Bilant 2018. Top 10 articole.

La fiecare final de an suntem tentati sa facem un top 10 al preferintelor voastre. Cu-atat mai mult am vrut sa facem asta in 2018, anul in care platforma noastra a implinit 10 ani de existenta. Este important sa stim ce anume v-a atras atentia, pentru ca uneori suntem luati prin surprindere de ceea ce vedem ca va place mai mult decat ne-am asteptat.

Si topul din acest an are ceva surprize, asa ca-l punem mai jos.

Locul 10 – GDPR faza nationala. Analizele de proces pentru risc ridicat (DPIA) vor fi clarificate.

Daca pana la acest moment,in Romania, recomandarile Autoritatii de supraveghere nu au fost dese, incep sa apara semnale de emitere de recomandari si clarificari. ANSPDCP incepe presiunea pe conformare GDPR si publica spre consultare modalitatea de evaluare DPIA – Data Processing Impact Assessment. (…)

Articolul de Marta si Serban Popa este integral aici.

Locul 9 – Alex Budin: „Ma simt norocos ca am sansa sa lucrez in fiecare zi cu oameni creativi”

Alex Budin este noul Head of Technology la MRM//McCann Romania. Cu o experienta de 8 ani in advertising, 20 de ani in software si tehnologie si 7 ani de experienta in electronica si robotica, Alex Budin si-a petrecut ultimii 8 ani la Londra si a ocupat diverse pozitii: Senior Software Engineer(MMT Digital), Lead Software Engineer si Creative Technologist (Cheil London) si Head of Technology la CP+B (Crispin Porter and Bogusky). A dezvoltat activari digitale pentru branduri precum Samsung, KFC, BBC, O2, Pearson, Coca Cola, Subway, Absolut Vodka, INFINITI, PayPal, Hotels.com. De asemenea, Alex a castigat la Cannes, la una dintre cele mai grele categorii (Inovatie), un premiu cu proiectul sau Samsung NX Rover. WeInvent a obtinut pentru voi un interviu in exclusivitate. (…)

Interviul de Romanita Oprea este integral aici.

Locul 8 – Bucurestiul are un nou Regulament de Publicitate

De ieri, Joi 23 August 2018, Bucurestiul are un nou Regulament de Publicitate Exterioara. Cu toate ca votul asupra acestui regulament era asteptat de foarte multa vreme, el s-a produs in sedinta Consiliului General de ieri, iar din informatiile noastre aceasta s-a intamplat fara sa fie admis vreunul din amendamentele asupra documentului. (…)

Articolul de Marian Costache este integral aici.

Locul 7 – Georgiana Toacsen – Reprezentanta Romaniei la CannesLions / Roger Hatchuel Academy 2018

Georgiana Toacsen, selectata in urma competitiei organizate de The Alternative School for Creative Thinking la nivel national, va reprezenta Romania anul acesta la Roger Hatchuel Academy. (…)

Comunicatul The Alternative School for Creative Thinking este integral aici.

Locul 6 – GDPR. Faza nationala.

Asa cum va spuneam luna trecuta, lumea noastra se schimba accelerat si surprinzator. Din aceasta luna iata ca incepem sa avem primele dispozitii nationale in aplicarea GDPR, care vor trebui implementate de catre fiecare companie in masura in care activitatea ii este impactata. Este de remarcat ca legea tocmai promulgata defineste praguri valorice maxime pentru incalcarile prevederilor GDPR de catre autoritatile si organismele publice, lucru permis de regulament si lasat la latitudinea legislatorului national; in schimb, pentru entitatile private raman aplicabile in continuare, integral, prevederile regulamentului in aceste privinte. (…)

Articolul de Marta si Serban Popa este integral aici.

Locul 5 – 100 de ani de Romania

Am stat de vorba zilele trecute cu Bogdan Naumovici despre lansarea Campaniei 100 de ani de Romania, despre ideile care i-au pus la treaba, pe el si echipa de la 23, precum si despre povestile nevazute, din spatele camerelor. Asa cum am banuit, si cum probabil intuiti si voi, sunt foarte multe povesti de viata, in spatele acestor productii si nici nu cred ca se poate altfel, atunci cand lucrezi cu oameni care au trait toata aceasta suta de ani in Romania. (…)

Interviul cu Bogdan Naumovici este integral aici.

