UNCUT. Intre adevăr si provocare.

interviu de Andreea Timofte

Anul trecut, prin toamnă, am primit un telefon cu o provocare. Păduri, Greenpeace, sensibilizare, București, outdoor, uncut.ro și alte cateva detalii care puse cap la cap sunau foarte fain. Bine, provocarea noastra era să aducem mirosul pădurii, în centrul Bucureștiului, în stațiile de autobuz.  De restul se ocupase deja Kinecto Isobar.

Adevarul este că într-o perioadă atât de abundentă de teme sociale e greu să-ți faci loc și să mai ai și vizibilitate! Și cand sunt pe tapet subiecte atât de sensibile cum ar fi procentul de sărăcie si lipsa de educație, copii bolnavi etc., un subiect ca cel al UNCUT (protecția pădurilor virgine) poate părea departe de realitatea noastra, de zi cu zi. Din fericire, sunt oameni care inca privesc in perspectiva și nu-s puțini. Și văd pericolul ignoranței, așa că sunt puși pe treabă. Și fac treaba. Asadar, provocare.

Și ca să înțeleg mai bine cine, cum și de ce, am rugat-o pe Silvia Marinescu, Head Of Strategy Kinecto Isobar, să mă lămurească.

poza silvia

Ce este de fapt UNCUT?

UNCUT  e o campanie de awareness și strângere de semnături pentru protecția pădurilor virgine din România, creată de Kinecto Isobar pentru Greenpeace România. Conceptul campaniei este unul simplu: am lansat primul album cu sunete reale, captate în pădurile din țară, alături de o piesă acustică a formației COMA în care sunt integrate aceste sunete.

Ascultați piesa, că eu chiar am rezonat cu cel mai frumos loc de pe pămant.

Totul a început într-una din zilele obișnute la lucru, când căutam într-o bază de date de sunete un sunet specific pentru un proiect. Și cum mintea zboară dintr-una în alta foarte repede, m-am întrebat cum ar fi dacă toate sunetele alea de stock din baza de date ce reprezintă fenomene ale naturii ar fi chiar înregistrate pe bune în pădurile României. Știam câte ceva despre cât de dezastruoasă este situația lor și îmi doream să ajut cumva. Dar nu știam nici jumătate – proiectul acesta a fost o lecție și pentru mine.

Am stabilit o întâlnire cu Vali (Valentin Sălăgeanu), coordonator de campanii la Greenpeace România, pentru că-l cunoșteam deja și pentru că m-am gândit că ar avea și ei nevoie de un proiect care să-i ajute să capete vizibilitate.

Din fericire, există oameni care pot și vor să privească în perspectivă.

Ideea pe care i-am povestit-o pentru a genera awareness cu privire la pădurile virgine a fost să ne îndepărtăm puțin de paradigma prezentării tragice a situației, cu accent pe despăduriri ilegale etc., deoarece am considerat că oamenii efectiv au fost atât de bombardați cu astfel de mesaje încât au ajuns complet desensibilizați. Nu mai reacționau, pur și simplu, la astfel de mesaje. Și am vrut să marșăm pe lucrurile pozitive, pe ceea ce te face să zâmbești atunci când auzi de o pădure. Să le reamintim oamenilor de faptul că aceste păduri sunt casa celui mai frumos cântec din lume.

Cum ati inceput?

Am căzut de acord să facem proiectul sub forma unui site unde să putem îndemna oamenii să semneze petiția lansată de Greenpeace România ce are ca scop final protecția bine reglementată prin lege a pădurilor virgine – acum situația fiind una ambiguă ce lasă loc de reinterpretări și tăieri ilegale masive.

Eu insist pe ideea lui pus pe treabă, pentru că asta nu e genul de proiect pe care să-l faci de azi pe maine. Și-ți trebuie determinare pentru asta.

Da, de acolo lucrurile au curs foarte frumos. Am avut norocul de a întâlni o serie de oameni minunați care ne-au ajutat pro bono ca proiectul să iasă bine. Cătălin Rulea – omul din spatele formației The Pixels, Creative Laboratories și al altor proiecte faine – a fost primul care a crezut în proiect și, în ciuda programului lui full, s-a dus împreună cu Vali prin pădurile virgine, în primăvara lui 2017, pentru a capta sunete unice din pădure. Între timp ne-a venit ideea să îmbrăcăm proiectul în conceptul care este acum: primul album muzical lansat de pădurile din România. Cătălin ne-a ajutat și cu mixarea și-mi amintesc cat de mișto a fost în birou în ziua în care am primit înregistrările – toată lumea asculta ciocănitoarea și sunetul pârâului…

Apoi ne-am gândit: ok, e un album, dar cum îl lansăm, care e primul “single”? Și uite-așa am vorbit cu cei de la COMA care absolut întâmplător în perioada respectivă se întrebau cum să facă ceva tot în zona de protecție a naturii. A fost o potrivire minunată. Băieții s-au implicat cu tot sufletul în proiect, ne-au ajutat cu varianta acustică de la Cel mai frumos loc de pe pământ în care au integrat sunetele pădurii și au avut ideea de a filma și clipul minunat. Cei de la Blue Cat Studio ne-au ajutat cu asta. Am lansat clipul piesei în Control și în aceeași seară am lansat și LP-ul.

Cand e important să se lege lucrurile, se aliniaza planetele și se adună oamenii potriviți. Pentru că altfel, ramanem cu ideile. Și fara păduri. În schimb, iată ce-a iesit!

Meanwhile, in another part of the city, Bogdan (n.a. Bogdan Mogoroase) m-a ajutat enorm cu brandingul stațiilor de autobuz despre care știi deja, ca la personalizarea olfactiva a contribuit si MVcom. Cum deja campania ajunsese la radio și TV, aceste stații ne-au ajutat să avem o campanie integrată, cu componenta olfactiva cu tot, la care a contribuit nu doar Kinecto, ci și Posterscope.

În proiect, de copy și strategie m-am ocupat eu (n.a. Silvia Marinescu) si Andrei Dumitrescu, cel mai mișto designer cu care poți lucra, a creat site-ul. Raluca Simion, s-a ocupat si de project management.

Și ce urmeaza?

 Acum suntem în punctul în care vrem să ducem proiectul mai departe. Important e că am agreat împreună cu Greenpeace România că proiectul asta e un maraton, nu un sprint și de aceea vrem să construim pe idee și să vedem ce altceva mai putem face bine, dincolo de un proiect punctual.

Mnah,  ce sa mai zic. M-a uns la suflet! Așa că, iubeste natura, planteaza un copac, semneaza petitii. Ah, și donează sange. Peace!

2 răspunsuri »