Strongbow, in armonie cu natura

Brandul de cidru aduce in fiecare an natura mult mai aproape de bucuresteni,oferindu-le un spatiu si un eveniment special. De la accesul intr-o livada si pana la petreceri pe malul lacului Straulesti, muzica si voia buna, o aparitie surpriza a lui Jessie Ware, Strongbow isi surprinde mereu fanii din capitala. Am vorbit cu reprezentantii brandului si am aflat mai multe informatii despre secretele care stau in spatele unui astfel de eveniment.

interviu de Romanita Oprea

 Cum s-a nascut ideea acestui party la inceput? Daca nu ma insel era evenimentul de lansare al brandului in Romania.

In 2015 am lansat categoria de cidru in Romania printr-un eveniment neconventional sub conceptul “Urban by Nature”, ce a transpus cidrul, o băutură fermentată din mere, în contextul urban. Consumatorii Strongbow apreciază experiențele autentice și momentele petrecute alături de prieteni, le place să își petreacă timpul în aer liber, însă iubesc în egală măsură și orașul. Din parcuri la terase și pe acoperișuri, de la festivaluri stradale la plaje, Strongbow este băutura perfectă pentru acele ocazii în care ești cu prietenii și tot ceea ce contează este să petreceți timp împreună.

Asadar, in primavara anului 2015 am lansat Strongbow in Romania pe terasa MNAC si in toamna aceluiasi an ne-am mutat in livada (Livada Urbana), unde am lansat conceptul Appletone Party, invitand personalitati din lumea mass – media, teatru, film, muzica, bloggeri la culesul merelor – actiune ce marcheaza inceputul toamnei, respectiv momentul prielnic recoltei de mere (Recolta Urbana).

Cum s-a pliat campania de PR pe restul comunicarii de brand?

Strongbow – marca de cidru numărul 1 la nivel global, s-a lansat in Romania sub conceptul #urbanbynature, concept ce a fost declinat pe toate canalele de comunicare, activitatile de PR fiind integrate in comunicarea de brand.

Cum a evoluat conceptul party-ului de la an la an?  

Conceptul evenimentului a ramas acelasi: in fiecare toamna, timp de o zi, invitam prieteni vechi si noi, culegem mere intr-un loc neconventional (o oaza de natura in mijlocul orasului, ascunsa de ochii publicului), ascultam muzica live, dansam, socializam si ne relaxam in timp ce savuram cidru sau chiar cocktailuri cu cidru rece. Cu alte cuvinte, sarbatorim impreuna o noua recolta de mere (#RecoltaUrbana) ce se va transforma in cidru.

Din 2015 pana in prezent am diversificat atat portofoliul de cidru – prin lansarea pe piata a marcilor Old Mout, Blind Pig, Stassen, Cidru Mandru – cat si activitatile pe care le pregatim pentru numarul tot mai mare de participanti. Primele editii Strongbow Appletone au avut numar restrans de invitati (maxim 500 de jurnalisti, bloggeri, cool urban people), dar treptat am crescut numarul invitatiilor oferite, ajungand anul acesta la peste 10.000 de participanti.

Ce a ramas ca si pilon de identificare neschimbat, in afara de legatura stransa cu natura si adaptarea la ea?

Asa cum spuneam, suntem Urban by Nature prin definitie, iar legatura cu natura este primordiala: din natura culegem merele din care obtinem cidru.

Ulterior, savuram cidrul impreuna cu prietenii in natura. Appletone Party a devenit un festival al cidrului si locul lui de desfasurare ramane in natura, nu exista alt loc mai bun de celebrare a noii recolte de mere.

Cat de dificil este sau nu sa gasiti locatiile potrivite?  

Obiectivul nostru in ceea ce priveste locatiile ramane acelasi: cautam locuri neconventionale, adevarate oaze de verdeata aflate in mijlocul orasului. Nu sunt multe optiuni, insa am reusit de fiecare data sa gasim spatiile necesare si sa le amenajam astfel incat sa oferim senzatia unui festival de o zi in natura, in mijlocul orasului.

Care sunt criteriile de alegere a artistilor care canta?

Artistii care urca pe scena Appletone sunt cunoscuti publicului consumator de muzica electronica sau indie, fara sa ne dorim sa fim perceputi ca un eveniment strict muzical. La Appletone dorim sa pastram mood-ul de festival in care invitatii au o zi intreaga la dispozitie pentru a se relaxa in natura impreuna cu prietenii in timp ce danseaza, savureaza un cidru rece, participa la activari de brand neconventionale si castiga premii cool.

Cum s-au schimbat cerintele organizarii evenimentului de la an la an? Dar targetul?  

Appletone Party a crescut de la an la an si, asa cum este si normal, fiecare editie a oferit invitatilor noi zone de relaxare si activitati in aer liber, activari de brand in functie de personalitatea fiecarui cidru din portofoliul nostru, premii personalizate si mult cidru rece.

Daca la primele trei editii am schimbat locul de organizare a petrecerii pentru a consolida conceptul #urbanbynature (terasa MNAC, Livada Urbana, Gradina Botanica), la ultimele trei editii am pastrat locul de desfasurare Appletone (o oaza de verdeata pe malul lacului Baneasa) si am mizat mai mult pe extinderea zonei si diversificarea actiunilor la care invitatii pot lua parte.

De altfel, de la lansarea Strongbow in Romania si pana la editia din acest an, Appletone Party a devenit o adevarata sarbatoare a cidrului in care invitatii descopera toate brandurile de cidru din portofoliul HEINEKEN si dau startul alaturi de noi Recoltei Urbane.

Ce a adus nou editia din acest an? 

Appletone 2018 este primul festival dedicat cidrului din Romania cu 2 scene (Main Stage unde au performat Waldeck, The Noissettes, Jessie Ware, UFE si Water Stage dedicata artistilor romani – DJ Vasile, Iorga, K-lu), multiple zone de relaxare special amenajate, dar si experiente unice dedicate iubitorilor de miscare si adrenalina, precum stand-up paddle sau tiroliana. Si desigur,  cea mai mare noutate a acestei editii o reprezinta cei peste 10.000 de participanti .

V-ati propus la vreo editie sa implementati ceva anume si nu ati reusit sau ati descoperit pe parcurs ca trebuie sa faceti alta alegere pentru ca cea initiala nu este de fapt viabila „pe teren”? Daca da, care si de ce?

De fiecare data ne propunem activari mai indraznete pe care reusim sa le facem mai devreme sau mai tarziu.

Cine sunt oamenii care participa la un astfel de eveniment?

Prieteni si iubitori ai cidrului, social & cool people, jurnalisti, bloggeri, artisti, celebritati, etc

Vremea este un factor foarte important in desfasurarea buna a evenimentului. Pana unde mergeti mereu cu back-up planul?

Back-up planul exista intotdeauna, dar pana acum nu a fost nevoie sa il punem in aplicare. Fiind un eveniment in aer liber, verificam mereu in avans si setam ultimele actiuni in functie de prognoza meteo.

Cum gasiti insipiratia?

Savurand un pahar de cidru rece in natura si fiind mereu conectati la realitatea urbana care ne inconjoara.