Top 10 articole WeInvent, in 2019

Ca la fiecare sfarsit de an, construim un top al celor mai citite zece articole. Este de subliniat faptul ca 2019 a fost cel mai bun an, de cand exista aceasta publicatie, atat din perspectiva numarului de vizualizari, cat si a numarului de unici. Pentru aceasta, si pentru deschiderea cu care interactionati cu si pe marginea continutului produs de noi, va multumim! Va dorim un an nou minunat si cu inspiratie maxima!

Locul 10

Intr-un interviu in exclusivitate, Calin Goia, solistul Voltaj, ne-a explicat cum s-au pregatit ei pentru Centenarul Romaniei.

“De Centenar ne-am gandit sa sarbatorim impreuna cu fanii nostri acest moment, de 100 de ani de la Marea Unire, si i-am rugat sa ne trimita versuri, promitandu-le ca noi vom face o melodie cu versurile lor. Am primit foarte multe versuri de la ei, multe dintre ele cu conotatii negative, cu suparari, cu frustrari.

Poza Calin

Dorinta noastra era ca de Centenar sa venim, cum venim noi de obicei, cu un mesaj pozitiv. Am reusit sa selectam niste versuri, care sa fie in acest spirit, chiar daca unele dintre ele ataca anumite probleme, din Romania actuala. Refrenul este: “de 100 de ani rostim/ Romania te iubim/ noi bogatii fara bani/ patrioti numiti golani”. Intelegeti din ele ca, chiar daca suntem mandri de Romania, avem anumite probleme cu o parte dintre romani”, ne-a declarat Calin.

Interviul integral il aveti aici: https://weinvent.ro/2019/01/22/voltaj-un-brand-romanesc-din-toata-inima/

Gala Produsul Anului

Locul 9

Ca in fiecare an, premiile “Votat Produsul Anului® – Consumatorii premiază inovaţia” surprind rezultatele cele mai interesante ale industriei de FMCG, din Romania. Pentru editia din 2019, acestea au fost decernate in 16 Mai, în cadrul Galei desfășurate la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Articolul dedicat evenimentului il aveti integral aici: https://weinvent.ro/2019/05/16/castigatorii-competitei-votat-produsul-anului-2019/

Locul 8

Diana Oprea

The Alternative School pregateste, ofera mentorat si selecteaza de peste 15 ani candidati de top pentru Academia Roger Hatchuel. Reprezentantii romani la Roger au castigat de 3 ori gold la competitiile Cannes si experienta de pe Riviera Franceza a fost o rampa de lansare pentru fiecare dintre ei.

Diana Oprea, studenta la SNSPA, la clasa conf. univ. dr. Cristina Leovaridis, castiga competitia pentru Roger Hatchuel, in urma briefului si a trainingului oferit de The Alternative School for Creative Thinking.

Studentii din Bucuresti, Iasi, Cluj si Timisoara, la facultati relationate cu comunicarea, de stat si private, dar si liceeni in ani terminali, interesati de acelasi domeniu, au fost expusi oportunitatilor pe care le ofera prezenta la Cannes Lions prin training-uri dedicate. Roger Hatchuel Academy este o platforma de studiu intensiv lansata de festivalul Cannes Lions si dedicata juniorilor de pana in 23 de ani care aspira la o cariera in marcom si fac studii de profil.

Articolul integral aici: https://weinvent.ro/2019/04/25/romania-este-reprezentata-la-roger-hatchuel-academy-in-2019-de-catre-diana-oprea/

Locul 7

Claudiu Jojatu ne-a povestit intr-un mod extrem de deschis si pitoresc cateva din incercarile carierei sale, intr-un interviu acordat Romanitei Oprea.

“Am invatat antreprenoriat pe calea cea grea. Cu aruncat cu capul inainte cu viteza maxima si sperat ca nu o sa ma izbesc de un zid tare. Uneori a fost bine, alte ori a fost dureros. Am acumulat o experienta de care altii pot sa se bucure si din care pot sa invete mai usor decat am invatat eu.

Dupa peste 200 de interviuri avute cu diversi freelanceri din Romania si de afara, am descoperit ca cea mai des intalnita problema este lipsa constantei in incasari si gasirea de clienti. Cum imi place sa challenge the status quo, nu m-am multumit cu raspunsurile astea asa ca am forat mai adanc,” ne-a spus Claudiu explicandu-ne astfel cum a pornit un proiect care-i este foarte drag, respectiv www.viatadefreelancer.ro 

Claudiu Jojatu

Interviul integral cu Claudiu Jojatu il aveti aici:

https://weinvent.ro/2019/10/17/claudiu-jojatu-am-inteles-ca-freelancingul-facut-corect-cu-mindset-de-business-imi-poate-oferi-echilibrul-intre-antreprenoriat-si-angajat/

Locul 6

Ruxandra Stoian este copy, content writer si poeta, printre acuarele si tatuaje. Crede ca-s prea multe pastile la TV in reclame, prea mult sexy langa ciocolata si ca poezia lunga e saracia omului.

“Mereu am simtit o pasiune pentru scris, pentru ca am fost si o fire mai introvertita si nici n-aveam net, asa ca am scris poezii, proza, pana am vazut ca treaba asta cu scrisul poate fi si apreciata ca un job real. Am perceput scrisul mai mult din perspectiva scriitorilor care mi-au placut in copilarie, Dostoievski sau Eminescu, si aveam in cap o imagine ca toti mor de foame cu scrisul”, declara Ruxandra.

