Povestea cârnatului de pe Transfăgărășan

articol de Marian Costache, din seria #perspective

Cu apel la ce au românii mai de preț și mai de export în materie de turism, cineva s-a gândit să pună Transfăgărășanul în formă de cârnat și le-a ieșit chiar bine. Cârnatul Drag de România a transformat drumul simbol al țării într-un alt simbol național care pune un zâmbet în colțul gurii când treci pe lângă el și parcă îți vine să dai fuga la galantare.

Nu e mult de povestit la acest Transfăgărășan pentru gurmanzi, e doar un semn că încă se mai fac lucruri interesante prin agenții, că art direction-ul și copy-ul fac casă bună, mai ales în zona de print. Puse în slujba unui brand, unele mesaje nu mai sunt atât de lipsite de sens și stiff, iar dacă adaugi și o notă de umor, ai un ad super pe străzile orașului.

#creativitate

Simți că tocmai ai deschis manualul de publicitate, că pui mintea omului un pic la lucru, în speranța că așa va accesa mai repede produsul, spre deosebire de un ad sec, (care se tot înmulțesc) în care vedem doar promisiuni și vizualuri care mai de care, dar din care lipsește seva creativă și orice urmă de fun. Par a fi făcute toate la client sau măcar cu un CHAT Gpt de ultimă generație. Felicitări echipei care a reușit să propună cârnăciorul la client și care chiar a și câștigat acest pitch.

Hai că nu e greu. Măcar una din asta pe lună și sunt șanse ca întreaga industrie să iasă din amorțeală, să-și dea frâu liber creativității și să mai lase evidentul și prețul cât casa deoparte. Oricum se vând produsele lor, măcar să rămânem și noi, populimea, cu impresia că am dat banul pe ceva cât de cât haios. Așteptăm și continuarea, hai cu Dedulești, cu mici și Dealul Negru, un alt simbol românesc. Pentru impact maxim, ar merge și niște panouri mai mari și mai luminate, e păcat de execuție, să nu se ducă mai departe.

Cum ar da oare cârnatul Drag de România pe Cocor? Sau chiar în trafic, la ore de vârf în București? Poate ar fluidiza un pic circulația, să nu se mai simtă ca iarna pe Transfăgărășan.