Matei Psatta (TPS engage): „Asistam la o perioada de inovatie puternica”

TPS Engage, start-up-ul romanesc devenit cel mai mare marketplace contextual pentru Digital Out of Home (DOOH) din CEE, a acceptat invitatia guvernului Coreei de Sud de a participa intr-un program de localizare. Au fost selectate doar 40 de startup-uri din intreaga lume, iar TPS Engage este singura companie cu origini romanesti din proiect. Programul dezvoltat de Coreea de Sud va asigura TPS Engage cu suportul tehnic si financiar pentru dezvoltarea business-ului în Asia, iar in prima faza in Seul, cu scopul stabilirii unei companii cu sediul în Coreea de Sud.

Am aflat mai multe informatii despre evolutia companiei dupa etapa Dubai Lynx, planurile pe termen lung si scurt, dar si noile tendinte din DOOH de la Matei Psatta, Co-Founder & CMO TPS engage.

interviu de Romanita Oprea

Matei Psatta_color

Cat de mult ai spune ca v-a ajutat castigarea competitiei de start-up-uri Dubai Lynx?

Foarte mult. Faptul ca am fost recunoscuti de una dintre cele mai mare competitii de creativitate ca o solutie pentru nevoile clientilor a facut tot mai multi oameni constienti de potentialul imens al outdoor-ului/indoor-ului digital.

Cum v-ati hotarat sa lansati compania si de ce tocmai aceasta pozitionare pe piata?

Majoritatea fondatorilor avem experienta in marketing digital. Am vazut si am participat activ in „revolutia digitala”, ceea ce ne-a facut sa realizam ca ea nu se aplica doar mediului online si ca toata lumea se schimba. Am realizat ca putem imbunatati unul dintre cele mai vechi si eficiente canale de advertising, outdoor-ului, cu ajutorul acestei tehnologii.

Pozitionarea a venit apoi de la sine – vrem sa democratizam Digital Out of Home-ul si sa livram continutul potrivit la momentul potrivit.

Ce v-ati propus la lansare si cum au evoluat aceste teluri in timp?

In prima faza, a fost o lupta de educare a pietei. Voiam sa convingem cat mai multi advertiseri sa incerce sa priveasca diferit acest mediu. As spune ca am reusit, pentru ca acum lupta principala este sa gestionam cererea.

Cat de mult v-a ajutat sau nu faptul ca sunteti romani?

Sensibil subiectul. Ne-a ajutat mult pe plan local, pentru ca stiam piata, dar a fost o bariera perceptuala in primele discutii cu partenerii din Statele Unite si chiar din Seul, strict din perspectiva dimensiunii pietei. Din fericire, am depasit repede momentul.

Care sunt, din punctul tau de vedere, cele mai mari trenduri in DOOH acum si de ce?

Cu siguranta contextualizare, accesibilitatea si masurarea. Pana acum, a fost un mediu inchis – trebuia sa „ceri oferta”, oferta care diferea de cel mai multe ori in functie de cine o cerea. Acum, lucrurile acestea se schimba si DOOH-ul devine mult mai transparent, din fericire.

Cat de deschise sunt companiile din Romania in a apela la digital out-of-home?

Din ce in ce mai deschise. Conteaza foarte mult tipologia companiei – exact ca pe curba adoptiei, ai innovators, early adopters si followers. In functie de specificul companiei si modul ei de lucru, se va incadra in unele din cele 3 categorii.

TPS_Engage Logo

Ce faceti pentru a educa piata locala si internationala?

Incercam sa „lead by example”. Lucram foarte mult direct cu clientii pe solutii care sa le imbunatateasca advertising-ul outdoor si masuram impreuna rezultatele de business. Avem deja parteneriate strategice cu brand-uri la nivel global care au gasit un model replicabil si pe care il implementam impreuna.

Ati ales pentru expansiunea voastra teritorii precum SUA si Asia. Ce va aduce fiecare diferit si cum ati fost primiti?

SUA e capitala advertising-ului si trebuie sa fii acolo daca vrei sa faci o schimbare reala. Asia, pe de cealalta parte, e lider in inovatie tehnologica si printre cele mai mari piete de Digital Out of Home de pe planeta. Pentru ca am ajuns in ambele piete cu destula experienta de business si campanii „in teaca”, feedback-ul e foarte foarte bun.