Poza Ruxandra Stoian

“Noroc ca s-a dezvoltat lumea online si oamenii au nevoie de publicitate si asa s-a gasit loc si pentru mine, in urma cu 10 ani, cand am inceput sa fac copy pentru o agentie de publicitate – Dualmind. Intai am lucrat pe packaging, cu texte pentru campanii, descrieri pentru site-uri, reclame. A fost cam prima data in viata mea cand am simtit ca fac ceva creativ, amuzant si ceva util pentru o alta companie. De atunci, am avut fel si fel de proiecte, de la site-uri de componente pentru drone subacvatice, piese de camioane, pana la site-uri de mobila online si chirurgie estetica”, ne-a mai spus Ruxandra.

Interviul integral cu Ruxandra Stoian il aveti aici:

https://weinvent.ro/2019/05/23/procrastinarea-e-flagelul-secolului-ruxandra-stoian-copywriter-content-writer-poeta/

Locul 5

Articolul de pe acest loc este despre un soi de “cascadorie”, nimic special de altfel, despre cum poti avea continut viral doar schimband niste sageti de traseu in magazin. Binenteles, asta doar daca te numesti IKEA.

IKEA

Poate ca am intrat un pic in epoca fakenews-urilor de awareness si PR sau poate eram intrati de mult, dar acum devine mai clar. Hai sa vedem ce ne rezerva urmatoarea stire de scandal publicitar pe net. Cat la suta va fi galceava pe bune si cat tras de par si defaimare in public, denumita generic “prank” cu banii virati inainte.

https://weinvent.ro/2019/02/21/imbarligate-sunt-caile-ikea/

Locul 4

Economia colaborativa nu mai este demult un concept sau un moft, ci este in mod clar o etapa. Facuta chiar sa schimbe fata lucrurilor, ar spune fanii ei ferventi, pentru ca deblocheaza mare parte din resursele nefolosite in industrie si nu numai. De cand Uber, Airbnb si Booking reprezinta un succes atat de mare, foarte multi antreprenori proiecteaza modele inspirate cumva dintr-un mindset similar.

Deoarece publicitatea exterioara romaneasca, a se citi Outdoor sau OOH, duce lipsa de foarte multe lucruri, cum ar fi o reglementare unitara sau un studiu de audienta, acum ca treaba cu audienta se va rezolva era nevoie de un agregator de oferte. Asa a aparut ADselect.ro, o platforma care isi doreste sa agrege oferte de pe toate suporturile prezente in OOH-ul romanesc, pusa in opera de cei de la Ingenios.

Cosmin Popa ADselect

Am stat de vorba cu Cosmin Popa, CEO @ Ingenios, artizanul acestei platforme, iar interviul integral il aveti aici:

https://weinvent.ro/2019/12/10/s-a-lansat-booking-ul-pentru-panouri-publicitare-platforma-adselect-ro/

Locul 3

Poza Stefan Mandachi

“Am fost la Galati, nimic! La Braila, nimic!”. Astea trebuie ca sunt printre cele mai funny chestii scoase de publicitatea romaneasca in ultima vreme, cu toate premiile ei anuale. Nu stim inca de la cine vin, daca-s chiar ale suceveanului sau i-au fost scrise de un copy bun, dar are ceva din Ion Creanga meets Carla’s Dreams meets Fara Zahar. Singura chestie deranjanta e poate mandria aia bucovineana care transpare chiar si din metrul ala de autostrada sau din cele 40 de restaurante ale omului. Altfel, filmat beton, productie care intrece pana si filmarile de la mitinguri, in care oamenii chiar ieseau in strada sa protesteze pentru autostrada.

Daca doriti sa revedeti articolul, il aveti integral aici:

https://weinvent.ro/2019/03/07/cum-sa-ajungi-viral-dupa-numai-1-metru-de-autostrada/

Locul 2

Bogdan Naumovici

2018, anul Centenarului, din punctul nostru de vedere este o ocazie ratata de foarte multe branduri. Timpul nu va putea fi dat niciodata inapoi dar credem ca asta este o lectie pe care trebuie s-o invatam, o lectie despre cum se pot pierde oportunitati, in clipa in care nu reusim sa ne concentram pe ceva ce merita. In acest context i-am adresat cateva intrebari lui Bogdan Naumovici, despre ce categorii si/sau branduri ar fi fost oportun sa comunice, ce executii i-au placut totusi, si ce-ar fi de invatat din asta. Interviul cu Bogdan il aveti integral mai jos:

https://weinvent.ro/2019/01/08/cine-trebuia-sa-vorbeasca-despre-centenar-si-cine-trebuia-sa-taca/

Locul 1

Comertul online pur si simplu a explodat, ca business, in ultimii ani in Romania. La fel ca pe munte, insa, daca nu esti antrenat si daca urci prea repede, ti se taie aerul. Asa si pentru business-urile online, urcarea asta prea rapida, in conditiile in care oameni, pentru tot ceea ce inseamna infrastructura de vanzare/livrare efectiva, nu prea sunt sau nu sunt suficient pregatiti, s-a soldat cu diverse disfunctionalitati. Iulian Matei, un antreprenor cu state vechi in publicitate, s-a trezit blocat cu eMAG-ul intr-o poveste ce parea ca nu are iesire. Cum a iesit totusi din asta si ce exercitiu reusit de comunicare a rezultat, inclusiv pentru eMAG, vedeti din povestea spusa chiar de Iulian:

https://weinvent.ro/2019/01/17/iulian-emag-si-povestea-virala-cu-masina-de-spalat/