Topul celor mai citite articole WeInvent, in 2020

articol de Marian Costache

Incheiem cel mai bun an, de la lansarea acestei publicatii in 2008, in ceea ce priveste traficul, referindu-ne aici la numarul de accesari si de vizitatori unici. 2020 a fost pentru noi toti un an special, cu o incarcatura aparte, daca ar fi sa ne referim la contextul pandemic, cu consecinte majore asupra multor domenii de activitate. Aceste realitati se regasesc cumva transpuse si in acest top, cu toate ca atentia noastra nu a fost in mod special dedicata crizei sanitare, in mijlocul careia ne regasim inca.

Adunand materialele pentru acest top, ne-am dat seama inca o data ca linia editoriala de fond a WeInvent nu s-a limitat niciodata la constatarea unei realitati, ci a mers adesea mai departe, catre sugerarea unor solutii. Asa fac multe din articolele din acest top, ofera solutii si nu in ultimul rand speranta.

Va multumim ca ne cititi si ca sunteti alaturi de noi, in numar tot mai mare! Sa ne dea Dumnezeu un 2021 bun, pentru ca multe sectoare din Marcomm-ul romanesc au fost pur si simplu decimate. Nu credem ca totul poate fi doar intamplare, de aceea fiti mereu gata pentru #reinventyourself & #reinventyourbusiness. In acest context, avem si noi o noutate de anuntat. Lunar vom organiza WeInvent Community OnLine Meetings, cu invitati speciali, din domenii conexe Marketingului si Comunicarii, pentru a facilita aparitia de teme interesante si de idei noi, atat de necesare procesului de reinventare, prin care trece toata industria noastra. Ramaneti deci conectati la WeInvent Community.

10. Ion Bucur (Psihoterapeut): “Ramai fata-n fata cu tine. As spune ca acesta este darul acestei pandemii.”

Ion Bucur este Psihoterapeut, Facilitator de Constelatii Familiale si Consultant Sistemic, iar in ultimii ani l-am ascultat cu placere de multe ori. Adesea vorbea de un proces global de trezire. In luna Noiembrie l-am intrebat daca mai crede in aceasta trezire globala si cum o vede in acest context pandemic. Mai mult decat atat, am vrut sa aflu daca e de parere ca traversam si o pandemie de depresie si eventual daca brandurile si companiile ar trebui sa ofere mai mult suport. Un interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.

9. Oana Oprea / The Alternative School, calificată la Roger Hatchuel / Cannes Lions

Oana Oprea (Jazz Communication) câștigă competitia pentru Academia Roger Hatchuel, din cadrul Cannes Lions, în urma competitiei de The Alternative School for Creative Thinking, dupa ce, în prealabil, alături de coechipiera ei, se calificase si pentru Eurobest, în contextul aceluiasi program dedicat studiului creativitătii.

Pentru a avea un loc în prestigioasa academie  Roger Hatchuel 2020, ale cărei cursuri se țin pe durata Festivalului de Creativitate Cannes Lions, în octombrie anul acesta,  tinerii au trebuit să înscrie în concurs un clip prin care să-și demonstreze abilitățile imaginative, demonstrând  într-un mod original de ce merită să se afle printre câștigători.

8. Coronavirusul si evenimentele: anulam sau transformam?

Am stat de vorba (OnLine binenteles) cu Maria Predoiu, cofondatoarea platformei Qriser, despre comunicatul „Keep Safe and LEARN to adapt!”, cu sfaturi utile despre cum lucram in contextul actual, la vreme de pandemie. Avand in vedere trecerea in regim remote a multor activitati, i-am adresat Mariei atunci, in prima parte a lunii Martie, urmatoarea intrebare:

Este LIVE streaming-ul profesional o solutie utila in acest moment si eventual pentru ce?

Recomandarile Mariei Predoiu le aveti in articol.

7. Valentin Golban (360Revolution): “Digitalizarea evenimentului era mai degraba perceputa ca fiind un moft, acum este o solutie la indemana, rapida si cost-effective”

Initial lansata in mai 2007 ca 360 Revolution Rental Events Solutions, compania s-a rebranduit in aprilie 2010, fiind de atunci o agentie de evenimente full service.  De la idee si concept, trecand prin pregatire si dezvoltare si terminand cu implementare si supervizare, 360Revolution poate coordona proiecte de la început pana la sfarsit, oferind clientilor sai experiente unice datorita ideilor si solutiilor creative, tehnice si digitale pe care specialistii le pot genera, gasi si/sau construi.

Industria de evenimente a fost profund afectata de pandemia generata de virusul covid-19, dar companiile din industrie se adapteaza situatiei si ne arata ca pot gasi solutii creative pentru a iesi din aceasta situatie fara precedent. Am vorbit cu Valentin Golban, Client Service Director 360Revolution si am aflat mai multe detalii despre noua platforma lansata de compania pe care o reprezinta – 360Live.Events, precum si despre adaptarea la noua realitate. Un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.

