Cand “duma” merge prea departe si devine campanie

Se intampla la Milano. O cladire din buricul targului a fost inghetata on purpose, doar pentru a demonstra cum e sa lasi un aparat de aer conditionat deschis prea mult timp si efectele pe care le produce. Client: E-ON, agentie, M&C Saatchi, Italy.

In lumina recentei editii de Oscar, in care bad acting-ul s-a impleticit viral cu fastaceala la plic, n-ai cum sa mai judeci cu mintea dezghetata campanii de genul, in care se vede de la o posta “stuntologia” din spate. Cineva inca insista sa faca lucruri enervant de exagerate, prezentandu-le ca fiind foarte reale, vezi pompieri, vecini ingrijorati, reactii false, tot tacamul.

Si lucrurile astea se premiaza, si oamenii cumpara in continuare, si aproape toata lumea e fericita, pentru ca o minciuna frumoasa e tot timpul „mai ok” decat un adevar urat. De acord, publicitatea e un concurs al exagerarilor, aruncat in lume, iar cine se prinde bine, bine, cine nu, cumpara in prostie, la impuls, atunci cand i se arata bombonica. Tin minte ca era o perioada in care publicitatea era ridicata la rang de arta, toata lumea era fie un mic poet, fie un mic regizor, pentru 30 de secunde ce-i drept. Nimic mai prost, dar totusi preferam perioada aia, ca macar era productie, se vedea munca, idei, tot ce vrei.

aotw1-palazzo-ghiacciato-e.on-mcsaatchi-13dicembre2016.jpg

Azi a ramas doar (exgerez desigur) fake-areala ieftina, pentru premii, faima si laude in cerc. Ne intoarcem degraba, promitem, cu contra exemple, sa cautam un pic mai adanc sub stratul subtire de gheata de pa marcomm. Hai, primavara frumoasa. Ciao!