35328493_2099657006729272_7135473685627928576_o

Spuneati intr-un interviu mai vechi ca oamenii conteaza mult in cresterea unei agentii, dar ca tehnologia este in cele din urma cea care o face sa iasa in fata. Cat de mult puneti voi accent pe inovatie si cum o faceti?

Cred ca inovatia este de doua feluri – umana si tehnologica. In primul rand, trebuie sa ii convingi pe oameni ca lucrurile se pot face mai bine decat s-au facut pana in prezent, lucru deloc usor. In al doilea rand, trebuie sa produci tehnologia care sa livreze pe aceasta promisiune. Noi lucram constant pe ambele fronturi si vom continua sa facem asta de acum inainte.

Crezi ca tehnologia si digitalul sunt cele care au reusit sa echilibreze balanta de forte in publicitate la nivel mondial, creand un teren „mai echitabil” de „lupta” si stergand barierele de teritoriu si limba? Explica.

Cu siguranta. Majoritatea brand-urilor globale au crescut cu un model de business bine gandit, marketing si ATL. In ultimii 20 de ani, insa, au aparut companii care s-au luptat cot la cot cu gigantii, desi nu beneficiau de aceleasi resurse, iar de multe ori, au castigat. Imi vine in minte cazul Dollar Shave Club, cumparati acum de Unilever, care si-au inceput ascensiunea cu un clip viral acum aproape 10 ani.

TPS engage este cel mai mare marketplace de publicitate din CEE. Cum ati reusit aceasta performanta si in ce se traduce ea mai exact?

Pe scurt, prin platforma TPS Engage (https://portal.tpsengage.com/join) poti accesa cel mai mare numar de ecrane si sa programezi campanii contextuale. O parte din ecrane sunt inca in beta test si disponibile doar unor useri, insa per total, avem integrat cel mai mare numar de ecrane.

Oferta noastra este foarte benefica pentru retelele de ecrane (nu percepem costuri decat pentru publicitatea care vine prin platforma), asadar expansiunea a mers intr-un ritm accelrat.

Ai declarat ca pe piata din Europa nu aveti concurenta. Spune-ne, te rog, mai multe de ce produsul oferit de voi este unic in acest moment.

Pe scurt, TPS Engage e mai mult decat un agregator de inventar. Pe langa faptul ca democratizeaza aceasta piata si ofera oricui posibilitatea sa cumpere chiar si o singura ora pe ecrane, noi oferim date clientilor si posibilitatea sa isi contextualize continutul in functie de ce se intampla in fata ecranului.

Ce va propuneti pentru piata din Asia?

In prima faza, sa semnam parteneriate strategice cu retele si alti jucatori importanti, exact cum am facut in UAE, KSA, Serbia si SUA.

35369035_2099657086729264_7624284188463595520_o

Ce inseamna pentru TPS engage sustinerea din partea guvernului Coreei de Sud si posibilitatea deschiderii unui birou acolo?

Pe langa suportul logistic si administrativ, inseamna ca intram pe piata cu un avantaj important, acela de a fi „validati” de guvernul local. In timp, biroul din Coreea de Sud ar putea sa devina un hub important pentru toata Asia.

Cum se promoveaza compania voastra si ce tool-uri de new business folositi?

Firesc, suntem prezenti pe Digital Out of Home. Pe langa asta, fiind un produs atat de diferit, functioneaza foarte bine word-of-mouth-ul si abordarea de marketing digital pentru un produs de tip marketplace.

Unde vezi piata de DOOH in urmatorii ani?

Cred ca asistam la o perioada de inovatie puternica, iar peste cativa ani, vom intra in linie dreapta, adica vor ramane doar cativa jucatori pe partea de tehologie, restul vor disparea sau se vor uni sub o singura entitate.

Cel mai important, insa, este ca in viitor vom avea business-uri locale mici si medii care folosesc acest canal pentru a-si promova serviciile, iar asta va schimba total dinamica pietei.

helloseoultps