Cristi Cucu (Teamogy): „Tool-ul nostru integrat acopera atat nevoile actionarilor si managementului, cat si ale fiecarui membru al echipei”

Lucram de mai bine de doua luni de acasa, dar ritmul nu a incetinit. Poate mai mult ca oricand eficienta si claritatea sunt aspectele cele mai cautate, alaturi de solutii inovative si creative. Niste ingrediente cu care publicitatea ne-a obisnuit. V-ati fi gandit insa ca putem vorbi de creativitate si intr-un departament precum cel de financiar si contabilitate? Am vorbit cu Cristi Cucu, Romania Country Manager Teamogy, despre avantajele tool-urilor aduse de companie pe piata din Romania, dar si despre cat de importanta este experienta in publicitate pentru a stii cum sa ajungi la targetul cheie si sa ii oferi cele mai bune solutii.

interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness

Cucu Cristian

Cristian Cucu

Cum a fost primul tau contact cu lumea publicitatii? 

Sincer sa fiu, in acel moment nu cochetam cu ideea de publicitate. Nici nu stiam ce presupune. Stand de vorba cu un foarte bun prieten care activa in advertising mi-a trezit interesul si, tot el, m-a ajutat sa intru in acest domeniu. Astfel am avut primul job in domeniu,in 2004, la Mercury Promotions, pe pozitie de Trainee.

So, Domnule Mihai Scortea, multumesc!

Ce ai spune ca te-a atras cel mai mult la domeniu, chiar daca lucrezi in zona financiara?

Initial am facut parte din departamentul de Client Service pentru….6 luni. Insa, experienta acumulata in acea perioada, fiind in mijlocul colegilor din CS, Creatie, Productie si tot acel process de ‘’Du-te vino’’ cu Financiarul m-a ajutat enorm din momentul in care am trecut in partea ‘’cealalta ‘’ a baricadei. Oamenii si modul lor de a rezolva lucrurile, de a interactiona, inteligenta lor creativa si mediul de lucru pe care toti acesti oameni il creaza mi se par extraordinare si acum.

Te-a contaminat creativitatea colegilor tai?

Din cei 16 ani de publicitate, timp de 13 ani (daca nu ma insel) biroul meu a fost in mijlocul departamentului de CS si cateva luni am stat si in mijlocul departamentului de Creatie. In aceasta industrie consider ca fiecare department are o doza mai mare de creativitate fata de alte domenii (inclusiv departamentul suport). Da, m-au molipsit, si acest lucru m-a motivat sa continui in acest domeniu. Publicitatea ori iti place, ori nu.

Ai spune ca publicitatea iti intra in sange?

Odata ce ai intrat in publicitate este greu sa schimbi domeniul. Cel putin din punctul meu de vedere. Nu ma vad activand in alt domeniu. Si asta pentru ca ma fascineaza in continuare, iar dinamismul cu care se schimba mereu lucrurile si creativitatea pe care o vad si o simt in fiecare zi de la colegii mei, ma fac sa raman cu zambetul pe buze chiar si in situatii mai dificile. Faptul ca eu lucrez in departamentul financiar nu inseamna ca sunt diferit fata de colegii din celelalte departamente. Sunt la fel de publicitar ca si ei, chiar daca activez in departamentul suport. Intr-o agentie, un departament nu functioneaza bine unul fara celalalt. Si, mai mult de atat, cu totii ne bucuram sa facem parte din marea familie a publicitarilor si a pasionatilor de publicitate.

Cat de mare ai spune ca a fost impactul acestei industrii asupra ta?

M-a contagiat bine de tot. Nu ma vad activand in alt domeniu.

Care sunt principalele aspecte pe care le-ai invatat si care te ajuta acum in comunicarea cu agentiile din noua ta functie de Country Manager pentru Teamogy?