Locul 4 – O industrie netransparenta nu va lasa loc pentru inovatii

Asa cum ne-a obisnuit, Phoenix Media si-a adjudecat de mai multi ani pozitia de trendsetter, intre companiile de publicitate exterioara. Asa cum ii place sa recunoasca, Dio Boaca – Managing Director, spune despre colectivul pe care il conduce ca are mereu ceva de povestit. Parafrazeaza astfel o replica celebra dintr-un film romanesc, precizand ca Phoenix Media a strans deja carti de povesti. Lasand la o parte faptul ca discursul lui Dio este intotdeauna foarte spumos si ca la el de la date concrete la o poanta nu e decat un pas, este de retinut un semnal de alarma pentru Industria Publicitatii din Romania. Pozitia lui  Dio se constituie drept un demers pentru transparenta si pentru politici corecte, in conditiile in care doar in acest mod se va deschide cu-adevarat calea catre Inovatie, iar Publicitatea Exterioara (Outdoor-ul) va primi partea ce i se cuvine, in mod corect, din bugetele de promovare. (…)

Interviul cu Dio Boaca este integral aici.

Locul 3 – Reclamele sunt extrem de prost plătite și, de obicei, cu foarte mare întârziere, iar asta chiar e o trăsătură specifică pieței locale

Vorbim mult de reclame, concepte, bugete, mediaplan-uri, scandaluri. In goana nebuna dupa reach scapam din lumina pe oamenii care fac totusi ca lucrurile sa prinda viata, prin vocea, carisma si talentul lor: actorii. Crina Ene incearca sa ia ce-i mai bun din ambele lumi, nu ezita sa le critice neajunsurile si doza de sinceritate ne ajuta si pe noi sa deslusim mai bine cam cum stau lucrurile la granita dintre actorie, advertising si teatru. (…)

Interviul cu Crina Ene este integral aici.

Locul 2 – Produsul Anului 2018. Castigatorii.

Premiile “Votat Produsul Anului® – Consumatorii premiaza inovatia” au fost decernate azi, 23 Mai, în cadrul unei Gale ce s-a desfăşurat la JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Competiţia se află la a 9-a ediţie în România, în cadrul căreia 29 de produse au câştigat votul consumatorilor şi dreptul de a folosi eticheta “Votat Produsul Anului®” pe ambalaj şi în toate materialele de comunicare, timp de 12 luni, începând cu luna mai. (…)

Comunicatul din partea organizatorilor este integral aici

Locul 1 – De pe Dambovita pe Tamisa cu Maria Nazdravan / copywriter Ogilvy UK

Salut, Maria, in primul rand as vrea sa stiu ce ai mai facut in ultimii doi ani de cand nu am mai vorbit. Stiu ca ai schimbat joburi, ai dat drumul la o emisiune, te-ai mutat in alt apartament, ce ar mai fi?

In afara de faptul ca mi-am facut breton?! Glumesc. Cred ca am imbatranit. Si asta in sensul cel mai bun (poate cu exceptia faptului ca nu prea mai tin la mahmureala, of). Mi-am facut ordine in prioritati. Mi-am dat seama ca nu prea imi pasa daca ajung sa imi fac selfie cu rosé la Cannes. Ca singurul motiv pentru care as vrea sa ajung CD ar fi ca sa fac campanii oneste, si sa cresc juniori asa cum mi-ar fi placut sa fiu eu crescuta. (…)

Processed with VSCO with 4 preset

Interviul cu Maria Nazdravan este integral aici

In incheiere va lasam voua placerea sa comentati pe aceasta trecere in revista. Ne bucuram ca va intereseaza profesionistii romani, care au succese internationale si speram sa aducem sub ochii vostri cat mai multe povesti in acest sens.

In numele echipei WeInvent va doresc sa aveti un an nou inspirat si plin de realizari!

Marian Costache – fondator WeInvent