Evertoys, cadoul care nu se termina

interviu de Marian Costache

Am stat zilele trecute de vorba cu Tiberiu Lupu – cofondator Evertoys, printre picaturi, in zapaceala de-acum de dinainte de sarbatori. Evertoys este unul dintre cele mai interesante si inovative business-uri cu care mi-a fost dat sa ma intalnesc in ultima vreme, avand in vedere si multiplele directii in care suporta dezvoltare in viitor. Ideea de la care pleaca este aparent foarte simpla, as spune chiar genial de simpla.

Spre exemplu, voi v-ati pus vreodata problema daca niste jucarii pot deveni vehicul de comunicare, intr-un anumit context?

IMG_6342

Ce este Evertoys?

Evertoys si-a propus sa schimbe modul in care sunt obtinute jucariile astazi. Intr-un cuvant, e o biblioteca pentru jocuri si jucarii, mai pe larg e un Netflix al jucariilor. Este un abonament fara perioada contractuala, care-ti permite sa ai acces la foarte multe jucarii, fara sa alergi dupa ele prin mall-uri sau sa te mai gandesti unde sa le depozitezi. Totul se-ntampla online, te abonezi la noi pe platforma, iti alegi jucariile, noi ti le expediem gratuit prin curier iar in momentul in care te plictisesti de ele, le schimbi cu altele noi.

De curand am inceput sa lucram si cu clienti persoane juridice, care prefera sa plateasca un serviciu, in loc sa acumuleze un inventar.

Cum a aparut Evertoys?

Evertoys a aparut ca livrabil al unui curs de antreprenoriat al unui MBA pe care l-am urmat la Maastricht School of Management. Examenul final consta intr-un pitch al unei idei de business. Evertoys a fost ideea de afaceri pe care am avut-o.

A fost interesant pentru ca la final a fost o simulare de “Arena Leilor”, pe care profesorul nostru a organizat-o. Am mers chiar la Praga pentru chestia asta si el a adunat reprezentanti ai unor fonduri de investitii si am pitch-uit si am fost “fripti”, cum se spune, aproape ca intr-o situatie reala. Dintre toate ideile prezentate atunci, Evertoys a castigat.

La vreo doua-trei luni de la evenimentul respectiv, m-am revazut cu colegii mei si ne-am gandit cum ar fi chiar sa o facem. Ne-am apucat de treaba, am inregistrat compania si mai departe am inceput sa cautam finatare, pentru ca din resursele noastre nu acopeream decat jumatate din suma.

Ca o paranteza, cautarea finantarii a fost o activitate destul de dificila, iar dupa ce-am gasit-o am dat drumul la treaba. Anul trecut, in Mai 2016, am avut primul client.

Cine sunt actionarii Evertoys si ce background profesional au?

Actionarii Evertoys sunt fostii mei colegi, Emil Olteanu si Alina Marian, compania VGP Partners si cu mine. Background-ul lor profesional este pentru Emil Olteanu zona de non profit, unde a facut business development pentru Home & Hopes for children, Alina Marian vine din zona de resurse umane, unde a lucrat la un moment dat si pentru Vodafone, iar eu am facut business development, project management, si inainte sa plec am condus o echipa de customer experience, pentru zona de business in Telekom.

Cine sunt clientii Evertoys?

Incepand cu anul trecut am servit sute de clienti. Am ajuns la un numar de 300 de abonati, persoane fizice, si dupa cum am spus mai devreme am inceput sa discutam si cu corporatii. Avem in momentul acesta trei firme mari care promoveaza serviciile Evertoys si le sustin ca si beneficii pentru angajati, binenteles cu un discount din partea noastra.

Jucariile Evertoys pot functiona oare ca un vehicul de comunicare?

Cred ca jucariile Evertoys pot functiona foarte bine ca vehicul de comunicare. Spun asta pentru ca Evertoys a fost comparat, chiar de catre unul din clientii nostri, cu un cadou care nu se termina. Ajungem lunar la clienti cu un numar de jucarii. Incepand cu numarul de 200 de abonati am inceput sa fim interesanti pentru diverse branduri de jucarii. Ne-au contactat ca sa-si testeze anumite concept si sa obtina de la noi un feedback, in ceea ce priveste o anume linie sau un anume gen de jucarie. Un exemplu pentru aceasta este jucaria magnetica. Recent au intrat in Romania MaxSpace si Geomag. Acestea sunt un fel de LEGO magnetic. Poti sa construiesti, numai ca piesele, in loc sa se prinda una de cealalta mecanic, se prind cu magneti. Ei au dorit sa testeze acest concept cu ajutorul nostru.

Totodata exista interes si din partea unor branduri care nu comercializeaza jucarii, ci doresc sa ajunga la clienti diverse mostre, in cutiile Evertoys.

Ce feedback are Evertoys din partea copiilor?

Dupa cum spuneam, Evertoys a fost comparat cu un cadou care nu se termina, incepand din a doua luna de abonament, de la a doua comanda chiar, copiii percep cutia Evertoys ca pe un cadou. Ei nu mai pun aceeasi presiune pe parinti ca sa le cumpere jucarii, pentru ca stiu ca acea cutie va veni constant, iar in cutie sunt jucarii noi. De multe ori parintii ii implica pe copii in decizia de imprumut. Pentru ca se-ntampla online, le arata jucariile si copii isi aleg.

Ce asteptam de Craciun si pe viitor, din partea Evertoys?

Incepand cu acest Caciun am hotarat sa le oferim clientilor nostri si un cadou la cheie, pe care-l pot pune sub pomul de Craciun. Pentru mine e o mare placere sa fiu intr-un business care ofera bucurie copiilor, sper sa reusim sa crestem intr-atat incat sa devenim un reper pe piata de jucarii din Romania.

Sarbatori Fericite!

2 răspunsuri »

  1. Ce interesant, multumesc, am trimis si colegilor mei!
    Sarbatori frumoase, an nou bun si rodnic si sa ne revedem cu bine !

    Alina Stepan

    • Da, da, asa am zis si noi, geniala idee! In plus, e un exercitiu dus frumos pana la capat, o dovada in plus ca scoala livreaza. Sa le tinem pumnii acestor tineri minunati!

      Sarbatorile cu bine!