6. “De Ce Popescu?”, intre teasing, acronim si intrebare fireasca

Cei care au trecut in acest inceput de an prin Sectorul 2 al Bucurestiului nu aveau cum sa rateze o campanie, care a intrigat inca de la prima vedere. Pentru ca, dupa ce am consumat surpriza, am intuit despre ce ar putea fi vorba, ne-am adresat celui vizat de aceasta campanie, respectiv d-lui Dan Cristian Popescu, Viceprimar al Sectorului 2 si viitor candidat, la Primaria aceluiasi sector. Un interviu de Marian Costache.

5. Bogdan Munteanu: „As sugera tuturor trupelor de la noi sa aiba oameni dedicati care sa se ocupe de partea de comunicare, de social media, promovare”

Cunoscut pentru pagina de Facebook Munteanu Recomanda, dar si ca endorser, promoter & event organiser, booking agent pentru mai multe formatii din Romania, Bogdan Munteanu si-a dedicat si in acest an ziua de nastere unui fest ce ii poarta numele, reusind sa stranga o suma draguta de bani pe care a donat-o World Vision Romania, pentru digitalizarea educatiei si modernizarea scolilor de la sate.

Am vorbit despre Munteanu Pandemic Fest, dar si despre activitatea sa de promoter si organizator de evenimente, provocarile aduse de pandemie si cum reuseste sa le depaseasca. Un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.

4. Irina Dumitrascu (2Performant): „Pentru a face Design Thinking e nevoie ori de o cantitate mare de curiozitate, ori de un grad mare de toleranta la gandul ca nu le stii pe toate”

2Performant, companie romaneasca de tehnologie, s-a listat pe piata AeRo a Bursei de Valori Bucuresti. Compania are un potential ridicat de crestere, fiind direct conectata la dezvoltarea comertului online si la evolutia marketingului digital. Pentru aceste industrii, 2Performant a generat de-a lungul timpului peste 5 milioane de tranzactii online in valoare de peste 227 milioane de euro. Intermediarul cu care 2Performant colaboreaza in vederea listarii la BVB este Goldring, unul dintre cei mai activi brokeri pe piata romaneasca de capital.

Am vorbit cu Irina Dumitrascu, Chief Technology Officer 2Performant, experimentat coder si people manager, cu o experienta importanta in industria digitala, in Ruby, SASS, aplicatii web, pattern-uri de design patterns si OOP. Cu un master in programare pe computer obtinut la Universitatea Politehnica din Bucuresti, profesionista si puternic tehnic informata, Irina Dumitrascu esta pasionata de psihologia si intelegerea oamenilor, precum si de dinamicile interpersonale. Un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.

3. CASA DE MONEDE oferă GRATUIT românilor o medalie aniversară, cu ocazia a 145 de ani de la nașterea Reginei Maria a României

Casa de Monede, lider în România în distribuția de monede și medalii comemorative de colecție, celebrează 145 de ani de la nașterea Reginei Maria a României prin lansarea unei emisii speciale oferite cu titlu gratuit într-un tiraj de 50.000 de exemplare.

2. Codrut Dumitrescu (Overground Music): „In 2019 am organizat peste 80 concerte si am book-uit trupele pentru alte aproximativ 120”

La inceputul lunii aprilie, Overground Music a lansat Overground Showroom, o biblioteca video on demand dedicata concertelor, ce propune un serviciu similar altor platforme de streaming video (cum ar fi Netflix). Catalogul va contine concerte live ale artistilor din Romania, filmate full HD si cu sunet de înalta calitate. Concertele vor fi disponibile pentru streaming 24/7, iar veniturile generate de platforma vor fi directionate catre artisti. Pentru 9 euro pe luna, echivalentul unui bilet la concert, utilizatorii au acces la toate concertele disponibile în biblioteca online, urmand a fi adaugate periodic productii noi.

Am vorbit cu Codrut Dumitrescu, Manager Overground Music, si am aflat mai multe despre noua platforma, dar si despre cum si-a inceput drumul in aceasta zona de business, despre provocari si cum sunt afectati de pandemie. Un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.

1. Despre Coronavirus, business, media si mitologii urbane cu Florentina Taudor, CEO Renania

In contextul isteriei coronavirus, consumatorii cumpara produse de protectie, uneori pana la epuizarea de stoc, urmand logica unei mitologii urbane care nu-si are confirmarea in realitate. Media si influencerii fac si ei prapad cu informari partiale sau pur si simplu gresite. Business-ul cu produse de protectie respiratorie are o dinamica cel putin interesanta, despre care nu vorbeste nimeni. Ce-are de zis Renania, cel mai mare producator, importator, distribuitor si consultant in siguranta ocupationala de la noi, intr-un interviu cu Florentina Taudor, CEO-ul companiei. Un interviu de Marian Costache.

1 răspuns »