Toti acesti ani am invatat modul de lucru al fiecarui department dintr-o agentie. De la cei din Creatie, la cei din CS, din productie sau AV. Cererile si nevoile acestor departamente nu se suprapun intotdeauna cu cerintele Financiarului sau ale Managementului. Cerintele difera, timesheet este o baba cloanta pentru multi, insa reprezinta o parte foarte importanta in analiza profitabilitatii si un tool bun pentru negocierile contractelor viitoare cu potentialii clientii. Trecand prin toate aceste lucruri stiu care sunt asteptarile fiecarui department in parte si stiu cum ma pot mula pe acestea. In plus, cunosc bine oamenii si stiu ce au nevoie acestia si ce le va usura munca.

Acest tool integrat acopera atat nevoile actionarilor si managementului, cat si ale fiecarui membru al echipei. Usor de folosit, timesheet poate fi completat extrem de usor, iar rapoartele sunt la un click distanta. Esential, mai ales intr-un timp al vitezei, cand petrecem atat de mult online si cand presiunea timpului este extrema. Din punctul meu de vedere, este tool-ul care mi-a lipsit in toti acesti ani si pe care m-am bucurat sa il descopar.

Cum ai intrat in echipa lor si ce iti propui pentru primul an?

Ne-am intalnit acum 3 ani cand am ajutat la implementarea AIO ( primul lor produs). De atunci am ramas in legatura, am testat Teamogy, mi-a placut si am decis impreuna sa facem aceasta miscare.

Primul an este de a construi echipa si sa terminam anul cu un numar de cel putin 300 de utilizatori

Banner Aurelia Visinescu

Ce a determinat extinderea lor in Romania?

Era un pas normal si anume acela de a fi mai aproape de de partenerii din Romania. Un timp de raspuns rapid, plus un parteneriat cu cineva cu experienta in advertising, era pasul urmator ce trebuia facut in evolutia business-ului.

Care sunt principalele servicii pe care le oferiti si care este diferentiatorul vostru? 

Multe companii nu au un sistem sau folosesc mai multe tool-uri si aplicatii pe care trebuie sa le gestioneze si integreze, iar managementul  doreste sa controleze finantele si nu ceea ce se intampla in companie in orice moment si de oriunde, insa trebuie sa adune informatii din mai multe surse. Ei bine, Teamogy le ofera pe toate. De la contacte, management documente, bugetarea proiectelor si pana la planificarea resurselor si facturare.

Cat de important este tool-ul de time tracking-ul, mai ales acum cand toti lucram de acasa?

Este extrem de important, insa nu este singurul aspect important. Important este sa stim ce proiecte avem in derulare, care este statusul acestora, gradul de bugetare si cat s-a facturat din bugete aprobate, ce costuri directe exista sau urmeaza si asa mai departe  In acest moment informatia este foarte pretioasa, cu atat mai mult in aceasta perioada cand trebuie sa stim pe ce ne bazam. Un actionar sau manager de companie trebuie sa stie status cashflow actual si forecast, ce proiecte sunt in derulare, cat am petrecut ca timp de lucru efectiv pe ele, daca toate costurile sunt cuantificate in bugetul trimis catre client.

In acest moment, important este sa ai control. Si Teamogy te ajuta sa faci acest lucru intr-un mod facil, intr-un mediu user friendly.

Care ai spune ca sunt tool-urile cele mai potrivite pentru companiile care lucreaza in industria comunicarii (agentii, dar si marketeri)? Explica, te rog.  

Orice tool trebuie sa iti ofere control si sa fie usor de inteles, implementat astfel incat sa te poti concentra mai mult pe core business-ul tau, precum si pe new business. Un tool integrat duce la time efficiency si automat o crestere in profit. Angajatii trebuie sa inteleaga ca aceste tool-uri le fac viata mai usoara, comunicarea este integrata, ai scapat de bugetarea in excels, erorile sunt minime, spre deloc. Cu alte cuvinte, intreaga activitate intr-un singur loc.

Ce inseamna pentru tine creativitatea?

Sa gandesti out-of-the-box. Sa vii cu propuneri, alte solutii decat cele obisnuite sau la care se asteapta toti, sa eviti drumurile batatorite. Nu e usor, dar tocmai aici este farmecul.