Ruxanda Pană – Clienții mei sunt majoritatea soul mates

Ce înseamnă să fii un om bun de branding? Să fi citit zeci de cărți în domeniu, să ai o super inspirație în ce faci, să-ți lași mintea liberă sau să te conectezi cu potențialul client la nu nivel mai profund? Ruxandra Pană spune despre clienți că sunt colegi de suflet cu ea și asta o ajută să aibă o relație specială cu ei. E artistă și freelancer pe tot ce ține de graphic design și spune că așa e cel mai bine, să creeze din crib-ul ei. Pasionată de lumi extraterestre și de energii pe care să le poată transmite în fonturi, culori și forme, pentru un branding conștient.

un interviu în exclusivitate, din seria #perspective

Cine e Ruxandra Pană, cum ai descri-o unui potențial client care tocmai ar vrea un nou proiect de branding?

Ruxandra Pană este artista si graphic designerul care încearcă să depășească limitările în gândire și în creație și să aducă brandingul și gândirea abstractă cât mai aproape de sfera spirituală. Așa cred că m-aș descrie.

Pentru cineva interesat de un proiect de branding aș spune că a găsit persoana potrivită dacă dorește să depășească limitările impuse de trenduri, rețetele de marketing clasice și de psihologie care indică anumite manierisme cu privire la subconștient și ce “prinde” la oameni, dar care nu se aplică tot timpul.

Ce te deosebește de oamenii din industrie, care crezi că sunt plusurile de a lucra cu un specialist în branding freelancer?

Cred că principalul lucru care mă deosebește de ceilalți graphic designeri sau agenții este faptul că merg foarte mult în sfera spirituală și că fac asta în mod asumat. Nu știu dacă acest lucru este neapărat un avantaj, dat fiind că nu mulți consideră spiritualitatea ca pe ceva obiectiv sau necesar, mai ales în business. Poate faptul că mă apropii mai mult de clienți, că sunt atentă la emoțiile lor și acord importanță deosebită intuiției, uneori permițându-le să intervină cât mai mult în proces e un plus.

Ce înseamnă pentru tine conscious branding și cum s-ar aplica asta în ceea ce faci?

Conscious Branding este un copil de pandemie. Atunci s-a născut acest proiect, după ce mi-am dat seama că mă repliez foarte bine pe nișa spirituală, de coach și mentorship. Dedicarea mea în conștientizarea propriilor limitări, lucrul cu mine însămi, cu traume etc., m-a dus pe teritoriul conștiinței, al căutării sinelui pe care îl regăsesc și în artă și branding (sau îl pun eu acolo). Conscious = voluntar, asumat, cu suflet, cu prezență.

Zi-ne despre procesul tău de creație, ai un pattern pe care-l urmezi în realizarea proiectelor?

Deși urmăresc un proces tipic: open talk-vision board-strategy color & symbol exploration-moodboard-logo+brand assets – brand catalogue deliverables & website, încerc să aduc partea intuitivă și de emoții în joc. Printre modurile de explorare se află: cristale, terapie și joc de culori, human design, radiestezie, reiki. Deși este puțin un teritoriu nou și pentru mine, îmi place să găsesc cât mai multe legături între cunoașterea ezoterică și cea practică, de gramatică vizuală. Recent am descoperit o legătură între human design și paleta de culori care este optimă pentru cineva, în funcție de datele din astro-chart. În procesul meu de creație artistică nu stabilesc neapărat niște limite. Este mult mai liber. Pictez și desenez când simt, când sunt inspirată: despre Univers, exoplanete, cristale și niveluri ale ființei umane.

Care e relația cu colegii de branșă, ce feedback ai de la ei? Dar de la clienți?

Relația cu ceilalți colegi este mai distantă pentru că fiecare lucrează în sfera lui. Ne respectăm. Îi respect mai ales pe cei care lucrează foarte multe ore în studio sau agenție pentru că știu cât de solicitant poate să fie. Clienții mei sunt majoritatea soul mates.

Ai lucrat mult cu oameni din zona mistico – ezoterică, cum se îmbină asta cu regulile brandingului, cifre, facturi și tot ce presupune un job de freelancer?

Jobul de freelancer este mai simplu decât credeam. Uneori este challenging să îi fac pe clienți să înțeleagă necesitatea respectării Brand guideline-ului, dar nu imposibil. Până la urmă prin înțelegerea responsabilității pe care o au față de businessul propriu și că respectarea unor rigori vizuale implică și libertate pe alte părți, se repliază foarte ușor și îmi sunt recunoscători în cele din urmă.

Care sunt cele mai importante revelații legate de zona energetică pe care le-ai și aplicat în ceea ce faci?

Cred că cea mai importantă este “Energy doesn’t lie.”. Se aplică oriunde chiar și pentru un brand de renume: contează energia din spate care apoi se traduce în strategy și style. Încerc să aplic această idee rafinându-mi cât pot energia, prin meditație de exemplu, pe care o recomand oricui.

Zi-ne mai multe despre creațiile tale, de unde îți tragi inspirația și cum faci să fii mereu fresh?

Mă inspir din Asimov, documentare, vise, cristale, foarte mult Escher, Ernst Haeckel, Hoogerbrugge si Magritte. Am fost obsedată de mică de peisaje extraterestre, de cer și de ideea unor alte civilizații. Cine nu e?

Cum e pentru tine munca de freelancer față cea de agenție, care ar fi plusurile și minusurile?

Este mult mai bine să lucrezi ca freelancer după părerea mea. Chiar dacă în agenție ai posibilitatea să întâlnești oameni mișto, până la urmă trebuie să te concentrezi tot pe muncă. Așa că de ce să nu lucrezi de acasă, de la cuibușorul tău? Cel puțin mie mi-a fost super bine așa, dar cunosc și oameni care preferă să meargă la job. Asta îi motivează pe ei. Ca freelancer poți face ce vrei (sau aproape tot ce vrei), dar cred că asta implică și o responsabilitate foarte mare, mai ales față de clienți. Ca freelancer tu faci PR, copy, conta, tot (dacă nu îți angajezi un colaborator). Sunt plusuri și minusuri într-adevar, dar prefer acest workflow.