentru unele campanii premiate filmele cazurilor au fost adevarate productii de cinema, facute pe bani mai multi decat pentru juma’ de campanie. Dar asta e deja alta discutie, pentru ca sunt destul de batran sa stiu ca unele campanii se fac de la-nceput doar ca sa fie premiate pe la vreun festival. Asta ramane insa intre noi, doar intre noi, ca un om normal la cap n-ar intelege din prima manevra asta.

O alta chestie legata de jurizare a fost aceea ca n-am vazut printre castigatori vreo agentie mai mica, mai fara pretentii. Hai ca la shortlist-ati au scapat vreo 2-3 mai mici dar la premii niciuna, nici-u-na! Si-atunci te intorci iar la bugetele pentru filmele de caz.

andreea

Pai oare o situatie ca asta nu te face sa te gandesti ca se pierde cumva din farmecul industriei asteia creative?! Pai n-am crezut noi atata vreme ca in Publicitate chiar daca esti mic poti sa ai o idee beton, care sa te lanseze pe orbita?! Am crezut, probabil ca nu mai credem. Eventual, poti sa fii mic dar sa lucrezi pentru o casa mare si atunci te gireaza aia.

In ceea ce ma priveste, am avut public in panelul in care mi-am tinut prezentarea, oamenii au fost atenti si mi s-a parut ca s-au lasat antrenati de fluxul informatiei.

Mi-as fi dorit totusi sa pot invata mai multe la FIBRA, mai multe chestii ce pot fi facute cu buget mic. Vorba aia, cu bani se descurca orice fraier!

Cu bani putini MVcom a inscris doua cazuri, campanii care la vremea lor au rupt. Nu si la FIBRA. Personal am ramas totusi cu satisfactia ca m-a scos nasu’, anume ca am lucrat alaturi de Publicis partea olfactiva pentru campania “Story Freshners” pentru Dacia, campanie super premiata de altfel cu Gold FIBRA la Publications and Brand Collateral si Creative Use Of Media. Bun si-atat.

capanescu

Inchei cu gandul ca pe viitor sper sa adulmec chestii si mai misto, pentru ca asa cum v-am spus, deocamdata toata fibra mea e in nas si ma bazez!