Romanii au talent … de Cannes

40 de tineri creativi, 16 speakeri locali si internationali, 3 briefuri, 12 echipe finaliste, 16 jurati la semestrul de primavara al TheAlternativeSchool si-un partener – George, primul banking inteligent. Bilant? Vlada Untila si Patricia Cheveresan, aka FX Design, castiga competitia si reprezinta Romania la concursul Young Lions Design, organizat de Cannes Lions. Care-a fost experienta lor de studiu la TheAlternativeSchool si perspectiva lor despre chipul si mersul industriei, intr-un interviu proaspat, pentru WeInvent.

un interviu de Marian Costache, din seria #perspective

Care-au fost beneficiile expunerii la experienta TheAlternativeSchool?

Vlada Untila:

The Alternative School m-a teleportat în timp, la propriu. M-a transpus direct în copilărie, unde am ajuns să visez fără de limite și să ofer răspunsurile pe care un adult le oferă cu dificultate. Mi-a amintit de năzuința aia puternică de a merge în ”clasa întâi” și de entuziasmul față de toată spontaneitatea ce o aduce viitorul.

Patricia Cheveresan:

Se spune că informația înseamnă putere, așa e. Diversitatea speakerilor ne-a făcut să vedem lucrurile din perspective pe care nu le luam în considerare înainte. Ni s-au oferit toate informațiile de care aveam nevoie pentru a veni cu soluții de impact, soluții care contează cu adevărat.

Creația cu finalitate in marketing si comunicare se apropie mai mult de „Arta” sau de „Industrie”?

Vlada Untila:

Șterg cu fermitate delimitarea dintre artă și industrie. Dacă ar fi să păstram acest subiect în interiorul “cutiuței”, cum vom reuși să gândim dincolo de ea?

Patricia Cheveresan:

Dacă industrializezi ceea ce faci, nu mai există emoție, iar dacă nu mai există emoție, nu mai există nici public. Cu siguranță se apropie mai mult de “artă”.

Competițiile internaționale sunt mai mult despre Networking sau despre Studiu? Cum se vad lucrurile prin lentila voastră?

Vlada Untila:

Competițiile internaționale nu sunt definite doar de studiu sau expunere, ci și de spațiul creativ pe care urmează să-l explorăm în toată complexitatea lui. Fiecare participant este unic în felul său, fiecare are o poveste diferită în spate sau vine dintr-un mediu cultural extrem de diversificat față de cel pe care-l avem noi. Iar dacă o singură discuție ne poate schimba o viziune, atunci ce se întâmplă în cazul în care le multiplici?

Patricia Cheveresan:

În ultima săptămână am avut onoarea de a participa la câteva sesiuni pe Zoom cu ceilalți concurenți de la Young Cannes Lions. Aici totul este despre socializare și networking. Toată lumea e foarte “nice” și nu simți presiunea unui concurs. Cu toții ne urăm succes și sperăm să rămânem în legătură chiar și după. Inevitabil mai înveți una alta de la ei, dar “nucleul” rămâne networking-ul.

Daca ați avea acum pe mana lansarea unui brand, pentru ce categorie ați reuși sa gândiți o campanie care sa genereze imediat vânzări?

Vlada Untila:

Eficiența vine cot la cot cu o misiune, astfel, sunt sigură că vom reuși să fim maxim de productive în cazul brandingului cultural și personal, deoarece fac apel la emoții, umanitate și cultură. Tot ce-ți rămâne pentru formarea unui impact memorabil, e să-i permiți sufletului să-ți contureze mesajul iar cunoștințelor să-ți definească direcția finală. Designul din ziua de azi este în primul rând despre comunicarea cu consumatorul și nu doar despre vânzare, așa că face parte din cultură, iar cultura la rândul său nu are cum să-și piardă din poziții.

Patricia Cheveresan:

Cu siguranță videoclipurile de tip Tik Tok sunt virale acum. Trăim în Era Luminii, nu mai avem timp să stăm câte 5 minute pe o reclamă, trebuie să atragi publicul din primele secunde. Cu toate acestea, emoția primează, iar fără ea, facem lucruri fără esență.

Cum arata ideea de colaborare, de echipa, de lucru cu celalalt, într-o industrie atât de competitiva, ca cea a comunicării?

Vlada Untila:

Industria nu e neapărat competitivă, cât dispusă. Dispusă de experimente, încercări, schimbări. Iar astea nu au cum să vină decât odată cu spiritul concurențial.

Cum se zice, două minți gândesc mai bine decât una.

Patricia Cheveresan:

Într-o echipă nu există “eu”. Dacă vrei să colaborezi cu cineva și să fie totul bine, uneori e ok să mai lași de la tine. Nu mereu ceea ce consideri tu că e super e chiar așa, uneori mai are dreptate și colegu’.